Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).
“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.
#101 filmz-Exitium 18 år siden
#102 Hasselguff 18 år siden
#103 filmz-Bruce 18 år siden
#104 Spanner 18 år siden
Faktisk var der en lang, lang slettet scene, hvor de ditcher skibet fuldstændig og Naomi Watts nusser Kongs boller lidt, hvorefter de spænder et sejl syet af Jack Blacks underbukser til hans stive schlong og sejler hjem på den obese abe
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#105 filmz-Kadann 18 år siden
#106 Patriarch 18 år siden
Ja - endog ligefrem gavne
#107 filmz-gimleno1 18 år siden
#108 filmz-bullseye 18 år siden
Man kommer da vist hele følelses registeret igennem. Fik både højdeskræk, myrekryb, chock, sorg osv. osv.! Den er gennemført til sidste detalje og er helt klart den fedeste film jeg har set i år - ind til videre!
#109 filmz-Cyberdog 18 år siden
Perfekt længde!
Ikke noget med at rutche igennem starten - filmen giver sig tid til at bygge formålet med hele turen til øen op i et fint tempo.
Ligeledes giver filmen sig tid til at introducere de fleste vigtige karakterer som vi igennem filmen skal forholde os til.
Hvem er Ann?
Hvorfor skal filmen laves?
Hvem skal lave filmen?
Hvorfor skal skibet sejle?
Hvorfor ændrer de kurs?
Hvad er myten omkring Scull Island?
Dette kan næsten ikke gøres kortere - og efter min overbevisning ville alle efterfølgende sidde og pippe, hvis der rent faktisk blev sprunget let og elefant hen over disse 'vigtige' emner...
Da vi endelig ankommer til Scull Island ved vi via god personinstruktion hvorfor de ombordværende fra skibet har forskellige indfaldsvinkler til at styrte rundt på øen.
Og helt ærligt - da vi så endelig er på øen - ja så giver Jackson os så rigeligt rigeligt at sidde at hoppe i sædet over - at al diskusion om længde må forstumme...
Ikke nok med at Jackson introducere os til et fabelagtigt univers - han mesterer osse at lade os nyde laaaaange flotte flotte flugt- og kampscener.
Ikke noget med at suse hurtigt igennem Kongs møde med Ann og kampe med dino'er - nej vi får virkeligt følelsen af at Jackson ønsker at skubbe os længere og længere ud på biografsædet...
Ligesom man tror at nu er T-Rex scenen slut - nej nej - den får lige en tand mer - og så lige een til....
HERLIGT HERLIGT!!! - Jeg tog ikke tid, men hvor lang tid kæmpede Kong i bare den ene scene?
15 min? - 20 min? -
I dont know - and i dont care
- for det er fandme fejende flotte effekter, med den ene cliffhanger afslutning efter den anden!!!
Afslutningen i N.Y. er ligeledes perfekt anlagt - ikke for lang og ikke for kort!
Jeg kunne måske ha ønsket lidt mere HYPE fra befolkningen og gerne set ansigterne på befolkningen da de ankommer til New York med deres trofæ -
Desværre klipper vi hårdt og kontant til teateret hvor Kong skal vises frem for den måbende masse - lidt mere intro forinden havde ikke skadet.
Jeg har kun 2 ting i en ellers fantastisk film:
De er pludseligt væk?
Og hvorfor er Empire State Building pludseligt helt helt mennesketom? -
Ja allright de evakuerer bygningen - men vel ikke så hurtigt at den er helt mennesketom da Kong kravler til tops med Ann???
Kunne ha været fint med lidt skrigeri og flugt fra bygningen - samt overraskede ansigter i vinduerne når Kong kravler forbi...
Og til de folk der pipper om 'dårlige' CGIeffekter - come on - give me a break......
Den tur på Scull Island får Jurrasic Park til at minde om en tur på forhistorisk museum - Jackson giver os mer mer og meget mer endnu vi nogensinde tidligere har set af den skuffe - og det er alt sammen bragende flot lavet!
6 af 6 stjerner herfra - og lad os så se hvad den kære Peter har i gemmeren til os i en Extended DVD version.
Det bliver sikkert ikke kedeligt :)
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
#110 mimic 18 år siden