Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).
“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.
#81 filmz-jilted ace 18 år siden
Men hov... Ved godt at det er sket før, men manglede der ikke et par ting, i forhold til de udsendte trailere!!??...
Feks. I en af de første trailere ser man Filmholdet være igang med at optage en scene med Ann, på skull Island hvor Carl opfordre hende til at være bange og skrige!!.. (Hvor var den i filmen)
Ligeledes er der i en af trailerne et klip hvor man ser nogen fra skibsbesætningen sidde i en lille båd, eller flåde af en slags, og et dyr svømmer faretruende hen imod dem lige under vandoverfladen.. (Den mindes jeg heller ikke at have set i filmen!?)
Well. anyways!!... KANON film!!... LorteMennesker!! ;)
#82 Outbound Sith 18 år siden
Noget af det RIGTIGT fede i filmen var da netop den langsomme opbygning og introduktion til karaktererne. Jeg kedede mig på intet tidspunkt!
Og skulle man fange sig selv i at kede sig lidt i filmens første akt, så kan man jo bare sidde og savle over de "skjulte" effekter, som er over det hele. CG-modellen af New York i 30erne (og detaljegraden i det hele taget) er fx. helt vildt imponerende!!!
Fox Mulder
#83 Yoda 18 år siden
#84 filmz-gimleno1 18 år siden
#82 Er enig i at alt var hamrende imponerende flot lavet, helt afgjort, men effekter er bare ikke nok hvis handlingen går lidt i stampe, hvilket jeg syntes det var tendens til flere dage, mest på båden, men så sandelig også "slut" scenen - LIDT for meget konfekt uden konsistens efter min mening..
MEN - med det sagt - afgjort stadig en hamrende flot film der er værd at se igen adskillige gange!
#85 filmz-Bruce 18 år siden
#86 mr gaijin 18 år siden
#87 gi-jones 18 år siden
#88 filmz-Bruce 18 år siden
#89 gi-jones 18 år siden
#90 filmz-gimleno1 18 år siden