Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Exitium 18 år siden

glæder mig da til i aften så :)
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#12 Lowkey 18 år siden

Suværen film. Det eneste jeg rigtigt kunne udsætte på den var længden... ikke fordi det generede mig direkte, men det var åbenbart alt for lang tid at skulle sidde stille og koncentrere sig, for ALLE undtagen mig og de 3 andre jeg var inde og se den med. Der var en konstant mumlen og renden frem og tilbage hele filmen igennem. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet at hele salen var så urolig under en film.
Ud over denne detalje, der naturligvis bliver rettet op på når filmen bliver tilføjet min egen samling, var filmen helt fantastisk. Han skal nok blive til noget engang ham der Peter Jackson.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#13 gi-jones 18 år siden

Den får helt sikkert topkarakter herfra. Jeg vil også erklære mig uenig i anmelderens mening om at NY-delen fylder for lidt i forhold til Ø-delen. Jeg synes den var perfekt proportioneret.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#14 filmz-mastermind 18 år siden

Var inde og se den igår. Er du gal hvor den fed man !. Peter Jackson er genial. Jeg er også virkelig glad for at det blev Ham som instruktør til filmen.
Gravatar

#15 Yossarian 18 år siden

en af de fedeste film i år..

6/6
Gravatar

#16 snazz 18 år siden

#8>> Endelig en der kommenterede Dinosaur scenen, for det ærgrede nemlig også mig utrolig meget at de ikke lige havde fået lagt det sidste overbevisende touch ind i grafikken i den scene når de viser med Kong at de mestrer CGI så fantastisk.

Fuldstændig enig i at Jack Black gør det suverænt, hele det introducerende forløb hvor de kommer til øen er fantastik fortalt, og hele tidslooket er fuldt troværdigt.
Fokus drejer så (som forventet) en del da Kong og alle de andre monstre introduceres, hvor jeg synes, desværre, at de overdriver med effectshots, især da nogle af dem slår lidt fejl efter min mening, men hvor Kong Vs. T-Rex x3 så heldigvis går ind og redder mig fra den skuffelse jeg ellers sad med fra nogle af de andre effectshots på øen. Den scene var jo helt kanon, og herfra holdt den så det høje niveau, hele New York scenen fungerer perfekt og generelt er Kong som karakter overbevisende.

Alt i alt en rigtig god film, og at jeg fokuserer på de scener der ikke fungerer efter min mening, er jo blot pga af mine ekstrem høje forventninger inden og at filmen jo faktisk ud over disse smuttere gør det fantastisk godt.
Gravatar

#17 Zabriskie 18 år siden

Anmelderen skriver:
"Synet af Kong der styrter gennem junglen eller i kamp mod en tyrannosaurus giver baghjul til alt, hvad der tidligere er set i film som "Jurassic Park"."
Det vil jeg slet ikke give ham ret i. De forskellige scener med dinosaurerne mener jeg var de svageste øjeblikke i filmen, og jeg mener overhovedet ikke at Jackson formåede at gøre dinoerne ligeså troværdige som Spielberg tidligere har gjort i JP 1+2. Generelt var jeg faktisk en anelse skuffet over computereffekterne. Der var utrolig tit hvor det var tydeligt at skuespillerne var sat ind. Det var dog klart mest problematisk på Skull Island, og da de ført kom ind i byen var alt smukt. Så anmelderen har helt ret når han skriver at slutningen skulle have haft mere plads.


Le temps détruit tout
Gravatar

#18 keitel 18 år siden

Jeg glæder mig vildt til at se den imorgen, selv om jeg dog efterhånden hader at tage i biffen, og der er garanteret fyldt med børn og teenies der ikke kan holde kæft som altid. slik og chips poser der knaser, arrrrrrrrrghhhhh.
Nå ja jeg overlever nok.
Gravatar

#19 snazz 18 år siden

Tilføjelse:
Jeg synes det var sjovt at Jack Blacks karakter Denham nævnte Fay Wray som mulig skuespiller, men at hun havde gang i et projekt hos RKO (...jeg tænker indspilningen af den originale King Kong).

og ja ærgerligt de steder hvor man kan se at de løber foran green screens, samt Naomi Watts ret falsk jongleringsscene. Der skulle de nok lige have klippet lidt hist og her eller lagt det sidste arbejde/penge i det.
Gravatar

#20 gladiator 18 år siden

Når der er så meget grafik i en så stor film, så syns jeg det er helt fint at der er nogle steder hvor den er bedre end andre

jeg er enig i at scene hvor de løber mellem dinosauerne er ik så godt lavet som spielbergs.. men det er absolut INTET som gør filmen mere eller mindre værdig at se, og det er stadig underholdende at se på, så for mit synspunkt syns jeg man skal give PETER JACKSON al den RESPEKT manden overhovedet kan få, fordi det han har lavet her er et sandt mesterværk, og jeg syns det er utroligt manden kan lave 2 så vellykkede projekter efter hinanden!

at slutningen sku have haft mer plads ved jeg ikke.. jeg tror det er fordi man føler så meget Med Kong at man gerne vil være mer i selskab med ham, eller hva man kan sige... Jeg syns filmen har den tid og de scener som den skal ha.

Skriv ny kommentar: