Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).
“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.
#41 Patriarch 18 år siden
Brød mig heller ikke om den kommentar MEN... siden har jeg også fundet ud af et det er en klassiker i 1933 filmen, og det synes jeg bestemt er en formildende omstændighed.
#42 filmz-hooked 18 år siden
#43 gi-jones 18 år siden
#44 Patriarch 18 år siden
Men set udelukkende som enkelt film/dialog så brød jeg mig ikke om det.
#45 raylewis 18 år siden
#46 JannikAnd 18 år siden
Det tror jeg ikke, kan lade sig gøre med Peter Jacksons version :)
#47 evermind 18 år siden
Jeg synes, replikken fungerer fint. I mine øjne er der tale om ironi fra instruktørens side - et billede på, hvordan den visionære filmskaber (der på sin egen måde måske misforstår konteksten lige så meget som de omkringstående) ønsker at anskue udfaldet.
Just my 2 cents...
#48 metabolid 18 år siden
#49 pulse83 18 år siden
1. del af filmen får 4½/6 og 2. del får 6/6 (5/6 sammenlagt). Men jeg glæder mig helt vanvittigt til at se den igen på DVD, og lur mig om 1. del ikke ryger en karakter længere op efter nogle gensyn.
#50 kasper0204 18 år siden
Er han ikke allerede "noget" ? ;)
Jeg glæder mig til at se King Kong...