Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 ks 18 år siden

Hov, jeg undskylder hvis jeg glemte nogle spoiler markeringer undervejs! :(
Gravatar

#32 elwood 18 år siden

I den orginale ser man heller ikke Kong bliver transporteret, der bedøves han bare, har ikke set king kong anno 2005 endnu, men lige den scene har jeg det nun hel fin med, det lyder lige som det er i orginalen.

Synes i øvrigt det er sjovt hvor meget De indfødte ligner Uruk-Haier fra LOTR. I den orginale virkede de mere "venlige" men jeg glæder mig sindsygt til at få den og set.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 filmz-deathbymonkeys 18 år siden

(Indeholder små spoilers)

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der er skuffet over King Kong... Jo, der var en god håndfuld forygende scener, og King Kong er måske det alllermest vellykkede CGI jeg nogensinde har set. Men filmen svigtede mig for mange gange, især i slutningen, hvor tempoet hele tiden faldt.

Peter Jackson er pisse god til actionscener, han giver den hele armen, og viser det vi gerne vil se (tyranusaurus kæbe). Det gør han desværre også i kærlighedsscenerne, hvor der bliver smurt så tykt på at man får lyst til at stikke to fingre i halsen.

I bund og grund en ret kedelig og langtrukken film, der bliver hevet lidt op over middel på grund af effekter, og et par gode scener.
Gravatar

#34 Old Son 18 år siden

Må erklære mig enig med de skuffede. Fede actionsekvenser og Jacksons trademark brug af slo-mo trækker op. Scenen med brontosaur-sammenstødet var griner - ren Blues Brothers. Kanibalerne, der nærmest lignede zombier, var vellykkede. Kong var meget livagtig. Naomi Watts og Jack Black gjorde det godt.

Men filmen var for lang i spyttet efter min smag, og jeg fattede aldrig rigtig sympati for Kong - måske fordi man på forhånd vidste, at det var meningen, man skulle synes, det var synd for den stakkels abe. Den usandsynlige love story kunne måske virke troværdig på 30'ernes biopublikum, men i dag synes jeg, den klingede hult. Sad lidt utålmodigt og ventede på, at de ville få ham skudt, så vi kunne komme hjem. Sorry.
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#35 dfms 18 år siden

#34
Den usandsynlige love story kunne måske virke troværdig på 30'ernes biopublikum, men i dag synes jeg, den klingede hult.

Så er det jo godt at du er så, fucking moderne og klog !
Gravatar

#36 Spanner 18 år siden

Var der nogen, der spottedede Jackson i filmen?

jeg synes at jeg så en indfødt, der sad med ryggen mod en sten, som lignede ham en del - den indfødte, ikke stenen :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#37 gi-jones 18 år siden

#35: Ja, nogen er jo klogere end andre. Tydeligvis.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#38 prec 18 år siden

#36

Ja, Jackson var en af gunnerne i flyene, men vist ikke en af de indfødte.
Gravatar

#39 blahblah 18 år siden

Jeg synes faktisk også at Peter Jackson havde bygget en ret god "man is the beast, not Kong" stemning op, men så får han Jack Black til at rive det hele itu med den fuldstændigt latterlige kommentar til sidst.

No, beauty killed the beast


bah!
Gravatar

#40 lyspunkt 18 år siden

#38 Nu har jeg endnu ikke set filmen. Men den cameo ville være ret passende, da det var det samme i 1933-udgaven
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

Skriv ny kommentar: