Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 mimic 18 år siden

50, han er god til at kopiere andres ideer og gøre dem meget succesfulde, men noget specielt er han ik endnu.
Gravatar

#52 filmz-shine 18 år siden

Fra mig for den topkaraktere.
Jeg vil ikke sætte mig ned og kritisere noget som jeg ikke engang selv har en idé om hvordan er lavet. Selvfølgelig er der det enkelte steder hvor det tekniske kunne have været lidt bedre, men det glæder mig at de har valgt at lægge alt deres koncentration på Kong, og lave det andet så godt som de nu kunne.
De eneste fejl jeg sådan rigtig lagde mærke til var på et tidspunkt hvor der kun var Watt's på skærmen, hvis man så på hendes øjne var det så tydeligt at lyset var sat forkert, normalt ligger jeg ikke mærke til sådan noget, men jeg har netop arbejdet på en film som lystekniker, så begynder man at lægge mærke til sådanne ting.

Jeg syntes ikke at slutningen var for kort, faktisk syntes jeg at den var lidt for lang, fordi man vidste hvordan den ville ende, og til sidst havde jeg det bare sådan, at nu skulle det overstås, og vi skulle videre med vores liv.
Jeg har altid syntes at Jack Black var sej, selvom jeg dog ikke altid har brudt mig om de film han har været med i, men det glæder mig at han kan spille en seriøs rolle så overbevisende, og han har klart fået meget mere respekt fra min side af efter King Kong.
Jeg syntes at hele filmen var rigtigt castet, og rigtig flot lavet, man kan virkelig se når film folk lægger hele deres liv og sjæl i en film, som Jackson også gjorde med Ringenes Herre, det giver en helt andet effekt.

Nu har jeg ikke set de andre King Kong film, så jeg kendte ikke historien i forvejen, så der var en del overraskelser for mig. Dino'erne syntes jeg var bedre lavet end i Jurassic Park, men vi har jo også meget mere teknologi nu, end dengang.

Og så er det meget morsomt at se den når man ved en del om gorillaer i forvejen, og med Kong har de ramt rigtig godt. det er sjældent man ser animerede figurer med så meget udtryk og følelser i øjnene, så man føler med dem som man gør med Kong.

Om muligt er jeg blevet endnu mere vild med PJ efter denne præstation.
Gravatar

#53 filmz-shine 18 år siden

#51 - er han ikke noget specielt?? jeg vil nu mene at man er noget specielt hvis man laver en filmatisering af en trilogi, som mange andre har opgivet at filmatisere, og tilmed vinder 17 Oscars for den. Det er ikke mange der har gjort det...
Gravatar

#54 kill the bills 18 år siden

#51 nu er lord of the rings jo ikke hans første film, og hvis du har set nogen af de andre han har lavet ville du komme til at æde dine ord.
Gravatar

#55 filmz-michaell 18 år siden

Heavenly Creatures var meget god...
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#56 filmz-deathbymonkeys 18 år siden

#52 Jeg mener nu at det er ok at blive skuffet, og kritisere en fil som King Kong, det er trods alt en af de aller dyreste film der nogensinde er lavet. Det er ikke den slags film hvor man kan undskylde med at de gjorde det så godt de kunne.

I øvrigt mener jeg ikke at filmen fejler teknisk, de første dinoer er ikke vellykkede, men det er ikke det der får filmen til at vælte for mit vedkommende. Jeg synes det er en unødvendigt lang film, til tider super spændende og fantastisk, men ofte dræbende kedsommelig og langtrukken.

Jeg har heller ikke en finger at sætte på skuespillet, de gjorde det godt allesammen. Men, jeg blev virkelig træt af helten (forfatteren), noget mere arketypisk og forudsigeligt skal man lede længe efter. Han var en rigtig spejder dreng, der altid gør det rigtige, og kan finde ubevæbnet rundt på skull island.

I øvrigt tilslutter jeg mig gruppen af folk der godt kan lide Peter Jacksons tidligere film, The Frighteners, Braindead og LOTR1 er efter min smag sande mesterværker. Bare ærgeligt at han er faldet af på den på det sidste.
Gravatar

#57 keitel 18 år siden

Et rent mestervaerk, isaer alle de monstre der er med som kun kan udspringe fra en gal mands fantasi, positvivt ment. Den er paa samme hoeje standard som LOTR, maaske endda bedre, ingen tvivl aarets film. 100 % herfra.
Gravatar

#58 filmz-Bruce 18 år siden

#51 Og hvad synes du om hans film før LOTR? Hvad har han lige kopieret i LOTR, som andre har været så succesfulde med? Kong er en genindspilning af King Kong, så jeg formoder at delvis gentagelse af scener fra den film er uundgåelig, måske blot på en lidt anden måde end hidtil set?!?!?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#59 Lethal Injection 18 år siden

Den er et mesterværk 6/6
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#60 blahblah 18 år siden

keitel.

Det er nu ikke særlig svært, Det Peter Jackson har gjort er at tage almindelige dyr, insekter og kryb og gjort dem 10-50 gange større end de normalt er.
Og så har han puttet dinosauruser derind.

De var ikke særligt originale, men CGI'en på insekterne var fandeme godt lavet. Jebeus crepus, det var klamt.

Skriv ny kommentar: