Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).
“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.
#61 lagoni 18 år siden
#62 Outbound Sith 18 år siden
Fox Mulder
#63 filmz-cballi1 18 år siden
Selv giver jeg filmen et lille 5 tal. Filmen er en anelse langtukken og jeg mener at den godt kunen have været forkortet med en 30 min tid, sådan at det var intensititet fra start til slut.
På trods er dette er KING KONG figuren genialt lavet og det er nogle rigtig fede battles mellem ham og så de andre dyr i skoven.
Jeg kan kun sige at denne film skal ses og helt i biffen.
#64 filmz-Bruce 18 år siden
Min tidligere reservation mod gutten, har jeg måttet revidere, da jeg fandt ud han faktisk skriver nogle gode reviews og argumenterer godt. Han slagter aldrig bare en film eller hyper den. Så jeg er da glad for hans ord, inden jeg selv får chancen :)
#65 loki 18 år siden
Effekterne var utroligt gode / flotte, og især Andy Serkis gjorde det fænomenalt som KK. Var sgu lige ved man knep en tåre...
#66 gravity 18 år siden
det må blive 3/6 herfra
#67 Yoda 18 år siden
At knibe en tåre har hermed fået ny betyning: "knep en tåre" ;-)
#68 JannikAnd 18 år siden
Den fangede også min opmærksomhed :)
#69 filmz-Bruce 18 år siden
#70 JannikAnd 18 år siden