Kampscenerne i filmen er veludførte, men efter slagene i “Ringenes Herre: Kongen vender tilbage” er man svær at begejstre, inspirationen fra Jacksons film er også slående. Højdepunktet af kampscenerne i “Kingdom of Heaven” er det natlige bombardement af Jerusalem. John Mathieson er manden bag de flotte billeder. I samarbejde med Ridley Scott har han formået at skabe en vidunderlig billedside, som spænder fra snefyldte landsbyer og skove til golde ørkener. Lige imponerende er billederne komponeret. Mathieson har været fotograf på Scotts “Gladiator”, “Matchstick Men” og “Hannibal”. Deres samarbejde er upåklageligt, men “Kingdom of Heavens” svage start og knap så sprudlende slutning, står desværre ikke mål med den vidunderlige billedstil og det gribende magtspil midtvejs i filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Michael Andersen 19 år siden

#48 "Og lige til sidst, #46: Dis aldrig musikken til "The Thin Red Line" - bedre og mere helstøbt filmscore findes ikke (fyld?? Der er ikke ét gram for meget på det lydspor!)!"

Nu bliver jeg jo nødt til at gøre det :) Det er et flot og stemningsfuldt score, men der findes ikke bedre og mere helstøbte filmscores?! Scoret bærer stor præg af Zimmer lavede over 4 timers musik som Terrence Malick så kunne klippe og klistre med. Hvis man f.eks. lavede et lille eksperimet og tog flere af musikstykkerne ud af filmen, og derefter rystede dem i en pose og satte dem tilfældigt ind igen, tvivler jeg stærkt at de fleste ville opdage forskellen. Scoret er som sagt ikke ringe men særligt helstødt er det heller ikke.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#52 chandler75 19 år siden

# 46 ... Og jeg vidste ikke engang at der fandtes filmmusik-vittigheder... I feel so ignorent ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#53 filmz-vassago 19 år siden

#52: Zimmer er en af dem...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#54 Michael Andersen 19 år siden

LOL good one :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#55 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#53: Nu stopper denne blasfemi!
#51:
Hvis man f.eks. lavede et lille eksperimet og tog flere af musikstykkerne ud af filmen, og derefter rystede dem i en pose og satte dem tilfældigt ind igen, tvivler jeg stærkt at de fleste ville opdage forskellen

Tja, og det kunne man nok sige om mange scores, også Goldsmiths - ved dog at jeg ville lægge mærke til det (ligesom du sikkert ville lægge mærke til hvis man blandede musikken i Basic Instinct eller Star Trek sammen, hvilket jeg ikke ville (altså ikke de to scores sammen(!), men vilkårlig rækkefølge af tracks'ne) - men nu er "Thin Red Line" også et af de scores jeg lytter mest til.
Og SÅ er den diskussion vist ikke længere... ;)
Tilbage til Kingdom of Heaven - next, please!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#56 Popeye 19 år siden

Dejligt...admins på nakken af hinanden - Kan det blive bedre? :)
...and then some
Gravatar

#57 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg tror sgu det er Thomas84 og Big Papa, som er admins ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 lagoni 19 år siden

Der findes jo allerede The Usual Admins, måske kan vi forvente en Admin vs. Admin, hvor de splittede Admins kæmper om rettigheden over lille Hans...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#59 filmz-Bruce 19 år siden

Gladminator ..bob...bob!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#60 Michael Andersen 19 år siden

Nu er Angel Eyes jo kun Staff og på nuværende tidspunkt ser det ikke ud til at han nogensinde bliver Admin ;)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: