“Knowing” er og bliver en omgang gedigent nonsens. Og det er måske også for meget at forvente realisme, når man har med en film at gøre, hvor Cage spiller professor. Til trods for det besværede fortællende drive er der heldigvis for det meste nok fart på drengen til at de fleste vil kunne ignorere filmens filosofiske vrøvl. Som en anden metervare leverer “Knowing” i sidste ende det, som man kan forvente sig af en genrefilm fra thrillerskuffen, men absolut heller ikke mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 gi-jones 15 år siden

Jeg var inde og se den i går. Hold kæft en stinker! Virkelig. Det er sjældent, at jeg bare hader en film, men den her var ynkelig grænsende til det latterlige.

Det er tydeligt at nogen, på manuskriptplan, har fået en god idé. "Hey, hvad med en eller anden random gut, der finder et stykke papir med profetier der bare går i opfyldelse". Fedt nok. Så langt så godt, men derefter er det bare pinligt åbentlyst at man ikke havde idegrundlaget til at lave historien færdig. Den bliver bare tyndere og tyndere, helt frem til en klimatisk lorteslutning af en helt ubeskrivelig kaliber. Og en række fladpandede, og mildest talt malplacerede, religiøse referencer får bare hele pakken til at falde fra hinanden.

1 stjerne for et megafedt flystyrt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 gi-jones 15 år siden

I øvrigt et KÆMPE fucking plothul i min bog:


Hvorfor skulle de her Aliens rode sig ud i alt besværet med at levere profetierne til en lille pige, og yarda yarda, hvis de alligevel i sidste ende bare har tænkt sig at kidnappe de to unger på en tankstation? WTF?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#13 elwood 15 år siden

Er det hans hår?

Please sig det ik er hans hår, jeg ser så meget frem til det 8-(
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 Ericmase 14 år siden

Jeg var inde og se den sidste torsdags og jeg var fuldsændig underholdt som #8 var, men slutningen. WTF?! Lort af en slutning, men resten UNDERHOLDT. Er ret enig med #9 om 2 ting.

1. At det ligner at han har det samme tøj på som i NT.
2. At han spiller det samme skuespil heletiden.

Men 5/6 stjerner til "Knowing", men hvis slutningen havde været bedre end det LORT ville jeg nok havde givet filmen 6/6 stjerner.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#15 duuk74 14 år siden

Må erklære mig enig med Hr. Ebert her. Glimrende film, men ikke uden fejl 8/10
Fantastisk slutning i øvrigt.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#16 Nicki52 14 år siden

Elskede filmen hele vejen igennem. Undtagen slutningen, den var for overdrever. 7 ud af 10. Altså, hvis jeg skal specificerer hvad jeg ikke kunne lide, send mig en besked.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#17 Graversen 14 år siden

Spekulationer om slutningen:

Jeg undrer mig mest over hvordan Cage fandt frem til at Solen ville smadre hele jorden, man så ikke rigtig at han lavede en undersøgelse. Han havde i stedet pludselig en meget overbevisende 3D animations af det på en PC, som han bare lige skulle bruge for at overbevise sin ven (og os seere) om hvad der ville til at ske.

Jeg kunne nu godt lide filmen, jeg syntes da heller ikke at slutningen var så forfærdelig, det var jo en form for Noas ark v2.0.
Selv om børnene blev bortført på tankstationen, så syntes jeg det var fedt at det i den sidste ende var op til dem selv om de ville med og at de i løbet af filmen har forsøgt at overbevise dem om at tage med. (Blandt andet med "drømmen" om den brændende skov).

Jeg kan desuden rigtig godt lide at filmen ikke forsøger at lecture os om hvor meget vi er skyld i global opvarmning. For det er nemlig bevist at en stor del af den globale opvarmning er foresaget af solens aktivit/jordens afstand til solen, hvilket vi som mennesker ikke kontrol har over.

Jeg havde også kun meget lave forventninger til filmen før jeg begyndte, hvilket vel er forståeligt. 7/10


Jeg kunne i den sidste ende heller ikke lade være med at tænke på hvor sjovt det ville være hvis aliens' i virkeligheden var børnelokkere som har gået igennem en hel del for at bortføre et par børn ;)
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#18 Nicki52 14 år siden

Det jeg syntes er dårligt ved slutningen er
at et rumskib kom ned og to børnene med sig, og mændende viste sig at være aliens. Det var så dårligt. Men jeg nærmest tilfreds med jorden brændte op.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#19 izi 14 år siden

Knowing må være verdens største og dyreste scientology reklame! Føj...!
Alright, so you're nonchalant. Quit rubbing our noses in it! - Dr. Zoidberg
Gravatar

#20 filmz-Bruce 14 år siden

#19 Det ville godt nok blive kedeligt, hvis sci-fi visioner kun måtte have udspring i ateisme. Gad vide, hvor mange som hader denne film, ene og alene fordi den ikke korresponderer med deres opfattelse af verdenen?

Og havde det nu været en Scientology reklame
så havde der nok kommet et rumskib forbi og reddet Tom Cruise og Co. som nåede at tage de nødvendige kurser for at blive level 7 scientologer. Det gjorde der ikke


Meget underholdende sci-fi flick.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: