“Knowing” er og bliver en omgang gedigent nonsens. Og det er måske også for meget at forvente realisme, når man har med en film at gøre, hvor Cage spiller professor. Til trods for det besværede fortællende drive er der heldigvis for det meste nok fart på drengen til at de fleste vil kunne ignorere filmens filosofiske vrøvl. Som en anden metervare leverer “Knowing” i sidste ende det, som man kan forvente sig af en genrefilm fra thrillerskuffen, men absolut heller ikke mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Lord Beef Jerky 14 år siden

#40
Jeg synes heller ikke det er det filmen siger. Rumvæsenerne repræsenterer engle - ikke Gud. Rumskibene er vel blot en måde at forklare deres måde at rejse langt på. Gud er overnaturlig i Biblen, og dette er den generelle opfattelse af Gud, men filmen prøver at sige, at der er en videnskabelig forklaring på alt - selvom den ikke giver svaret på alt. Gud bliver ikke vist i filmen, så det er vel blot en fortolkning, at også han kan forklares videnskabeligt, men ikke desto mindre det filmen lægger op til. I bund og grund er det bare en film der sætter tankerne i gang mht. det religiøse, og udfra vores diskussion at bedømme, er den vel vellykket.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#42 Patriarch 14 år siden

#41

Ok, ja det giver mening - på den måde kan man godt holde fast i at kalde det Gud. Altså at Gud er som han nu er, men at hans hjælpere er inden for den naturlige verden. Det rejser så en masse spørgsmål af filosofisk og teologisk karakter, men det er jo også en god ting. :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#43 PredatorX 14 år siden

Interessant læsning...

Jeg synes filmen stank helt vildt. Havde pinlige effekter, og en dårlig udført historie. Hist og her nogle spændende ideér, men jeg synes på ingen måde at slutningen hang sammen med resten af filmen. Det virkere mere som to forskellige film klasket sammen. Nicholas Cage yder som altid en yderst patetisk præstation.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#44 Lord Beef Jerky 14 år siden

#43 Jeg synes slutningen hang glimrende sammen med resten af filmen, da det konstant var det den lagde op til. Nicolas Cage er dog kedelig i filmen, ja, men han yder ikke altid en "yderst patetisk præstation" (tror faktisk ikke du mener "patetisk" her, da ordet på dansk bestemt er positivt ladet). Leaving Las Vegas og Adaptation er glimrende eksempler på, at han faktisk godt kan spille skuespil.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#45 PredatorX 14 år siden

Lord Beef Jerky (44) skrev:
#43 Jeg synes slutningen hang glimrende sammen med resten af filmen, da det konstant var det den lagde op til. Nicolas Cage er dog kedelig i filmen, ja, men han yder ikke altid en "yderst patetisk præstation" (tror faktisk ikke du mener "patetisk" her, da ordet på dansk bestemt er positivt ladet). Leaving Las Vegas og Adaptation er glimrende eksempler på, at han faktisk godt kan spille skuespil.


Hvordan er patetisk positivt ladet? Måske jeg har en misforståelse af ordet?

Jeg vil give dig ret mht Adaptation og Leaving Las Vegas... Men når man er ringe 95% af tiden, så er det i min bog okay at generalisere:-D Han er så vidt jeg husker også okay i Amos & Andrew...

Jeg fandt personligt filmen helt utroværdig. Syntes første halvdel af filmen virkede fedt som en slags mystisk detektiv historie. Og jeg har ikke noget imod religiøse undertoner/overtoner, men når de bliver leveret på denne måde.. så.. tja.. jeg købte den bare ikke.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 14 år siden

#45 Patetisk på dansk betyder noget helt andet end pathetic på engelsk. Mener det betyder noget lignende følelsesladet... noget i den dur i hvert fald. Vi er enig mht. Nicolas Cage i hvert fald... hehe. Men jeg synes bare filmen fungerede glimrende på dens egen præmisser.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 Lord Beef Jerky 14 år siden

Aha, fremmedord.dk siger således om ordet "patetisk" - Bruges ofte for "ynkelig", men betyder egentlig lidenskabelig, værdig, følelsesfuld.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#48 PredatorX 14 år siden

Lord Beef Jerky (47) skrev:
Aha, fremmedord.dk siger således om ordet "patetisk" - Bruges ofte for "ynkelig", men betyder egentlig lidenskabelig, værdig, følelsesfuld.


Okay så var jeg ikke ved siden af, men troede ikke man brugte det til at beskrive følelser. Ja, man kan jo lære noget nyt hver dag:-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#49 Patriarch 14 år siden

Det kommer af Patos - så det er klart startede som værende noget med følelser. Men de kan vel også væreynkelige? ;D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#50 PredatorX 14 år siden

I er også skide kloge alle sammen...
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: