“The Last Samurai” vælger den lette og mainstreamede udvej, og det er synd, fordi de ydre rammer lægger op til en bedre og mere original og udfordrende historie. Selvom filmen bygger sympati op for samuraierne og viser Vesten som den korrumperende indflydelse i et fredeligt feudalt samfund, virker “The Last Samurai” forudsigelig og som drejet af en vestlænding. Især slutningen er helt påtaget og cementerer at vi her har med en Hollywood-film at gøre. Men hvis man kan se ud over dette, er “The Last Samurai” en flot krigsfortælling i overbevisende historiske rammer – for sådan noget kan Hollywood trods alt også finde ud af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 inflector 20 år siden

heh
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#32 filmz-Fett of the Land 20 år siden

Hæhæ - good one
Gravatar

#33 filmz-Plimmer 20 år siden

Jeg synes at #29 rammer meget godt.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#34 filmz-Puffthedragon 20 år siden

Hvorfor er det samuraien sammenligner Tom Cruise med tigeren i starten? Hvad er symbolet?
Gravatar

#35 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Han har store poter?
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#36 filmz-Le Samouraï 20 år siden

#30

Køb dig en ordbog, hvis der er noget, du ikke kan forstå. #29 rammer hovedet på sømmet med sit indlæg. Hvis du synes, at det er kringlet formuleret, så går det ikke særligt godt for dig. Det er simple, retoriske spørgsmål og svar. Hvor svært kan det lige være?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#37 DarkLight 20 år siden

Hvem har sagt skildringen skulle være troværdig? Ingen.

Bliver Samuraier skildret som håndhæverer af moral og etik i henhold med virkeligheden? Ja.

Blive Ninjitsu krigere skildret i henhold til virkeligheden, som er samuraier uden moral og æreskodeks, men betalte dræbere? Ja.

Skal filmen tolkes som en dokumentar? Nej.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#38 Corgan 20 år siden

#36:

"...hvis du synes, at det er kringlet formuleret, så går det ikke særligt godt for dig..."
Det var dog en åndsvag antagelse at tage. Hvad ved du overhovedet om det?

Hvis det er den eneste måde du kan kommunikere på, så er her lidt du burde kunne forstå: Få dig et liv.
Gravatar

#39 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Jeg kan sagtens kommunikere på et høfligt plan, men det er ikke ligefrem fordi dine indlæg lægger op til det. Du går udelukkende efter mandens skrivestil i stedet for at forholde dig til indholdet. Hvor svagpisser-agtigt er det lige, det er?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#40 filmz-Obi-Wan 20 år siden

Jeg må altså indrømme at jeg synes det er en kanon god film! Efter min mening er der lang tid mellem de der "3 timers ren krigermentalitet"-film, som jeg elsker... Og jo, Syv Samuraier er da bedre, og jo, den er da lidt danser med ulve-agtig, men tilgengæld synes jeg den giver et af de mest realistiske billeder af kamp set på film. Og så synes jeg personligt at den fint skildrer Samuraiernes livstil og livssyn. Og gimmicken med ninjaerne er da bare for SVEDIG!!!
You can't run away, 'cause even running is a kind of dancing...

Skriv ny kommentar: