Man kan undre sig over, hvordan en så gennemført elendig film kan få dansk biografpremiere, når så mange gode, anderledes og interessante film bliver forbigået hvert år. Idéen om de to ordenshåndhævere fra hver sin verden er god og kunne sagtens have dannet fundamentet for en god thriller rig på både humor og hæsblæsende action. Men her er der hverken grin eller spænding at hente. “The Last Stand” er simpelthen alt det, en actionfilm aldrig må være: Den er langsommelig, sløv og lige så interessant som Arnold Schwarzeneggers dilettantiske skuespil.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Highland Park 11 år siden

Ispep (73) skrev:
Uden at fornærme nogen...
Drøm videre...

Thomsen (74) skrev:
That's it! Jeg har offcielt mistet min sidste tiltro til menneskeheden med denne tråd.
Ja, det skorter sgu ikke på håbløst fordomsfuld kønsdiskrimination.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#82 Gasivodo 11 år siden

Derail:
Mener I seriøst at en kvinde kan sætte sig ind en mands sted/sind! Ik'kun film, men idet hele taget?

topic: Er nu blevet set - og nej! Der er intet nyt under solen. Men den er saftsusme' bedre end Dø hårdt 5.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#83 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg kan snildt sætte mig ind i de fleste menneskers tankegang uanset køn, kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre for andre mennesker.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#84 fubar 11 år siden

Må sgu indrømme at det ikke er en egenskab jeg besidder, og slet ikke når det gælder det modsatte køn! Dog har jeg ingen problemer med at en kvinde anmelder denne film.
Gravatar

#85 Thomsen 11 år siden

Gasivodo (82) skrev:
Derail:
Mener I seriøst at en kvinde kan sætte sig ind en mands sted/sind! Ik'kun film, men idet hele taget?

Det er jo vanvittig bredt formuleret. Kan en kvinde sætte sig præcist ind i, hvordan det føles at få et spark i bollerne? Nej, ikke på anden måde end en mere generel viden om, at nogle ting kan gøre meget ondt. Lige så lidt som en mand kan sætte sig ind i det at føde.

Men det har ret beset nada at gøre med diskussionen om kønsbaserede filmanmeldelser.

Den er, som HP skriver, udelukkende baseret på fordomsfuld kønsdiskrimination.

Alle mennesker er helt grundlæggende i stand til at aflæse andre menneskers intentioner og følelser, bl.a. takket være de såkaldte spejlneuroner i frontallappen. Hvis man ikke er i stand til at føle basal empati, så findes der en fin (dpg nu udgået) betegnelse for det: så er man psykopat.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#86 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Der er Freud'er nok til et helt universitet her på Filmz :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#87 wimmie 11 år siden

Gasivodo (82) skrev:
Derail:

Vi er faktisk nogle af hunkøn der ofte har lettere ved at sætte sig ind i hvad der opfattes som maskulint/for mænd end ting der er påtænkt vores eget køn - hvis man absolut skal køns-opdele det på den måde...
Nogle af os snakker ofte bedre med fyre end med piger fordi vi har nemmere ved at relatere til de interesser der opfattes som værende "maskuline".

Jeg går mere op i film, elektronik, musik og bøger end i sko og tasker, og jeg vil hellere se Die Hard og Terminator end Dirty Dancing og Twilight, vil hellere se Sons of Anarchy og Californication end Sex and the City og Gossip Girls...

Jep, vi findes faktisk - og vi er faktisk nogle stykker derude ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#88 Thomsen 11 år siden

wimmie (87) skrev:
Jep, vi findes faktisk - og vi er faktisk nogle stykker derude ;)

Temmelig mange endda, efter min erfaring.

Jeg ser ofte noget lignende brok som det her på flere af de amerikanske horror-blogs, jeg følger. Nogle af de bedste af dem er skrevet af kvinder. De oversvømmes jævnligt af barnlige kommentarer fra 21-årige college-drenge, der lige skal lufte deres vattede maskulinitet og forklare, at kvinder da bestemt ikke kan være rigtige horror-fans (hvad de så end lægger i brugen af ordet "rigtig").

Det er en lidt bizar holdning, når alle undersøgelser viser, at kønsfordelingen blandt dem, der ser horror, er næsten lige (ca. 55/45 i mændenes favør). Myten om, at kvinder kun ser Sex & the City-agtige ting er netop det: en myte!
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#89 wimmie 11 år siden

Thomsen (88) skrev:
Temmelig mange endda, efter min erfaring.

Jeg ser ofte noget lignende brok som det her på flere af de amerikanske horror-blogs, jeg følger. Nogle af de bedste af dem er skrevet af kvinder. De oversvømmes jævnligt af barnlige kommentarer fra 21-årige college-drenge, der lige skal lufte deres vattede maskulinitet og forklare, at kvinder da bestemt ikke kan være rigtige horror-fans (hvad de så end lægger i brugen af ordet "rigtig").

Det er en lidt bizar holdning, når alle undersøgelser viser, at kønsfordelingen blandt dem, der ser horror, er næsten lige (ca. 55/45 i mændenes favør). Myten om, at kvinder kun ser Sex & the City-agtige ting er netop det: en myte!

Nemlig! Jeg har 3 rigtig gode veninder og de er alle som mig (mere eller mindre) - foretrækker ting som ofte bliver opfattet som "drenge-ting".

Synes det er noget pjat at dele noget som film op i drenge-og pigegenrer og sige at hvert køn kun må anmelde film i den genre der passer til deres køn...
I så fald vil jeg gerne se en komplet liste over hvilke genrer der passer til hvilket køn ;)
Hvem skal f.eks. anmelde et drama?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#90 tiany 11 år siden

wimmie (89) skrev:
Synes det er noget pjat at dele noget som film op i drenge-og pigegenrer og sige at hvert køn kun må anmelde film i den genre der passer til deres køn...
I så fald vil jeg gerne se en komplet liste over hvilke genrer der passer til hvilket køn ;)
Hvem skal f.eks. anmelde et drama?

Ditto :)

Har også altid interesseret mig for "drenge" ting... måske er det derfor min mand altid får at vide at han er heldig.
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: