Man kan undre sig over, hvordan en så gennemført elendig film kan få dansk biografpremiere, når så mange gode, anderledes og interessante film bliver forbigået hvert år. Idéen om de to ordenshåndhævere fra hver sin verden er god og kunne sagtens have dannet fundamentet for en god thriller rig på både humor og hæsblæsende action. Men her er der hverken grin eller spænding at hente. “The Last Stand” er simpelthen alt det, en actionfilm aldrig må være: Den er langsommelig, sløv og lige så interessant som Arnold Schwarzeneggers dilettantiske skuespil.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kviesgaard 11 år siden

Ja så må jeg vel krybe til korset og bekende mine synder.

Jeg fandt nu The Last Stand ganske underholdende, men nu har jeg alle dage også haft en svaghed for netop Arnold Schwarzenegger. Filmen havde flere scener, der fik mig til, at grine undervejs. Ikke ad filmen, men med filmen, forstås. Slutopgøret gik også rent ind ved mig.

Hvad siger det så om mig? Jo hvis man ska tage anmelderens ord for gode varer, ja så må jeg vel være i særdeles god kontakt med min indre allermindste rolling. Det er vel nok heller ikke det værste, der kan ske.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#2 strand2800 11 år siden

Okay.
No offence, virkelig, vil virkelig nødig lyde som en sexist eller en kønsdiskriminerende spade...
Men hvorfor er det ikke en mand der anmelder denne film? Det er TYDELIGVIS en mande/drengerøvs film. Man kan jo ikke bruge Nadias anmeldelse til noget - det er jo næsten givet på forhånd at hun ikke kan lide den - har i hvert fald ALDRIG hørt om en kvinde der kunne lide en Schwarzenegger-film. Ville I også få en mand til at anmelde en potentiel Mean Girls 3, Sex and the City 3 eller Bring it on 4 eller hvor mange der nu er af dem.
Sorry, men ville ikke mene det var et problem hvis man delte det op på den måde.
Gravatar

#3 KasperBS 11 år siden

Den har heller ikke fået gode anmeldelser i udlandet. Og hvorfor skulle Nadia ikke være lige så kompetent som en mandlig anmelder, hun har jo skrevet andre glimrende anmeldelser, også drengerøvsfilm der får gode karakterer. Nu er Arnold jo heller ikke kendt for gode film, de kan vist tælles på en hånd, Terminator 1 og 2, Predator, True Lies er de eneste jeg lige kan komme i tanke om. Resten har efter min mening været en gang lort!
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

#2, jeg kan nævne et utal af kvinder, der kan lide adskillige Arnold Schwarzenegger-film - inklusive en masse faste brugere herinde. Derudover er Nadias yndlingsfilm "Die Hard", så hun må siges at have en forkærlighed for genren. Samtidig syntes jeg sgu ikke, at "Mean Girls" var så tosset. Sagt med andre ord: Kan se ingen logik i din smøre.
War. War never changes.
Gravatar

#5 Gasivodo 11 år siden

Ah, nu må I sgu' lige - inde på redaktionen!
Denne anmelder har gennem længere tid ALTID fået tjansen, når det hele var lidt tumpet, gammeldaws' og alt andet end hipt!

Tid til ny gimmick; på forhånd tak;-)


Edit: Utal af slagsen ligefrem, 'INSIDER'!?

Kom da frisk med dem:-D
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#6 psmadsen 11 år siden

Jeg er sikker på, at "The Last Stand" er en elendig film. Men jeg forstår måske ikke helt nogle af kritikpunkterne den her anmeldelse baserer den dom på.

Hvordan kan det eksempelvis blive problematisk for en Schwarzenegger-film, at filmen er ulogisk nonsens og at "skurkene ikke kan ramme noget som helst". Sådan er alle hans film jo.



Gravatar

#7 DarkLight 11 år siden

Jeg var inde og se den til Cinemaxx "MachoMandag", og jeg var superholdt. Den er skabt til de præmisser, og det er også med det mindset, man skal se filmen.

Jeg betragter den som solid, med et par gode roller, og uden at falde i et overdrev eller dårlige effekter. Bestemt bedre end den nyeste Die Hard.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 Kruse 11 år siden

Det er sjovt at der ikke var én, der havde et problem med at en kvinde(endda også Nadia) anmeldte en drengerøvsfilm, da hun gav 5 stjerner til "Dredd".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Benway 11 år siden

Kruse (8) skrev:
Det er sjovt at der ikke var én, der havde et problem med at en kvinde(endda også Nadia) anmeldte en drengerøvsfilm, da hun gav 5 stjerner til "Dredd".


Meget rammende. :) Internethukommelsen er forbløffende kort. Jeg har ofte syntes, det var meget bizart at blive kaldt elitær, efter at have givet film som "Avatar", "Borat" og "Sin City" seks stjerner.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#10 Kviesgaard 11 år siden

Jeg skal ikke forkleine anmelderen, hvad angår The Last Stand.

Og jeg har aldrig været i stand til, at se, hvad det er, Arnold Schwarzenegger mangler af skuespilsevner.

Dog vil jeg blot konstatere, at jeg personligt havde en forrygende aften i selskab med Schwarzenegger. Derfor kan anmelderen godt have ret i sine kritikpunkter. Det var bare ikke noget, som jeg lagde mærke til overhovedet.

Til gengæld blev jeg overrasket over, hvem der spiller med i filmen. Johnny Knoxville har jeg ikke noget som helst forhold til, men jeg blev overrasket over, at se Forrest Whitaker i filmen, og så kom det helt bag på mig, at en hovedskurkene var Peter Stormare. Han var i mine øjne et af de store plusser i filmen.

Mine forventninger blev som sagt indfriet.

Ps. Dreed var nu også ganske fin i mine øjne, og mere tro mod tegneserieoplægget end Stallone-udgaven.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: