Man kan undre sig over, hvordan en så gennemført elendig film kan få dansk biografpremiere, når så mange gode, anderledes og interessante film bliver forbigået hvert år. Idéen om de to ordenshåndhævere fra hver sin verden er god og kunne sagtens have dannet fundamentet for en god thriller rig på både humor og hæsblæsende action. Men her er der hverken grin eller spænding at hente. “The Last Stand” er simpelthen alt det, en actionfilm aldrig må være: Den er langsommelig, sløv og lige så interessant som Arnold Schwarzeneggers dilettantiske skuespil.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 BN 11 år siden

fra anmeldelsen:

Og fart over feltet er der da også i filmen, der ikke rummer meget andet end skyderi, helikopterture og slåskampe.


Og lidt længere nede i samme anmeldelse:

"The Last Stand" er simpelthen alt det, en actionfilm aldrig må være: Den er langsommelig, sløv ...


Hvordan skal dét forstås?

At der er "fart over feltet" på en "langsommelig, sløv" måde? Eller at der går for lang tid, før det går løs med "skyderi, helikopterture og slåskampe"?

P.S. Jeg tror ikke på den her film og er sikker på, at jeg i givet fald også kun ville give den 1 stjerne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 Ispep 11 år siden

Jeg ser den dog på Blu Ray på en trist søndag. Tror dog måske ikke den er sååå ringe igen, men jeg er bekymret når anmelderen skriver: "Langsommelig, sløv". Jeg gider altså ikke vente over en time (overdrivelse fremmer forståelsen) for at få action i en hjernedød actionfilm. Men det lyder til, at den er kedelig for en actionfilm at være.
Gravatar

#13 Ispep 11 år siden

The Insider (4) skrev:
jeg kan nævne et utal af kvinder, der kan lide adskillige Arnold Schwarzenegger-film


Sjovt, jeg kender nemlig sådan ca. 0, og jeg kender ellers mange kvinder :D
Gravatar

#14 bjarke 11 år siden

He he - jeg er sgu lodret uenig med anmelderen :)

Jeg synes, at Jee-woon Kim slipper godt fra sin debut - og jeg vil slet ikke gå så langt som til at kalde filmen amatøragtig. For mig virkede de blodige løjer - også selvom humoren ikke fungerede hele vejen. En herligt useriøs omgang action med blodsjaskende headshots. Jeg smider fire ud af seks stjerner efter den.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#15 The Insider 11 år siden

#8, amen.

#11, hun mener formentlig, at der i hvert fald på billedsiden er "fart over feltet" i form af al den hurlumhej, der sker foran kameraet, men at det ikke er tilnærmelsesvis underholdende eller ændrer på, at filmen alligevel er en langsommelig, kedelig oplevelse :-)

#13, du skal vist mere ud! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#16 danish99 11 år siden

Fordi det er Arnold så forsvare de fleste filmen, vor herre bevares, jeger også Arnold fan men denne her film er piv ringe, og Arnold er virkelig dårlig, alle var næsten enige i at Witch hunters ikke var så go, den var langt mere underholdende end last stand. Jeg kan godt forstå den floppede i USA.
King
Gravatar

#17 bjarke 11 år siden

Ispep (12) skrev:
Jeg ser den dog på Blu Ray på en trist søndag. Tror dog måske ikke den er sååå ringe igen, men jeg er bekymret når anmelderen skriver: "Langsommelig, sløv". Jeg gider altså ikke vente over en time (overdrivelse fremmer forståelsen) for at få action i en hjernedød actionfilm. Men det lyder til, at den er kedelig for en actionfilm at være.


Jeg vil nu heller ikke kalde den hverken langsom eller sløv - der bliver sgu frontet action fra starten.

The Insider (15) skrev:
#8, amen.

#11, hun mener formentlig, at der i hvert fald på billedsiden er "fart over feltet" i form af al den hurlumhej, der sker foran kameraet, men at det ikke er tilnærmelsesvis underholdende eller ændrer på, at filmen alligevel er en langsommelig, kedelig oplevelse :-)

#13, du skal vist mere ud! :-)


Selvfølgelig er det hul i hatten at trække kønskortet, når vi snakker anmeldelser af actionfilm. Og lige i dette tilfælde med Nadia, synes det endnu mere ved siden af, da hun jo netop har positive anmeldelser af action-tonsere på CV'et. Desuden er Anie og automatvåben sgu både for piger og drenge - det kan der vist ikke være tvivl om :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#18 The Insider 11 år siden

#17, [high_five.wav]
War. War never changes.
Gravatar

#19 jessup 11 år siden

Slant som ikke så tit giver film mere end 2/4 har svunget sig op på 3 1/2 ud af 4:

http://www.slantmagazine.com/film/review/the-last-...
This is just until June
Gravatar

#20 tiany 11 år siden

strand2800 (2) skrev:
har i hvert fald ALDRIG hørt om en kvinde der kunne lide en Schwarzenegger-film


Gasivodo (5) skrev:

Edit: Utal af slagsen ligefrem, 'INSIDER'!?

Kom da frisk med dem:-D


Jamen tak fordi begge 2 fordi I skære os alle over en kam - sidst jeg kiggede efter var i hvert fald kvinde og jeg kan godt nævne et par film med Arnold som er seværdig.

Men nu er jeg selvfølgelig kun en af filmz's fast brugere... men jeg kan da godt finde flere kvinder der også kan nævne på et par gode film med Arnold hvis der er behov for det.


Gasivodo (5) skrev:
Ah, nu må I sgu' lige - inde på redaktionen!
Denne anmelder har gennem længere tid ALTID fået tjansen, når det hele var lidt tumpet, gammeldaws' og alt andet end hipt!

Tid til ny gimmick; på forhånd tak;-)


Kruse (8) skrev:
Det er sjovt at der ikke var én, der havde et problem med at en kvinde(endda også Nadia) anmeldte en drengerøvsfilm, da hun gav 5 stjerner til "Dredd".


Amen! Må give Kruse helt ret - Nadia er altså ikke tabt bag en vogn hvad angår at anmelde action film.

Og med hensyn til scenariet omkring mænd der anmelder tøsefilm - så har Benway vist taget hans del af dem ;)
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: