Naturligvis er der heller ikke nogen idé i at genskabe noget uden at gøre noget nyt med kildematerialet, men Reeves sætter sit eget præg på langt de fleste scener, og kun én af dem er markant svagere end originalens ditto: Branden på hospitalet, hvor den computergenererede ild er så kunstig, at scenen svækkes markant. Til gengæld er der en nyopdigtet sekvens, hvor man ser en bilulykke fra bagsædet, som er en tidlig kandidat til titlen “årets bedste scene”. Det er værd at bruge 80 kroner på en biografbillet alene for at se den ene, sublime sekvens.

“Let Me In” er altså ikke den blasfemiske brøler, mange havde frygtet, men derimod en lille perle, som understreger, at Matt Reeves er værd at holde øje med. Selvom fans af den svenske original kender historien til hudløshed, er det absolut værd at smutte i biografmørket for at se fortællingen blive genfortalt med manér. Ligesom en dygtig musiker har Reeves lavet en solid coverudgave af en gedigen evergreen, som bevarer originalens ånd, tilføjer nogle nye, iørefaldende indslag og samtidigt minder os om, hvorfor vi oprindeligt forelskede os i historien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bruce 13 år siden

Jeg blev så glad, da jeg stødte på første definition, Quantum Field Theory :) Og så var det Queens Film Theatre, sponsoreret af Jameson, men den "rigtige" er stadig en ok betegnelse ;)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#12 filmzkim 13 år siden

Man får jo næsten en tåre i øjenkrogen, når der endelig kommer en god genindspilning :D
Gravatar

#13 tiany 13 år siden

Outbound Sith (8) skrev:
Bortset fra bemærkningerne om kvaliteten af skuespillet og biluheldet er jeg komplet uenig med anmelderen! Den her film er det mest overflødige remake siden Gus Van Sants "Psycho".

Den kunstneriske kant fra originalen er overhældt med et lettere kvalmt lag Hollywood mainstream-glasur, de fleste actionsekvenser er shot-by-shot genindspilninger fra originalen (hist og her piftet op med en omgang ligegyldig, meget tydelig CGI), og musikken er alt andet end subtil. Den er klichéfyldt, grænsende til det irriterende.

Johan, der er dømt show down til sommerfesten! :)


The Insider (9) skrev:
Nice. Men først efter Glee-karaokedysten!


Det glæder vi os til at se :D
Valar morghulis
Gravatar

#14 Michael Andersen 13 år siden

#8

"Den her film er det mest overflødige filmatisering siden Alfred Hitchcocks "Psycho".

Sagt på et bogforum om Tomas Alfredsons filmatisering af John Ajvide Lindqvists bog "Lad den rette komme ind".

;P

Hvorfor bliver filmasteringer som "True Grit" med John Wayne og den svenske "Lad den rette komme ind" næsten altid forkert anset som originalen. Bøgerne er originalerne. Jeg er ikke efter nogen, men bare nysgerrig. Er der ingen filmfans, der læser bøger mere? :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#15 Bruce 13 år siden

#14 Jeg læste engang koranen på tysk!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#16 Gasivodo 13 år siden

Hm, måske alligevel et kig værd så?


#15 Ser frem til, hvilket sprog du vil læse Mein Kampf og/eller Das Boot* på;-D



*eneste tyske roman, jeg frivilligt har læst på original sproget (tvangsbøger i forbindelse med uddannelse, gælder IKKE;-)
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#17 Bruce 13 år siden

#16 Mein Kampf var den tyske titel såvidt jeg husker!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#18 wiseguy 13 år siden

Kruse (5) skrev:
QFT!


Ja så var jeg jo også nysgerrig nok til at slå det op ;o) Så lærte jeg også noget i dag!!

Anyways! Lækkert at læse Insiders anmeldelse, når den nu forlængst er forudbestilt hos Amazon (de har den til knap 10£ på BD). Jeg har aldrig set den originale, så jeg kan jo se remaket i et helt andet lys.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 Åkepool 13 år siden

wiseguy (18) skrev:
Jeg har aldrig set den originale


Som Jacob Kjelberg ville sige: Sæt igang!!!
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#20 Gasivodo 13 år siden

#17 ..og Koranen hedder; Koranen på tysk? My Struggle lyder også meget mere kært;-) lis'som The Boat, Båden, la la lal..


OnT: Ses skal den i hvert fald. I sær nu med indtrykket af knap så megen Hollywood.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: