Naturligvis er der heller ikke nogen idé i at genskabe noget uden at gøre noget nyt med kildematerialet, men Reeves sætter sit eget præg på langt de fleste scener, og kun én af dem er markant svagere end originalens ditto: Branden på hospitalet, hvor den computergenererede ild er så kunstig, at scenen svækkes markant. Til gengæld er der en nyopdigtet sekvens, hvor man ser en bilulykke fra bagsædet, som er en tidlig kandidat til titlen “årets bedste scene”. Det er værd at bruge 80 kroner på en biografbillet alene for at se den ene, sublime sekvens.

“Let Me In” er altså ikke den blasfemiske brøler, mange havde frygtet, men derimod en lille perle, som understreger, at Matt Reeves er værd at holde øje med. Selvom fans af den svenske original kender historien til hudløshed, er det absolut værd at smutte i biografmørket for at se fortællingen blive genfortalt med manér. Ligesom en dygtig musiker har Reeves lavet en solid coverudgave af en gedigen evergreen, som bevarer originalens ånd, tilføjer nogle nye, iørefaldende indslag og samtidigt minder os om, hvorfor vi oprindeligt forelskede os i historien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jannie dahl astrup 13 år siden

Meget enig - endelig en genindspilning, der fuldt ud lever op til sit forbillede.
Boris Lermontov: Why do you want to dance? Vicky Page: Why do you want to live?
Gravatar

#2 The narrator 13 år siden

Jeg kan bedre lide den end forgængeren, de irriterende drankere er væk, og Kodi og Cloe leverer en fantastisk præstation. Havde der været oskars til bedste børneskuespillere, havde de været oplagte kandidater.
Eneste kritikpunkter er irriterende baggrundsmusik og den gule lyspalette til natscenerne.
Gravatar

#3 elwood 13 år siden

Billede 1
Okay Fie nu spørger jeg kun en gang, og du skal svare ærligt... Fie har du drukket af mit Ribena saft?

Fie hvad nej... hvad får dig dog til og tro det?

Billede 2
Rynkeby? Fie jeg synes da jeg bad dig om at købe Ribena, gjorde jeg ikke?


Billede 3
Johnny følte sig pænt Stiv efter sin polterabend
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Bruce 13 år siden

Måske, hvis jeg en dag får TV igen og den lige kommer på et tidspunkt, jeg har smidt mig på sofaen. Ellers har jeg det helt fint med originalen og kan slet ikke forestille mig andre end Lina Leandersson i rollen som Eli og en sneklædt 70'er svensk forstad som kulisse.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5 Kruse 13 år siden

Bruce (4) skrev:
Måske, hvis jeg en dag får TV igen og den lige kommer på et tidspunkt, jeg har smidt mig på sofaen. Ellers har jeg det helt fint med originalen og kan slet ikke forestille mig andre end Lina Leandersson i rollen som Eli og en sneklædt 70'er svensk forstad som kulisse.


QFT!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 Ericmase 13 år siden

Jannie Dahl Astrup (1) skrev:
Meget enig - endelig en genindspilning, der fuldt ud lever op til sit forbillede.


True Grit var da også et vellykket remake :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 Bruce 13 år siden

Kruse (5) skrev:
QFT!


Jeg måtte lige slå det op :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8 Outbound Sith 13 år siden

Bortset fra bemærkningerne om kvaliteten af skuespillet og biluheldet er jeg komplet uenig med anmelderen! Den her film er det mest overflødige remake siden Gus Van Sants "Psycho".

Den kunstneriske kant fra originalen er overhældt med et lettere kvalmt lag Hollywood mainstream-glasur, de fleste actionsekvenser er shot-by-shot genindspilninger fra originalen (hist og her piftet op med en omgang ligegyldig, meget tydelig CGI), og musikken er alt andet end subtil. Den er klichéfyldt, grænsende til det irriterende.

Johan, der er dømt show down til sommerfesten! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#9 The Insider 13 år siden

Nice. Men først efter Glee-karaokedysten!
War. War never changes.
Gravatar

#10 Kruse 13 år siden

Bruce (7) skrev:
Jeg måtte lige slå det op :)


Bare rolig, det er ikke fordi at du er for gammel, for det er faktisk heller ikke så længe siden at jeg selv måtte slå det op :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: