Naturligvis er der heller ikke nogen idé i at genskabe noget uden at gøre noget nyt med kildematerialet, men Reeves sætter sit eget præg på langt de fleste scener, og kun én af dem er markant svagere end originalens ditto: Branden på hospitalet, hvor den computergenererede ild er så kunstig, at scenen svækkes markant. Til gengæld er der en nyopdigtet sekvens, hvor man ser en bilulykke fra bagsædet, som er en tidlig kandidat til titlen “årets bedste scene”. Det er værd at bruge 80 kroner på en biografbillet alene for at se den ene, sublime sekvens.
“Let Me In” er altså ikke den blasfemiske brøler, mange havde frygtet, men derimod en lille perle, som understreger, at Matt Reeves er værd at holde øje med. Selvom fans af den svenske original kender historien til hudløshed, er det absolut værd at smutte i biografmørket for at se fortællingen blive genfortalt med manér. Ligesom en dygtig musiker har Reeves lavet en solid coverudgave af en gedigen evergreen, som bevarer originalens ånd, tilføjer nogle nye, iørefaldende indslag og samtidigt minder os om, hvorfor vi oprindeligt forelskede os i historien.
#31 colocho 13 år siden
#32 misuma 13 år siden
#33 Babo Rises 13 år siden
Jeg synes ikke der er lagt vægt på noget som helst i dette remake, udover den blot gentager originalen. Kan simpelthen ikke se formålet.
#34 Musse93 13 år siden
#35 Kisbye 8 år siden
Og hvis man som politi vil storme en lejlighed hvor man mistænker at nogle hardcore mordere holder til, ville man så gøre det ene mand? Tror da også han ville være kommet til kort, selv hvis det bare havde været nogle knivbevæbnede banditter og ikke en vampyr han rendte ind i.