Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Richard Burton 12 år siden

Man from Earth er det formentlig noget af det bedst filmatiserede sci-fi manuskript i mange år, men jeg har på fornemmeren, at flere vil finde sig bedre til rette med [url= selvom den godt nok til tider er vel kryptisk.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#62 misuma 12 år siden

bjarke (57) skrev:
- nå ja - og man må bestemt heller ikke glemme den spanske Timecrimes fra 2007...!

100 % enig.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#63 Highland Park 12 år siden

elwood (51) skrev:

Den film fik straks lige endnu mere street respect...
Glemmer du, så...:
http://filmz.dk/forum/tagwall/what-we-saw-number-1...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#64 elwood 12 år siden

Nope jeg har bare ikke rigtig hørt noget nyt til hans projekter endnu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#65 moulder666 12 år siden

Jeg må være enig med Insider og Kruse i, at hovedpersonen i D9 var noget så svær at holde af og med.
Men til gengæld gik der så længe, før jeg indså, at "Jo, de har faktisk tænkt sig at bruge denne gennemført kedelige mand med det gebrokne engelsk som HOVEDperson" at jeg blev fuldstændig overrumplet - så meget, at resten af filmen blev oplevet som en rutschebanetur, uden den store eftertænksomhed fra min side!

Det eneste negative jeg kan huske er, som Kruse også nævner, at skiftet til ren action ikke fungerede 100% optimalt!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#66 Therien 12 år siden

Med denne "anmeldelse" og ikke mindst opfølgningen på samme, mener jeg at Filmz en gang for alle ligegyldiggøre grænsen mellem en saglig anmeldelse og nogle skriblerier hvem som helst kan lave i frokostpausen uden nogen nævneværdig baggrund - jeg kan ikke tage det seriøst.. Jeg bukker ud her og søger et andet forum - ha det godt og held og lykke med "det hele"..
Gravatar

#67 Ispep 12 år siden

Det var så Looper. Og jeg er squ helt enig med anmelderen. Ikke helt i det skrevne, men ihvertfalden dommen. Jeg forstå slet ikke dens fantastiske omtale, særligt ikke fra USA. Filmens præmis er selvfølgelig et stort paradoks, og man kan enten "go along" eller smide håndklædet i ringen. Jeg prøvede ikke at fokusere så meget på selvmodsigelserne, som filmen egentlig godt selv er klar over, præmissen har, men filmen har ligesom ikke et plan B. Når man ikke må "tænke over den", hvad skal vi så med den? Man kan naturligvis lade sig underholde, og den første akt er ganske seværdig og for det meste nydeligt eksekveret, til trods nogle ret svage exposition voice-overs. Derfra dør filmen fuldstændig (omkring "the farm") og bliver decideret kedelig, langtrukken og faktisk forudsigelig. Luften går desværre ud af ballonen. Filmen leger med nogle ret så typiske tidsrejse ideer om at ændre slagets gang, og kommer selvfølgelig også med et par friske, men det er som om Looper's største hæmsko er sig selv. Den spænder ben for sig selv, og skyder sig i foden, som en af personerne i filmen. Der er ikke plads til eftertænksomhed. Jo mere man tænker, desto mere langt ude er den. Om filmen så har nogle underliggende pointer eller budskaber, kan sikkert ledes efter, men jeg forlod biffen med en temmelig flad fornemmelse. Visuelt fin film, omend intet innovativt. Actionscenerne, som hovedsageligt består af skuddueller, er fuldstændig ordinære og burde altså ikke imponere nogen. De er for så vidt okay udført teknisk, men intet man husker bagefter.

Skuffelse

3/6
Gravatar

#68 BN 12 år siden

Therien (66) skrev:
Jeg bukker ud her og søger et andet forum

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#69 Lord Beef Jerky 12 år siden

Primer er min favorit sci-fi de seneste 10 års tid, men ellers har i nævnt en god portion af mine favoritter. Looper får jeg set snarest, og med de blandede anmeldelser og Ispeps vurdering, er jeg spændt på, om det er noget for mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#70 Ispep 12 år siden

Lord Beef Jerky (69) skrev:
portion af mine favoritter. Looper får jeg set snarest, og med de blandede anmeldelser og Ispeps vurdering, er jeg spændt på, om det er noget for mig.

Håber du får en bedre oplevelse. Tror jeg blev "caught in" al den hype, som filmen slet ikke kunne indfri. Men den har nogle mangler, og jeg kunne passende have nævnt flere. Jeg er lidt overrasket over så kraftige anmeldelser fra USA. Kan ikke lade være med at tænke tanken, at udvalget/kvaliteten lige pt. er så lav, at et hvert forsøg på noget mere originalt, pludseligt kan fremstå som et mesterværk. Nuvel, den er som sagt ikke dårlig, men blot ikke "all that" den blev gjort til.

Skriv ny kommentar: