jeg var ude på vorbasse markedet i torsdags og der fandt jeg dvd Perforama anede ikke hvad det var har kun set klip fra den på tv. det er en slags tv serie på 6 afsnit med Anders Matthesen i hovedrollerne han spiller forskellige typer personer i hver afsnit som har et problem med enten det ene eller det andet og for det meste så ender afsnittene med Deja Vu. men jeg blev virkelig overrasket også den måde han spiller personerne på. den ene er egoistisk den anden har problemer med børn og den tredje vil se forandringer. en lille serie der er klart værd at se. 5/6 ps: den har humor:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Endnu en John Cusack-film: War Inc. Jeg er vild med Cusack og synes han kan spille alt (undtagen hajen i Jaws) og han er da også rigtig god i den her, hvor han spiller sin klassiske rolle som forvirret og målløs, men stadig sej og dejlig :) Filmens ide er egentlig fin nok, men den bliver bare banklet ind med en hel del syvvtommerssøm - jaja, USA og de store virksomheder er (for) magtfulde og krig er en vare og så videre og så videre. Der er ikke fokuseret så meget på god film, men mere på budskabet. Skuespillet er (udover Cusack) lidt haltende, især Kingsleys karakter og Tomeis fremtoning er bare fjollet.
Det bedste ved filmens selv var at den varede 14 minutter mindre end coveret sagde (spøjst ok er det anden gang jeg oplever det med netop en dansk Cusack-dvd).
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Fik set 300 igår på BD. Var langt mere imponeret over den visuelle præsentation end den jeg så i Imperial og lyden var også rigtig god, dog et godt stykke fra reference klasse.
Denne gang nød jeg billedmenageriet filmen igennem, men filmen sagde mig stadig nul og nix.
Film: 5/10 Audio: 8/10 Billed: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Var lidt træt og halvdårligt humør, og jeg tænkte: "Audrey Hepburn må da kunne vaske det væk..."
Breakfast At Tiffany's, 1961 En klassisk romantisk komedie, hvor dreng møder pige. Hepburn spiller Holly Golightly(well...efternavnet er en slet skjult reference til hendes temperamant og væsen), der møder den ny-indflyttede Paul Varjak. Begge har selvfølgelig en fortid, men alligevel er det uundgåeligt, de skal falde for hinanden.
Som sådan er den helt og aldeles klassisk, men hvad gør det, når Audrey Hepburn får hjertet til at smelte?
Der er milevidt fra de klassiske romantiske komedier til nutidens pjat. Skabelonen er den samme, men hvor moderne romantik med få undtagelser ingen charme har, så oppebære Audrey Hepburn mere charme end alle How To Loose A Guy In Ten Days og Adam Sandler-film til sammen.
Jeg vil ikke skabe en Lisa(drømmepigen fra Weird Science), jeg vil skabe Audrey Hepburn.
Nårh ja, og det virkede...humøret fik et ordentlig hak opad:)
The Red And The White, Miklos Jansco, Ungarn, 1967
Filmen foregår i kølvandet på den russiske revolution. De hvide er modstander af den nye orden, og kæmper for at genindøre zaren, mens de røde er tilhænger af det nye Sovjetunionen.
Det er en anti-krigsfilm, der fremstiller det brutale ved krig og magt på en meget mekanisk måde.
Filmen har ingen centrale karakterer, og til tider lettere forvirrende. Men det der gør den helt klart værd at se, er det cinematografiske. Kameraet er smukt ført og udtrykket er poetisk
Puha 186 minutter er altså en lang spilletid. Jeg har aldrig læst bogen Watchmen, så mine udtalelser går rent på filmen. Det var et superinteressant syn på superhelte figurer i et samfund, på alle disse spørgsmål om etik, selvtægt, overholdelse af loven, alderdom, trække sig tilbage etc. som man normalt skøjter henover i andre superhelte sagaer.
Udgangspunktet er en "hvad nu hvis" historie, som starter i slut 30'erne, hvor en gruppe mennesker klæder sig ud som superhelte og bedriver selvtægts virksomhed. Der kan faktisk trækkes mange paralleler til historien i the Pixars The Incredibles, dog må humoren siges at være drænet godt og grundigt væk.
En dybere udredning af præmisserne, kan man læse om hundredevis af andre steder, men det var absolut den mest interessante superhelte fortælling, tilmed intellektuelt leveret, som jeg har set siden .... ja .... The Incredibles. Absolut en film som med fordel kan genses og langt bedre end instruktør Zach Snyders sidste film, 300. Komikeren er nu absolut min favorit blandt superhelte.
Billedsiden er simpelthen formidabel. Det er svært at finde en film, som har så stor visuel variation og det med bravour. Knivskarp, mættet farveskema, detaljeret og med en brug af CGI, som upåklageligt smelter ind i virkeligheden. Der er blevet pillet ved kontrast, så sort ofte fremstår sort som graven, instruktørens intention. Dette slører dog også for detaljegraden i de sorte sekvenser.
Jeg hørte ikke filmen på højt nok niveau til at kunne udtale mig konklusivt, om flere elementer af lydsporet. Men umiddelbart lød DTS HD 5.1 MA sporet fantastisk. Synd det ikke er 7.1.
Film: 8/10 Video: 9/10 Lyd: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg er glad for at jeg er startet med denne instruktørs film - jeg glemmer lidt hvor gode film kan være når jeg ikke søger den ekstraordinære oplevelse. Jeg så Letters from an unknow woman for år tilbage er var imponeret, men dengang opsøgte jeg også de imponerende film. I løbet af de sidste par måneder har jeg også set madame de ... og nu Le Plaisir. Kameraarbejdet er virtuost, kynisk voiceover fremragende udendørs s/h.
#1401 MOVIE1000 15 år siden
5/6
ps: den har humor:)
#1402 Skeloboy 15 år siden
#1403 lagoni 15 år siden
Det bedste ved filmens selv var at den varede 14 minutter mindre end coveret sagde (spøjst ok er det anden gang jeg oplever det med netop en dansk Cusack-dvd).
#1404 filmz-Bruce 15 år siden
Denne gang nød jeg billedmenageriet filmen igennem, men filmen sagde mig stadig nul og nix.
Film: 5/10
Audio: 8/10
Billed: 8/10
#1405 Skeloboy 15 år siden
Breakfast At Tiffany's, 1961
En klassisk romantisk komedie, hvor dreng møder pige. Hepburn spiller Holly Golightly(well...efternavnet er en slet skjult reference til hendes temperamant og væsen), der møder den ny-indflyttede Paul Varjak. Begge har selvfølgelig en fortid, men alligevel er det uundgåeligt, de skal falde for hinanden.
Som sådan er den helt og aldeles klassisk, men hvad gør det, når Audrey Hepburn får hjertet til at smelte?
Der er milevidt fra de klassiske romantiske komedier til nutidens pjat. Skabelonen er den samme, men hvor moderne romantik med få undtagelser ingen charme har, så oppebære Audrey Hepburn mere charme end alle How To Loose A Guy In Ten Days og Adam Sandler-film til sammen.
Jeg vil ikke skabe en Lisa(drømmepigen fra Weird Science), jeg vil skabe Audrey Hepburn.
Nårh ja, og det virkede...humøret fik et ordentlig hak opad:)
5/6
#1406 filmz-Bruce 15 år siden
#1407 Skeloboy 15 år siden
Filmen foregår i kølvandet på den russiske revolution.
De hvide er modstander af den nye orden, og kæmper for at genindøre zaren, mens de røde er tilhænger af det nye Sovjetunionen.
Det er en anti-krigsfilm, der fremstiller det brutale ved krig og magt på en meget mekanisk måde.
Filmen har ingen centrale karakterer, og til tider lettere forvirrende. Men det der gør den helt klart værd at se, er det cinematografiske. Kameraet er smukt ført og udtrykket er poetisk
4/6
http://www.imdb.com/title/tt0061537/
#1408 Nicki52 15 år siden
Ja, jeg har også set det. Men når man tager dem ud, er de på engelsk.
#1409 filmz-Bruce 15 år siden
Puha 186 minutter er altså en lang spilletid. Jeg har aldrig læst bogen Watchmen, så mine udtalelser går rent på filmen. Det var et superinteressant syn på superhelte figurer i et samfund, på alle disse spørgsmål om etik, selvtægt, overholdelse af loven, alderdom, trække sig tilbage etc. som man normalt skøjter henover i andre superhelte sagaer.
Udgangspunktet er en "hvad nu hvis" historie, som starter i slut 30'erne, hvor en gruppe mennesker klæder sig ud som superhelte og bedriver selvtægts virksomhed. Der kan faktisk trækkes mange paralleler til historien i the Pixars The Incredibles, dog må humoren siges at være drænet godt og grundigt væk.
En dybere udredning af præmisserne, kan man læse om hundredevis af andre steder, men det var absolut den mest interessante superhelte fortælling, tilmed intellektuelt leveret, som jeg har set siden .... ja .... The Incredibles. Absolut en film som med fordel kan genses og langt bedre end instruktør Zach Snyders sidste film, 300. Komikeren er nu absolut min favorit blandt superhelte.
Billedsiden er simpelthen formidabel. Det er svært at finde en film, som har så stor visuel variation og det med bravour. Knivskarp, mættet farveskema, detaljeret og med en brug af CGI, som upåklageligt smelter ind i virkeligheden. Der er blevet pillet ved kontrast, så sort ofte fremstår sort som graven, instruktørens intention. Dette slører dog også for detaljegraden i de sorte sekvenser.
Jeg hørte ikke filmen på højt nok niveau til at kunne udtale mig konklusivt, om flere elementer af lydsporet. Men umiddelbart lød DTS HD 5.1 MA sporet fantastisk. Synd det ikke er 7.1.
Film: 8/10
Video: 9/10
Lyd: 9/10
#1410 jessup 15 år siden
Jeg er glad for at jeg er startet med denne instruktørs film - jeg glemmer lidt hvor gode film kan være når jeg ikke søger den ekstraordinære oplevelse. Jeg så Letters from an unknow woman for år tilbage er var imponeret, men dengang opsøgte jeg også de imponerende film. I løbet af de sidste par måneder har jeg også set madame de ... og nu Le Plaisir. Kameraarbejdet er virtuost, kynisk voiceover fremragende udendørs s/h.
Slant (en af deres 100 essential film):
http://www.slantmagazine.com/film/film_review.asp?...