Samtidig har man i forsøget på at gøre filmen mere spiselig for et ungt publikum renset historien for antydningen af vold og seksuelt overgreb, hvilket forvandler en fortælling, der med al rimelighed burde være en temmelig forstyrrende oplevelse, til en ukonkret og ligefrem nuttet beretning. Dermed fjernes også vores følelsesmæssige indgang til Susies forældre, og man forbløffes i stedet over, hvor flad, ligegyldig og decideret kedelig en fortælling om et børnemord faktisk kan være.

“The Lovely Bones” er i det hele taget en mindre katastrofe, og overraskende er det ikke mindst, at Peter Jackson her har fejlet så fælt med denne beretning, som småkvalmt idylliserer begivenhederne omkring et barnemord. Skuespillerne gør det alle glimrende, men ellers så stinker filmen værre end et par sure hobbit-tær.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 Collateral 14 år siden

Jeg syntes filmen var fantastisk. Og er meget uenig i at den idylliserer barnemord. Jeg syntes netop det rørende i filmen er hvor barsk den er. At der skulle være noget håb på den anden side, er der vil intet galt i at tro.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#72 lolzman300 14 år siden

Synes okay godt om den. Jeg prøvede ligsom på at holde grebet om filmen, men det blev lidt svært ved slutningen, som er totalt overfladisk. ærgerligt ;(

4/6 stjerner
Gravatar

#73 lagoni 13 år siden

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om den her. Egentlig en ok film, men jeg har det meget svært ved alt det himmel-halløj. Jeg har normalt ikke noget i mod film, der har noget at gøre med livet efter døden - selv om jeg ikke tror på det. Denne her gør det bare utrolig utroværdigt og lidt for new age-religiøst.

Men ok skuespil (selv fra Wahlberg). En generelt ok film, der bare bliver for meget.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#74 Castanea 12 år siden

Gad vide, hvad Brian Eno synes om filmen? Jeg fik lyst til at myrde et barn, men det er næppe en ligeså desperat "afmontering" som Jacksons filmiske voldtægt.

Skriv ny kommentar: