Samtidig har man i forsøget på at gøre filmen mere spiselig for et ungt publikum renset historien for antydningen af vold og seksuelt overgreb, hvilket forvandler en fortælling, der med al rimelighed burde være en temmelig forstyrrende oplevelse, til en ukonkret og ligefrem nuttet beretning. Dermed fjernes også vores følelsesmæssige indgang til Susies forældre, og man forbløffes i stedet over, hvor flad, ligegyldig og decideret kedelig en fortælling om et børnemord faktisk kan være.

“The Lovely Bones” er i det hele taget en mindre katastrofe, og overraskende er det ikke mindst, at Peter Jackson her har fejlet så fælt med denne beretning, som småkvalmt idylliserer begivenhederne omkring et barnemord. Skuespillerne gør det alle glimrende, men ellers så stinker filmen værre end et par sure hobbit-tær.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 aero 14 år siden

#10 Hvilken opgave? At anmelde?
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#12 El vez 14 år siden

#10 Han tilkendegiver da sin mening og bringer glimrende argumenter. Du har derimod ikke set filmen - hvem er det der har misforstået? :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 loki 14 år siden

Bogen var rigtig god og film var jævn. Det hjælper (naturligvis) en del at have læst bogen for at udfylde de manglende brikker, men det burde jo ikke være en nødvendig for at kunne nyde filmen.

På den ene side burde de ha' gjort den længere for at udbygge de forskellige personer, men omvendt så ville måske have gjort den alt for langtrukken.
www.peakoil.dk
Gravatar

#14 filmz-ab 14 år siden

Nu er den set. Og det var en ganske middelmådig affære, uden den store interesse for hverken personer eller indhold. Men ikke uden fine momenter af spænding og visuelt guf, men i store og hele....glemt når man står ved udgangen. 3/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#15 The-new-meister 14 år siden

Synes også at det var en forfærdelig omgang fra Hr. Jackson... Synes dog der var nogen få øjeblikke hvor det lige flot nok, men faldt hurtigt igen. Stanley Tucci er en glimrende og troværdig præstation men ikke lige nok til at holde filmen opp:(

2/6
Gravatar

#16 PredatorX 14 år siden

OutOfSight (10) skrev:
Pffff.. Jeg har svært ved at tro på at Peter Jackson laver noget der får kun 2 stjerner ud af 6.. Men man skal vel aldrig sige aldrig.. Især ikke i en tid hvor Slumdog Millionaire er 8 oscars værd og en lettere fordøjet krigsfilm får 6. Jeg får i hvert fald ikke mindre lyst til at se den efter denne anmeldelse.. Med risiko for at lyde flabet.. Måske har anmelderen misforstået opgaven?


Overhovedet ikke. Slumdog Millionaire er en MEGET bedre film. Dog ikke umiddelbart sammenlignelig, men bestemt mere helstøbt end Lovely Bones. Jeg må desværre medgive anmelderen her, selvom jeg er kæmpe Peter Jackson fan.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 LukeStarkiller 14 år siden

Er lige kommet hjem fra bio og er helt uenig. syntes filmen var god. og anderledes faktisk rigtig god forstår ikke jer der syntes den var lige frem dårlige. Kan i ikke tåle hvis noget ikke er som alle de andre film.
Gravatar

#18 PredatorX 14 år siden

gus12 (17) skrev:
Kan i ikke tåle hvis noget ikke er som alle de andre film.


Hvaba?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#19 wimmie 14 år siden

gus12 (17) skrev:
Kan i ikke tåle hvis noget ikke er som alle de andre film.


Nej, naturligvis ikke. Har du ikke lagt mærke til at ALLE film der ikke ligner alt andet vi allerede kender bliver rakket godt og grundigt ned?
Vi elsker klicheer, uoriginalitet og især remakes og hader alt hvad der er nyt.....


"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#20 filmz-OutOfSight 14 år siden

aero (11) skrev:
#10 Hvilken opgave? At anmelde?


Hehe yeh okay.. Misforstået filmen.. Eller virkede den bare ikke på ham? Det er set før..


El vez (12) skrev:
#10 Han tilkendegiver da sin mening og bringer glimrende argumenter. Du har derimod ikke set filmen - hvem er det der har misforstået? :)


Læs ovenstående.. Og Gus12's indlæg... Han har fat i det jeg tænker på..


wimmie (19) skrev:
Nej, naturligvis ikke. Har du ikke lagt mærke til at ALLE film der ikke ligner alt andet vi allerede kender bliver rakket godt og grundigt ned?
Vi elsker klicheer, uoriginalitet og især remakes og hader alt hvad der er nyt.....


Jeg kan se ironien.. Men I bruger sjovt nok alle de samme argumenter og kriterier uanset hvilken film der skal bedømmes.. Feks. brokker man sig her over antallet af mennesker man møder undervejs i filmen (King Kong fik en over nakken i samme omgang).. For mig er det ikke et problem at rumme det.. At skære ind til benet.. Hvad hvis man finder det kedeligt, eller.. Uoriginalt..?

Hvad med at møde filmen på dens betingelser, og se om man ikke selv er problemet inden man giver filmen skylden..

Skriv ny kommentar: