Samtidig har man i forsøget på at gøre filmen mere spiselig for et ungt publikum renset historien for antydningen af vold og seksuelt overgreb, hvilket forvandler en fortælling, der med al rimelighed burde være en temmelig forstyrrende oplevelse, til en ukonkret og ligefrem nuttet beretning. Dermed fjernes også vores følelsesmæssige indgang til Susies forældre, og man forbløffes i stedet over, hvor flad, ligegyldig og decideret kedelig en fortælling om et børnemord faktisk kan være.

“The Lovely Bones” er i det hele taget en mindre katastrofe, og overraskende er det ikke mindst, at Peter Jackson her har fejlet så fælt med denne beretning, som småkvalmt idylliserer begivenhederne omkring et barnemord. Skuespillerne gør det alle glimrende, men ellers så stinker filmen værre end et par sure hobbit-tær.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Spanner 14 år siden

Jeg er fuldkommen enig med anmeldelsen og karakteren. Det virker som om der slet ikke er blevet lagt nok arbejde i at oversætte forlægget til filmmediet. Det går simpelthen ikke at skifte hovedperson 3-4 gange i en film på to timer. Især når halvdelen af tiden bruges på, at man skal kedes igennem to pigers leg i en CGI kulisse.

Den "komiske" montage med Sarandon er simpelthen så malplaceret som noget kan være, men set i lyset af filmens ellers så rodede opbygning, giver det måske alligevel mening på en sær bizarro.måde.

Jackson må tilbage til rødderne med noget originalt materiale og et budget, der kan udfordre ham lidt før han ender i den billedlige rendesten sammen med George Lucas
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 BN 14 år siden

fra anmeldelsen:

At skabe en visuel fortolkning er det hinsides er i forvejen vanskeligt


Der menes nok "AF det hinsides"

Hilsen, korrekturlæseren :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Peter Jackson burde faktisk være godt igang med genindspilningen af The Dam Busters, en film som jeg slet ikke kan vente på at se. At få lov og høre Lancaster motorer i surround er en drengedrøm.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 BadDonkey 14 år siden

Jeg synes faktisk rigtig godt om denne film, og synes faktisk at Stanley Tucci spiller kanon godt i den, og så er filmen samtidig et visuelt vidunder, jeg synes også Mark Wahlberg gør det glimrende, jeg blev i hvert fald optaget og facineret af filmen 5/6 herfra
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 14 år siden

#1 Hahaha, ja montagen med Sarandon er noget af det mest malplacerede, der findes på film.

Jeg ville nok give filmen en karakter højere... hovedsageligt pga. filmens første halve times tid og Stanley Tucci. Det ændrer dog ikke på, at filmen er fuldstændig overfladisk og det visuelle gabende kedeligt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 jessup 14 år siden

Så den til en forpræmiere og også 2-3/6 herfra - fersk og kedelig.
This is just until June
Gravatar

#7 Patriarch 14 år siden

ARG! Havde set meget frem til den :(
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 jona 14 år siden

hmmm... kan godt lide den. Ikke min yndlingsfilm og ikke Jacksons bedste, men ..
Gravatar

#9 filmzkim 14 år siden

God, der mistede jeg lysten til at se en af de film, jeg virkelig havde set frem til i år :s
Gravatar

#10 filmz-OutOfSight 14 år siden

Pffff.. Jeg har svært ved at tro på at Peter Jackson laver noget der får kun 2 stjerner ud af 6.. Men man skal vel aldrig sige aldrig.. Især ikke i en tid hvor Slumdog Millionaire er 8 oscars værd og en lettere fordøjet krigsfilm får 6. Jeg får i hvert fald ikke mindre lyst til at se den efter denne anmeldelse.. Med risiko for at lyde flabet.. Måske har anmelderen misforstået opgaven?

Skriv ny kommentar: