Samtidig har man i forsøget på at gøre filmen mere spiselig for et ungt publikum renset historien for antydningen af vold og seksuelt overgreb, hvilket forvandler en fortælling, der med al rimelighed burde være en temmelig forstyrrende oplevelse, til en ukonkret og ligefrem nuttet beretning. Dermed fjernes også vores følelsesmæssige indgang til Susies forældre, og man forbløffes i stedet over, hvor flad, ligegyldig og decideret kedelig en fortælling om et børnemord faktisk kan være.

“The Lovely Bones” er i det hele taget en mindre katastrofe, og overraskende er det ikke mindst, at Peter Jackson her har fejlet så fælt med denne beretning, som småkvalmt idylliserer begivenhederne omkring et barnemord. Skuespillerne gør det alle glimrende, men ellers så stinker filmen værre end et par sure hobbit-tær.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Spanner 14 år siden

Balrog-of-doom (59) skrev:
57# De burde ha vidst det ?? Okay, det vil sige at man skulle arestere en hvem som helst der har et "fesent" overskæg og et nasyt smil.. tror ikke politet arbejder udfra den overbevisning.. Desuden så burde min lærer her på min skole åbenbart også være pædofil morder da han også har snegl og kan ha et sært smil.?

Præcis!

Jeg går ud fra, at du enten ikke har læst mit link i #55 eller er komplet humorforladt
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#62 filmkorn.dk 14 år siden

#58 Nej, men jeg har læst psykologi :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#63 Balrog-of-doom 14 år siden

#61 - ellers var den bare ikke sjov og derfor tog det alvorligt :) = RIGTIG dårlig joke :P

Er i øvrigt fuldstændig enig med #56
"Why So serious??"
Gravatar

#64 wimmie 14 år siden

Nu skal I også huske at filmen foregår i midten af 70'erne - man var ikke helt så langt fremme med psykologien og profilering af seriemordere og psykopater.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#65 filmkorn.dk 14 år siden

#64 God pointe.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#66 Lord Beef Jerky 14 år siden

#62 Nu har jeg godt nok kun haft psykologi i 2 år for nogle år siden, men vi har vist lært to vidt forskellige ting så.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#67 Balrog-of-doom 14 år siden

#64, men derfor gik folk vel ikk rundt og lignede mordere mere dengang end de gør nu..? Altså jeg mener ja du har ret i at Psykologien er blevet beskrevet meget mere og bedre de sidste 10 år og der er kommet meget mere litteratur der beskriver stereotyper og profileringer m.v.. Jeg mener stadig at de kan fungere ganske fint selvom filmen foregår i 70'erne.. Tag nu fx Seriemorderen Ted Bundy.. Han virkede udadtil ganske sympatisk med blev altså dømt for mord på 3 piger i 60'erne og 70'erne..
"Why So serious??"
Gravatar

#68 BN 14 år siden

Balrog-of-doom (67) skrev:
Tag nu fx Seriemorderen Ted Bundy.. Han virkede udadtil ganske sympatisk med blev altså dømt for mord på 3 piger i 60'erne og 70'erne..

Faktisk mener man, at han myrdede mellem 50 og 100 kvinder. Umiddelbart før sin henrettelse tilstod han at have myrdet ca. 30 unge kvinder.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#69 wimmie 14 år siden

Jeg gav dig ret ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#70 Balrog-of-doom 14 år siden

68# Når okay jeg sys bar at jeg læste han blev dømt for 3 mord, men det er så nok 30.. :)

69# Nå, det var ikk mit indtryk.. :)
"Why So serious??"

Skriv ny kommentar: