Samtidig har man i forsøget på at gøre filmen mere spiselig for et ungt publikum renset historien for antydningen af vold og seksuelt overgreb, hvilket forvandler en fortælling, der med al rimelighed burde være en temmelig forstyrrende oplevelse, til en ukonkret og ligefrem nuttet beretning. Dermed fjernes også vores følelsesmæssige indgang til Susies forældre, og man forbløffes i stedet over, hvor flad, ligegyldig og decideret kedelig en fortælling om et børnemord faktisk kan være.
“The Lovely Bones” er i det hele taget en mindre katastrofe, og overraskende er det ikke mindst, at Peter Jackson her har fejlet så fælt med denne beretning, som småkvalmt idylliserer begivenhederne omkring et barnemord. Skuespillerne gør det alle glimrende, men ellers så stinker filmen værre end et par sure hobbit-tær.
#61 Spanner 14 år siden
Præcis!
Jeg går ud fra, at du enten ikke har læst mit link i #55 eller er komplet humorforladt
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#62 filmkorn.dk 14 år siden
#63 Balrog-of-doom 14 år siden
Er i øvrigt fuldstændig enig med #56
#64 wimmie 14 år siden
#65 filmkorn.dk 14 år siden
#66 Lord Beef Jerky 14 år siden
#67 Balrog-of-doom 14 år siden
#68 BN 14 år siden
Faktisk mener man, at han myrdede mellem 50 og 100 kvinder. Umiddelbart før sin henrettelse tilstod han at have myrdet ca. 30 unge kvinder.
#69 wimmie 14 år siden
Jeg gav dig ret ;)
#70 Balrog-of-doom 14 år siden
69# Nå, det var ikk mit indtryk.. :)