“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 SublimeKen 10 år siden

Puha, 58 % på rottentomatoes, hvilket vil sige at den er officielt råden indtil videre og har bestemt ikke fået særlig mange gode anmeldelser. For at sætte tingene i perspektiv så har Superman Returns fået 75 % og Amazing Spider-Man fået 78 %... Begge to ret middelmådige film imo.

Jeg havde høje forventninger til Man of Steel, men det lyder som om at jeg godt kan ligge de forventninger på hylden hvis jeg skal have nogen chance for at nyde denne film. med alle de "dårlige" anmeldelser den har fået indtil videre. Virkelig ærgeligt, men når det kommer til stykket tror jeg også at størstedelen af de dårlige anmeldelser kommer sig af skyhøje forventninger (Pga teamet Nolan, Snyder og Goyer) som ikke blev indfriet. Bare glad for at jeg nu stille og roligt kan lægge de forventninger på hylden, så kan det være at man bliver positivt overrasket :)
Gravatar

#2 Slettet Bruger [531595212] 10 år siden

"Louis Lane" skal rettes til "Lois Lane". :)
Gravatar

#3 The Vossen 10 år siden

#2:

Hvilket i afspejling af Amy Adams er ret så malplaceret. Hun dur bare ikke i et storstilet action-flick.
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

#1

Denne film har meget lidt med Nolan at gøre, lyder det fra de fleste.
Gravatar

#5 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Altid lige en kraftigt blinkende advarselslampe når en anmelder bruger ord som "forrygende" og årtusindets makværk "Avengers".
Doctor Last Warning
Gravatar

#6 SublimeKen 10 år siden

#4

Nolan har skrevet historien til Man of Steel og produceret den. Plus hans navn var overalt i reklamer, trailers og på plakater for den.

#5

Avengers bliver rost af de fleste og med god grund. At kalde det årtusindets makværk er noget af en overdrivelse da du er i minoriteten af dem som ikke at kan lide den. 92 % på rottentomaotoes og 8.3 på imdb vidner om dette.

Den opfylder hvad den lover, og hvis man ikke kan lide den, viser det sig oftest fordi at den type film ikke falder i ens smag, fordi man havde andre og/eller urealistiske forventninger til den eller fordi man sammenligner den med andre film som næsten ikke har noget tilfældes med den og ikke fordi der er noget galt med selve filmen som sådan.
Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

#6

Nolan har ikke skrevet historien, men været indover den som en slags konsulent eller i bedste fald medforfatter (i et begrænset omfang), da han frasagde sig ansvaret (grundet sine egne projekter) og gav David S Goyer/Snyder frie tøjler. De har selvfølgelig brugt "billige" tricks som Nolans navn, for at markedsføre og sælge produktet, and that's about it. Filmen ligner i høj grad Snyders film på alle tænkelige måder.
Gravatar

#8 SublimeKen 10 år siden

#7

Han er krediteret som værende forfatter af historien på imdb, men har ikke fulgt så meget med i interviews og sådan noget. Har du et link til hvor han frasiger sig ansvaret?
Gravatar

#9 SublimeKen 10 år siden

Læste en artikel for et stykke tid siden hvor forfatteren sagde at hvis Man of Steel var en success ville Nolan få en stor del af æren og hvis den var en kritiker fiasko så ville hele skylden gå til Snyder/Goyer.

Det er lidt det der sker sjovt nok.
Gravatar

#10 MartinEH 10 år siden

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde forventet det store fra den her film, men nu er jeg heller ikke den store fan af Superman-film. At Nolan har været 'inde over' filmen, har efter min mening givet en urealistisk forventning til den. Ja, han lavede en fantastisk Batman-triologi, som var mørk, dyster og til dels 'realistisk'. Men nu må vi altså huske på forskellen imellem de to superhelte, der netop igennem hele DC-universet og ikke mindst i Frank Millers Batman-univers (hvor Superman også har en rolle og som Nolans version er bygget på), er udpenslet som nat/dag. Så alt i alt, en Superman-film kan simpelthen ikke blive så mørk, dyster, realistisk og god som en film om Batman (eller for den sags skyld en anden "dødelig" superhelt). Skal jeg se filmen - selvfølgelig, men med en forventning om at se the White Knight, og ikke omvendt.

Skriv ny kommentar: