“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Driver 10 år siden

SublimeKen (1) skrev:
Puha, 58 % på rottentomatoes, hvilket vil sige at den er officielt råden indtil videre og har bestemt ikke fået særlig mange gode anmeldelser. For at sætte tingene i perspektiv så har Superman Returns fået 75 % og Amazing Spider-Man fået 78 %... Begge to ret middelmådige film imo.

Okay, det der, det er fandeme skræmmende. De to film er nemlig som du siger, ret så middelmådige!

På den anden side, ligger Only God Forgives på 29% nu og den har da også scoret høje karakterer hist og pist.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#42 The Insider 10 år siden

#39, "'Man of Steel'" er ingen 'The Dark Knight'" er jo blot en reference til kvalitetsforskellen på de to, som igen er oplagt at fremhæve, når de eksisterer i samme genresfære og har de samme bagmænd. Ligesom hvis jeg sagde: "'Batman & Robin" er ingen 'The Dark Knight'" eller "'Iron Man 2' er ingen 'Iron Man'!".

Mht. dine andre pointer har de intet at gøre med Andreas' anmeldelse (eller mit indlæg for den sags skyld), så dem går jeg lige hurtigt igennem: Ja, jeg synes selv, "The Avengers" er et fyrtårn, og eftersom filmen er verdenshistoriens 3. mest succesrige film er jeg fristet til at kalde det et uomtvisteligt faktum, om man så kan lide den eller ej. Med "fyrtårn" mener jeg ikke nødvendigvis, at den er "et mesterværk" (selvom jeg selv fandt den fremragende), men at den er en af de film, der har haft størst betydning og succes inden for genren.

Kender ikke selv til Nolans indflydelse, ud over at han har været producer, medforfatter på den oprindelige historie og "hyreren" af Snyder. Tror de andre skrev mere om Nolans involvering ovenfor, så tjek evt. de ældre indlæg for mere info, hvis du søger det.
War. War never changes.
Gravatar

#43 Driver 10 år siden

#42

Det synes jeg ikke, man kan sige, for Batman & Robin og The Dark Knight har Batman tilfælles. Iron Man og Iron Man 2 har Iron Man tilfælles. Så skulle man i stedet have sammenlignet Superman med de gamle Superman film eller Returns.

Alene det, at Avengers og The Dark Knight nævnes, vidner om, at man har haft dem i bevidstheden, mens man så filmen. Det synes jeg, er en skam, for så accepteres filmen ikke på sine egne præmisser.

At sammenligne The Amazing Spider-Man med Raimis Spider-Man film, det har fx. væsentligt mere relevans, for her kan man gå ind og analysere om, der var brug for et reboot af Spider-Man, fordi Raimis serie jo var en succes, hvor en 4. film tilmed var på tegnebrættet.

Jeg mener ikke, at man bør sammenligne Man of Steel med The Dark Knight og The Avengers.

Jeg havde hellere set en anmelder gå i dybden med Snyders instruktion, Cavill og resten af holdets skuespil, CGI'en, Hans Zimmers musik osv. osv. Sådan som han gør med manuskriptet og pacen i filmen.

For det forklarer han ganske fint. Den slags analyser kunne jeg bare godt have brugt flere af og også gerne en forklaring på, hvad Shannon gør så godt i hans skildring af Zod.

Disse mangler (Hvilket jeg synes, det er) og den fornævnte kritik af inddragelsen af The Dark Knight og The Avengers, er min begrundelse for, at jeg ikke synes godt om anmeldelsen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#44 danish99 10 år siden

Så blev den set og jeg så den i 2D men vil se den igen i 3D, jeg siger bare tá den marvel, dette er tidens bedste superhelte film, ja de sprang lidt i det, havde de ikke gjort det, ville filmen ha varet 4 timer.
Batman er ikke en superhelt så derfor kan man ikke sammenligne de to film. Superman er tilbage.
Hilsen en som har fuldt superman, batman og mange af de andre i snart 35 år.
King
Gravatar

#45 The Insider 10 år siden

#43, okay, så lad mig omformulere og inddrage to andre eksempler, som jeg synes er lige så fine: "'Captain America' er ingen 'Thor'" eller "'The Incredible Hulk' er ingen 'Iron Man'" :-) Igen: Så længe man inddrager filmiske artsfæller for at sætte en films kvalitet i relief, ser jeg intet problem i det. Så længe man bare ikke gør det, fordi man efterlyser andre films helt specifikke ingredienser i en film, der ikke umiddelbart har nogen grund til at have dem (såsom: "Hvorfor fanden er der ingen tryllekunstner med i 'Inception'?! Det er jo for fanden Nolan, der også har lavet 'The Prestige'!"). Det har du så fået (i mine øjne totalt fejlagtigt) indtryk af ud fra Andreas' anmeldelse, at han har gjort.

Alene det, at Avengers og The Dark Knight nævnes, vidner om, at man har haft dem i bevidstheden, mens man så filmen. Det synes jeg, er en skam, for så accepteres filmen ikke på sine egne præmisser.

Du kan i realiteten ikke sige noget om, hvad Andreas har haft i bevidstheden, mens han så filmen. Det kan selv jeg ikke gøre. Dertil må vi først få opfundet telepati :-) Derudover er det en 110% personlig antagelse fra din side af, at han ikke har bedømt filmen på "dens egne præmisser". Du har fået det indtryk fra hans anmeldelse, men der er intet i den, som kategorisk bekræfter din antagelse. Den står helt på din egen regning. Igen: I en anmeldelse af årets formentlig mest ventede film, er det simpelthen bare oplagt at inddrage to af genrens helt store milepæle som en del af referencerammen.
War. War never changes.
Gravatar

#46 danish99 10 år siden

Alene at anmelderen bruger the Dark knight siger alt, han skulle prøve at blande batman uden om denne film, for superman er en superhelt og batman overlegen hvis det kom til det, det er to forskellige film, batman startede super og blev bedre men endte i en 3er som var ide forladt og kedelig, denne superman film her er genial.
King
Gravatar

#47 HonoDelLoce 10 år siden

The Insider (45) skrev:
I en anmeldelse af årets formentlig mest ventede film


Aaaaaaaaarh ! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#48 Løffe 10 år siden

Fatter simpelthen ikke hvordan Filmz nogen gange anmelder film, nåååhh så Superman var ingen Dark knight... Well Duh! Det er to forskellige film, med hver deres oprindelseshistorier og motiver som driver helten. Superman er en flot og veldrejet film, solidt skuespil og en fængende historie, det samme er Batman, men det gør på ingen måde de to film ens. Det lyder lidt som om at anmelderen ikke helt ved hvad han taler om. Manglende engagement i karaktererne, arrh igen oprindelseshistorien og backflashene til hvor Superman prøver at finde sin plads i et "fremmed" samfund og finde ud af hvem han egentlig er, viser præcist et stort engagement. Det er kun den ene karakter som netop er omdrejningspunktet for denne film, der er relevant at gå i dybden med. Sådan var det også med Batman, men ja min holdning til den nye Superman er vist rimelig klar, den er nok en af årets bedste film punktum!
Gravatar

#49 elwood 10 år siden

Jeg tror blot det man kan konkludere er at The N-word er lige så farligt og tage i brug i dag, som det var "dengang"
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#50 BN 10 år siden

Løffe (48) skrev:
Fatter simpelthen ikke hvordan Filmz nogen gange anmelder film


Nu består Filmz jo ikke kun af ét menneske eller én anmelder. Der er flere, og de kan være uenige indbyrdes, akkurat ligesom alle andre filmfans. Så der er ikke noget bestemt måde at anmelde på. Alle taler ud fra deres egne erfaringer, præferencer og oplevelser.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: