“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!
Skriv ny kommentar:
#141 Slettet Bruger [531595212] 11 år siden
#142 The Insider 11 år siden
#143 Slettet Bruger [531595212] 11 år siden
http://www.lxxiv.dk/#post78
Fair warning: der spoiles. :)
#144 Hr. Nielsen 11 år siden
#145 Slettet Bruger [531595212] 11 år siden
Jo, det har du ganske sikkert ret i.
#146 Batsy 11 år siden
Er det et mesterværk? nej det er det squ ikke, er det et makværk nej, er den middelmådig nej det er den ikke, den er squ fremragende.
Skuespillet her fejler intet, Henry cavil er min favorit superman indtil videre, ja jeg synes de ældre film er kedelige og middelmådige. Guess im into the more chaotic action, than øhm er det action eller leger de i superman I og II?
Michael shannon sparker røv, og giver os en sårbar, nødvendigt onde skurk, som jeg fortrækker mere end den klassiske kliche Terrence Stamp Zod (han var dog en fed skurk, no doubt, men kedelig film)
Russel Crowe spiller forrygende, og er højdepunktet i filmen sammen med den sexede Kommandør spillet af Antje Traue. Hold kæft hun var en badass, og hun havde squ æren for at give os den bedste action scenen i filmen.
Action sekvenserne, som der var mange af og i store dele synes jeg sparkede røv, de var brutale, kyniske og især den sidste scene med Zod og Kal El/clark kent/superman whatveves, var en herlig lille detalje om Morale. Jeg havde sympati for Klark, og dem han mistede havde jeg samme for, selv skurken Zod kunne jeg godt have givet et lille skulderklap. Så jeg forstår ikke hvorfor nogen synes at der manglede bedre persongalleri, for jeg synes Zod her, Jor El, planten krypton var meget mere fokuseret på end de andre superman film, som egentlig kun gav en dille om Superman og hvor god, og super han var.
Det eneste som jeg kan sætte øv på er,
Borset fra det, var jeg rigtig godt underholdt, et fremragende soundtrack af Hans Zimmer, fede action sekvenserne, som jeg ikke faldt kedelige heldigvis, de gjorde den sidste kamp mellem Zod og Man of steel helt perfekt, glæder mig til at se den igen på blu ray. Der squ egentlig også mange rigtige fede Easter eggs!
8/10
#147 Batsy 11 år siden
Batman dræber heller aldrig, nej nej, hvad skete der så med Harvey Dent? Zods død satte for mig rammerne, plus Zod havde intet formål længere og han vil blive ved med at slagte, slagte og slagte uskyldige mennesker så længe han levede. Tonen blev for mig for filmen, vidst perfekt i den her film. Det samme gjorde scenen hvor Batman vælger ikke at redde Liam nessons karketer Ras A guhl, og lader ham dø.
#148 Batsy 11 år siden
#149 Tommy Kristensen 11 år siden
- en lille featurette om lydarbejdet på filmen.
#150 Kviesgaard 11 år siden
Har læst dit blog indlæg med interesse og kan se, at vi er af divergende opfattelse. Personligt er jeg meget begejstret for Donners Superman I + II. Især efter, at have set MoS, der for mig var en skuffelse.
Men et fint indlæg og nogle relevante analyser.