“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!
Skriv ny kommentar:
#171 Driver 11 år siden
MAN OF STEEL
Man of Steel er en fantastisk og pompøs stand-alone superheltefilm, med fremragende skuespil, voldsom CGI og et imponerende og bombastisk soundtrack af Hans Zimmer. Filmen har så meget på hjerte, at Snyder ser sig nødsaget til at lave hastige overspringshandlinger og kun få steder, får man rigtig lov til at dvæle ved momentet, det er så til gengæld også gribende og kærlige momenter. Alligevel fungerer filmen dog på så mange andre planer og den formår via et snedigt valg af flashbacks bl.a. hele tiden at bringe hjertet tilbage i filmen, selv når det brænder allermest på. Fornemt skrevet af Goyer og fremragende eksekveret af Snyder.
Genistregen kommer dog til sidst i filmen,
Det er mesterligt og våget og en stærk afslutning på en stærk film.
Dette er den origins-film, som Superman altid har fortjent at få. Man of Steel kan meget vel gå hen og blive årets blockbuster.
9/10
#172 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#173 elsotho 11 år siden
IMO har Snyder sprunget over gærdet så mange steder at han helt har pillet magien ud af verdens største og stærkeste superhelt. I enhver superhelte film, bør der være en protagonist. Altså en som publikun gerne vil være eller kan se noget af sig selv i. På intet tidspunkt igennem filmen har man den fornemmelse omkring superman. På intet tidspunkt sidder man og frygter for supermans liv. Jo jo, han står da i situationer hvor han kan dø, men man er simpelthen ligeglad. Jeg sad faktisk med en følelse af at den eneste forskel på Superman og General Zod, var tøjet de havde på, ellers var de jo begge ligeglade med de menneskeliv der var rundt om dem
#174 Fredag 11 år siden
#175 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Jeg gav den store 4:6, da jeg så den i bio. Nu er jeg på små 3:6. Uanset hvor kitchet Gene Hackman er i Superman '78, er den dog stadig til 5:6 i min bog. Man of Steel er dog stadig bedre end den uopfindsomme Superman Returns, der aldrig kommer over 2:6.
Lad os se, om Ben kan af-flække kedsommeligheden i 2'eren.
#176 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#177 Lord Beef Jerky 10 år siden
#178 Riqon 10 år siden
Ja, utvivlsomt. Problemet med Returns var at den ikke ville give slip på de gamle film, men ville prøve at genlave 78'eren for et nyt publikum. Det var på tide med et definitivt reboot og en ny fortolkning. Man of Steel havde stort potentiale.
#179 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Hvad mener du? De var da vidt forskellige:
1978: Lex Luthor vil med et masseødelæggelsesvåben ændre USA vestkyst, således at der bliver skabt en ny kyst i et område, han selv har rettighederne til, som han herefter vil sælge til højestbydende. Superman må stoppe ham.
2006: Lex Luthor vil med et masseødelæggelsesvåben ændre USA østkyst, således at der bliver skabt en ny kyst i et område, han selv har rettighederne til, som han herefter vil sælge til højestbydende. Superman må stoppe ham.
Det er så vovet et twist. Altså de har flyttet det over på østkysten. Wow! Det kalder jeg sgu at bryde grænser! Der var simpelthen ikke en eneste af de hundredevis af Superman-historier, der er skrevet, der var så fed, at den kunne måle sig med denne mega-blærede historie.
Og nu uden ironi: Hvade man så blot kaldt en spade en spade = et remake for et remake, men næ ned det var en fortsættelse, hvor Superman vender tilbage, jf. titlen, og laver præcis det samme en gang til. Utroligt at Lex ikke havde lært af sine fejltagelser.
#180 Riqon 10 år siden