“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 elwood 10 år siden

Filmz består i virkeligheden kun af Johan, det er et stort scam det hele for at dække over hans mange personligheds spaltninger.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#52 partyman 10 år siden

Jeg synes, Tarantrier har lavet en fin anmeldelse, selvom jeg måske synes, hans fascination af destruktionshandlingen til slut er lidt vel meget, men ok. Det er hans mening og fint med det. Desværre skæmmes hans anmeldelse af, at The Insider som en anden pater nostra kommer ham til undsætning og efterhånden overtager anmeldelsen af filmen. Det virker temmelig uprofessionelt, bjørnetjenesteagtigt og giver blot bagslag. I hvert ville jeg, hvis jeg var Tarantrier, føle mig en smule pikeret over den bombastiske opbakning fra The Insider. Man føler sig hensat til skoletiden, hvor farmand kom en til undsætning, hvis en lærer ikke var tilfreds med den opgave, sønnike havde afleveret. Det aftvang sjældent respekt
Desværre er det ikke første gang, vi ser det. Og sikkert heller ikke sidste. For anmelderne kan godt selv deres job, Insider.
Gravatar

#53 danish99 10 år siden

Løffe (48) skrev:
Fatter simpelthen ikke hvordan Filmz nogen gange anmelder film, nåååhh så Superman var ingen Dark knight... Well Duh! Det er to forskellige film, med hver deres oprindelseshistorier og motiver som driver helten. Superman er en flot og veldrejet film, solidt skuespil og en fængende historie, det samme er Batman, men det gør på ingen måde de to film ens. Det lyder lidt som om at anmelderen ikke helt ved hvad han taler om. Manglende engagement i karaktererne, arrh igen oprindelseshistorien og backflashene til hvor Superman prøver at finde sin plads i et "fremmed" samfund og finde ud af hvem han egentlig er, viser præcist et stort engagement. Det er kun den ene karakter som netop er omdrejningspunktet for denne film, der er relevant at gå i dybden med. Sådan var det også med Batman, men ja min holdning til den nye Superman er vist rimelig klar, den er nok en af årets bedste film punktum!


Helt enig og hvorfor får man ikke en forklaring på hvorfor den skal sammenlignes med batman??
King
Gravatar

#54 filmkorn.dk 10 år siden

Overskriften irriterer mig. Superman har aldrig været en Dark Knight, men modsat Batman stået for det lyse.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#55 Kviesgaard 10 år siden

#40

De 2 scener, som du nævner, opfatter jeg pudsigt nok diamentralt modsat af dig.

Scenen med Trucker-idioten.
Her kunne jeg godt bruge noget moral fra netop Superman. Altså han ( Superman ) smadrer jo ikke bare Trucker-idiotens levebrød, men rammer jo også det firma, som træet skulle leveres til. Skal det nu være god latin?

Superman kunne da sagtens have givet Trucker-idioten en lærestreg inde på landevejskroen ( eller hvad det nu hedder ), uden at skulle ty til overdreven magt-anvendelse ( som det , at smadre hans truck er ). Med alle hans superkræfter kunne han endda have gjort det på en spidsfindig måde, uden at afsløre, at han var mere end et menneske. Det er kun fantasien, der sætter grænser, og den ødelagte truck er et udtryk for mangel på fantasi fra manuskript-forfatternes side af

Aflivningen af General Zod.
På det tidspunkt her i filmen sad jeg bare og ventede på rulleteksterne. Det store CGI-slagsmål op til aflivningen af General Zod, havde efterhånden gjort mig temmelige uinteresseret i handlingen og karaktererne. Så Supermans reaktion lige bagefter gjorde intet følelsesmæssigt indtryk på mig personligt.


Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#56 Kviesgaard 10 år siden

#53

Nu er begge karakterer ( Superman og Batman ) fra samme tegneserieforlag ( DC Entertainment ) og samme filmstudie ( Warner Brothers ). Læg dertil, at både Chistopher Nolan og Hans Zimmer er involveret i begge film, så at drage paraleller mellem dem, kan jeg ikke se, at der skulle være noget i vejen med.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#57 filmkorn.dk 10 år siden

#56 Det er det samme som at kræve det samme af en Up som af en Golf fordi de kommer fra samme bilfabrik. Eller at sige at Indiana Jones og Superman kan sammenlignes fordi John Williams har lavet musikken til begge.

Batman og Superman er to helt forskellige størrelser. Superman er en Jesus-figur, der står for lyset og håbet. Batman er den mørke ridder, der kæmper lige så meget mod forbryderne som mod sine indre dæmoner.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#58 MOVIE1000 10 år siden

Nu har jeg set den. Enig med karakteren som anmelderen giver den. Den hverken bidrager med noget til helte filmene, den er ej heller mindeværdig, det eneste der kører rundt i hovedet på mig da jeg var ude af biografen var Hans Zimmer. Alt for lang afslutning, man blev faktisk træt af at tælle eksplosioner. Tillykke supermand du har lige reddet jorden, men har vi råd til at genopbygge den? Og stort set alle karaktererne i filmen er som papfigurer, selv hvis du ser dem i 3D, de er så kedelige og ligegyldige. Den eneste der stjæler lærred er Michael Shannon. Og hvorfor skal de lige bruge så lang tid på at regne ud fx at "hey han vil jo redde os", "hey vi må hellere komme væk herfra". Dog var action scenerne rigtig flotte, og godt skruet sammen. Zimmer synes jeg altid gør det fremragende.

5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#59 Kviesgaard 10 år siden

#57

Tillad mig, at give svar på tiltale.

tournesoller ( #57 ) skrev:
Det er det samme som at kræve det samme af en Up som af en Golf fordi de kommer fra samme bilfabrik.


Jeg antager, at Up og Golf begge refererer til bilmærker. Og ja, jeg vil kræve det samme af begge mærker fra samme fabrik, dersom jeg skulle benytte dem. Nemlig at de kan transportere mig fra punkt A til punkt B.

Ligesåvel som jeg forventer, at film fra samme filmstudie skal underholde. For mit eget vedkommende er det ikke tilfældet med Man of Steele. Det til trods dor, at der har været kompetente folk involveret. Men jeg burde måske have indset, at med Zack Snyder bag roret, så ville jeg indkasere et Sucker Punch.

tournesoller ( #57 ) skrev:
Eller at sige at Indiana Jones og Superman kan sammenlignes fordi John Williams har lavet musikken til begge.


Mig bekendt har hverken Steven Spielberg eller George Lucas været inde over Superman. Musikken alene gør det ikke.

tournesoller ( #57 ) skrev:
Batman og Superman er to helt forskellige størrelser. Superman er en Jesus-figur, der står for lyset og håbet. Batman er den mørke ridder, der kæmper lige så meget mod forbryderne som mod sine indre dæmoner.


Forskellene til trods, så er det ikke nogen undskyldnig for, ikke at underholde, når det bliver vist på det store lærred. Det er jo tydeligt, at se, at det har været investeret betydelige summer og masser af energi i begge film. Derfor er det også noget af en skuffelse, når Man of Steele ikke giver en valuta for pengene. Hvilket den ikke gør for mig personligt.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#60 KasperBS 10 år siden

Helt ok film, ligger nok på 3-4 stjerner.

Skriv ny kommentar: