“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!
Skriv ny kommentar:
#61 danish99 11 år siden
Filmen giver bestemt modsatte af hvad du synes, hvis man er fan at batman og feks hobitten, ja så falder man of steel ikke i smag, jeg kunne lide de to førte batman men den afsluttende sluttede jo slet ikke og var total tam og meget kedelige figurere dog trak bane filmen lidt up, men selv batman var kedelig og vattede.
Hobitten var en gang børne/animation film som ville være som Lord of the ring.
Man of steel får en til at glemme den skuffen iron man 3 og den fik vist en 2013 superman, og ikke som de gamle en superman som var plat dum som Clark Kent.
#62 X&O 11 år siden
#63 Kruse 11 år siden
#64 Slettet Bruger [531595212] 11 år siden
Filmen er utrolig flot, virkelig vellavet CGI, lækkert score, gode skuespillere og da jeg ikke er helt opdateret mht. Superman, kan jeg ikke helt tale med om hvorvidt alt er taget ud fra tegneserierne.
Hvad jeg dog kan sige er, at det er Superman post-90'erne, ikke den udgave, man kender fra Donners og Singers film og det lader til, at man har hentet inspiration til kostumet fra "The New 52", et reboot af DC universet, der blev søsat i 2011. Desuden kunne jeg genkende småting fra moderne Superman-historier, jeg kender og jeg kan nok bedre give en fair bedømmelse, når jeg har fået læst alle historier igennem, som manuskriptet er inspireret af - nogle af dem modtog jeg faktisk i dag med posten.
Historien fungerer, det er ikke en "Iron Man", når det kommer til at starte en filmudgave af Justice League, men mindre kan gøre det. Det er en mere seriøs tilgang til Superman, nogle vil måske brokke sig over manglen på humor, men jeg synes, at det klæder filmen.
Der er ingen tvivl om, at man aldrig før har set en Superman, som i denne film, hvilket kan tilskrives CGI, samt en ret god hovedrolleindehaver, der ser ud som Superman bør.
Generelt kan jeg ikke sige ret meget skidt om skuespillerne, bortset fra, at Kent-familien altid har virket lidt ældre i tegneserierne, hvis jeg ikke husker helt galt, så selv Diane Lane spiller rollen helt ok, virker hun malplaceret.
Den visuelle stil minder utroligt meget om "Battlestar Galactica" og ligner slet ikke en Snyder-film, hvilket er positivt. Om det er samme folk, der står bag kameraet, skal jeg ikke kunne sige, men jeg morede mig lidt over, at Tahmoh Penikett (Helo fra BSG) var med et kort glimt.
Så til den store anke:
I mange historier er tankegangen, at når Superman en gang har taget det skridt og har fundet ud af hvor nemt det er, så går det kun den forkerte vej. Det er endda en fundamental forskel mellem ham og Wonder Woman, der diskuteres i ret mange historier.
Hvor går man så herfra?
Jeg er ikke tilfreds og jeg skal nok lige fordøje filmen, måske endda se den igen, før jeg er helt sikker, men jeg kan nok kun snige mig over middel pga. det massive fuck-up, men jeg er villig til at give næste film en chance, dog frygter jeg lidt, at serien trækkes i samme negative retning, som jeg mener, at Batman-filmene blev.
#65 Jack Slater 11 år siden
Btw, utaknemmelig opgave for Zack Snyder, som nogle nævner, succes havde betydet at Nolan havde høstet meget af æren og fiasko betyder at han selv ville blive anklaget.
Lidt på samme måde er der sikkert stadigvæk nogle som tror at "tilbage til fremtiden" er instrueret af Steven Spielberg og at "The empire strikes back" er instrueret af George Lucas.
#66 Kviesgaard 11 år siden
The empire strikes back er ifølge IMDB ikke instrueret af George Lucas, men af Irvin Kershner.
[url=]http://www.imdb.com/title/tt0080684/?ref_=fn_al_tt_1[/url]
Da du nu er så tegneseriekyndig, kan su så ikke lige svare mig på et spørgsmål angående general Zod i Man of steele filmen ( = MOS ).
#67 Slettet Bruger [531595212] 11 år siden
Så kyndig er jeg ikke, da jeg ikke kender figuren, i hvert fald ikke det danske navn. :)
#68 Kviesgaard 11 år siden
Ok tak for svar.
Har det interesse, har jeg et link til en artikel om tingensten her:
]http://www.supermanhomepage.com/images/characters/who-images/fortress1.jpg
#69 Slettet Bruger [531595212] 11 år siden
Ok, det er slet ikke umuligt, at historien er taget derfra. :)
#70 Kviesgaard 11 år siden
Det var i hvert fald den tanke, der faldt mig ind, efter at have set filmen i går aftes.