“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!
Skriv ny kommentar:
#71 Kruse 11 år siden
Jeg tror lidt du misforstod hans indlæg :)
#72 Driver 11 år siden
MAN OF STEEL
Man of Steel er en fantastisk og pompøs stand-alone superheltefilm, med fremragende skuespil, voldsom CGI og et imponerende og bombastisk soundtrack af Hans Zimmer. Filmen har så meget på hjerte, at Snyder ser sig nødsaget til at lave hastige overspringshandlinger og kun få steder, får man rigtig lov til at dvæle ved momentet, det er så til gengæld også gribende og kærlige momenter. Alligevel fungerer filmen dog på så mange andre planer og den formår via et snedigt valg af flashbacks bl.a. hele tiden at bringe hjertet tilbage i filmen, selv når det brænder allermest på. Fornemt skrevet af Goyer og fremragende eksekveret af Snyder.
Genistregen kommer dog til sidst i filmen,
Dette er den origins-film, som Superman altid har fortjent at få. Man of Steel kan meget vel gå hen og blive årets blockbuster.
9/10
#73 Collins 11 år siden
Fantastisk!
#74 fresch 11 år siden
Bedste Origin Story længe. Fantastisk film.
Jeg har aldrig brudt mig synderligt om Dark Knight trilogien, så jeg synes Man of Steel overgår The Dark Night på mange punkter.
Zack Snyder er i min bog et større kvalitets stempel end Nolan, da han har lavet (IMO) de to bedste Tegneserie Filmatiseringer nogensinde - Watchmen og 300.
Jeg er meget imponeret, og elsker den mørkere tone i filmen.
Filmens eneste problem for mit vedkommende var længden - Den var simpelthen for kort.
Med en spilletid på over 2 timer, kan den føles lang, men filmen havde så meget på hjerte, at den var nødsaget til at springe i handlingen for at kunne få det hele med.
Ekstra 30-45 minutter kunne have gjort underværker.
9/10 fra mit vedkommende :)
#75 Gasivodo 11 år siden
DC vil gerne være ligeså givtige!
Og nå ja: Filmz er jo også blevet en del af noget større siden begyndelsen..
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#76 Alex- 11 år siden
De bør bare holde det ved det, og ikke udgive flere Superman-film før Justice League-filmen. Istedet burde de nu fokusere på karaktere som The Flash, Cyborg, Green Lantern, Wonder Woman og Aquaman. Det bliver bare svært eftersom de så skal lave mange film.. Styrken ved Avengers er at de alle 4 er store personligheder, men hvem gider lige at se på halvanden time med Cyborg og Aquaman... Håber dog på The Flash og at Wonder Woman og Green Lantern kan få et ekstra forsøg, selvom jeg dog hører til dem som ikke synes negativt om den seneste Green Lantern-film.
#77 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Jeg synes den er årtusindets makværk. Jeg kunne ikke finde én opløftende ting ved den. Alt var gennemført latterligt. Jeg sammenligner den med andre superheltefilm, ikke med Broerne i Madison County.
#78 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Ja, og det er også de to mest kendte og de to ældste (eller to af de ældste) superhelte, og de er traditionelt blevet sammenlignet af alle drenge gennem årtierne. Så enig, den sammenligning er da god nok.
#79 MOVIE1000 11 år siden
Hvorfor begynder du at sammenligne den med andre superhelte film, når jeg ikke gør det? Og synes det er lidt noget vrøvl at du sammenligner disse film, hvorfor kan man ikke lide alle tre på engang eller hade dem?
Jeg foretrækker en superhelt med en baggrund og evne som til hver en tid kan overraske en, her ser vi bare det vi altid har set og kendt til, med hvad supermand kan og gør. Hvor overrasker filmen? Hvornår kommer det uventede?
1. Superman 2
2. Superman
3. Man of Steel
4. Superman returns
5. Superman 3
6. Superman 4
Må indrømme at jeg bedre kan lide ham i tv-tegneserie udgaverne Justice League. Håber også at jeg vil komme til det, når Waner Bros. engang når så langt, selvom at ud fra Man of Steel tyder på at de har været for presset og prøver på at give en lussing til Marvel.
#80 Kviesgaard 11 år siden
Ved genlæsning af indlægget i #65 må jeg konstatere, at du har fuldstændig ret i din udtalelse. Jeg har misforstået mandens indlæg.
Men tak for, at gøre mig opmærksom på det :)