“Man of Steel” sætter desværre ikke nye standarder for superheltefilmen, og den lever ikke engang helt op til de nuværende. Derfor er det svært ikke at være skuffet over filmen, hvis ambitionsniveau og potentiale er langt større, end den formår at leve op til. Det skal dog ikke afholde mig fra at anbefale filmen, der bestemt er underholdende og seværdig i perioder, og den 3. akt er et helt igennem vellykket forsøg på at overgå “The Avengers” i skildringen af en storbys destruktion. Men når engagementet i karaktererne og historien ikke er større, så ender selv den spektakulære afslutning med at fremstå en smule hul. Lad os krydse fingre for en mere helstøbt efterfølger!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 Kruse 11 år siden

Kviesgaard (66) skrev:

The empire strikes back er ifølge IMDB ikke instrueret af George Lucas, men af Irvin Kershner.

[url=]http://www.imdb.com/title/tt0080684/?ref_=fn_al_tt_1[/url]

Jeg tror lidt du misforstod hans indlæg :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#72 Driver 11 år siden

Så har jeg fået set Man of Steel og med den oplevelse følger der en kortfattet anmeldelse:

MAN OF STEEL

Man of Steel er en fantastisk og pompøs stand-alone superheltefilm, med fremragende skuespil, voldsom CGI og et imponerende og bombastisk soundtrack af Hans Zimmer. Filmen har så meget på hjerte, at Snyder ser sig nødsaget til at lave hastige overspringshandlinger og kun få steder, får man rigtig lov til at dvæle ved momentet, det er så til gengæld også gribende og kærlige momenter. Alligevel fungerer filmen dog på så mange andre planer og den formår via et snedigt valg af flashbacks bl.a. hele tiden at bringe hjertet tilbage i filmen, selv når det brænder allermest på. Fornemt skrevet af Goyer og fremragende eksekveret af Snyder.

Genistregen kommer dog til sidst i filmen,
hvor Superman gør det som de andre superhelte ikke kan nænne at få sig selv til - Han tager et andet "menneskes" liv. Den mest polerede, den mest moralske og den mest heroiske superhelt af dem alle, gør det som man tænker, han er den sidste af alle superhelte, der kunne finde på at gøre.
Det er mesterligt og våget og en stærk afslutning på en stærk film.

Dette er den origins-film, som Superman altid har fortjent at få. Man of Steel kan meget vel gå hen og blive årets blockbuster.

9/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#73 Collins 11 år siden

Super fed film, den får 9/10.

Fantastisk!
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#74 fresch 11 år siden

Er fuldstændig enig med #72.
Bedste Origin Story længe. Fantastisk film.
Jeg har aldrig brudt mig synderligt om Dark Knight trilogien, så jeg synes Man of Steel overgår The Dark Night på mange punkter.

Zack Snyder er i min bog et større kvalitets stempel end Nolan, da han har lavet (IMO) de to bedste Tegneserie Filmatiseringer nogensinde - Watchmen og 300.
Jeg er meget imponeret, og elsker den mørkere tone i filmen.

Filmens eneste problem for mit vedkommende var længden - Den var simpelthen for kort.
Med en spilletid på over 2 timer, kan den føles lang, men filmen havde så meget på hjerte, at den var nødsaget til at springe i handlingen for at kunne få det hele med.

Ekstra 30-45 minutter kunne have gjort underværker.

9/10 fra mit vedkommende :)
Gravatar

#75 Gasivodo 11 år siden

Marvel har gang i en kæmpe penge maskine!
DC vil gerne være ligeså givtige!

Og nå ja: Filmz er jo også blevet en del af noget større siden begyndelsen..

"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#76 Alex- 11 år siden

Hvor er det synd for Superman af ingen kan finde ud af at stable en ordenlig film på benene, allerede 6 år efter det forrige reboot.
De bør bare holde det ved det, og ikke udgive flere Superman-film før Justice League-filmen. Istedet burde de nu fokusere på karaktere som The Flash, Cyborg, Green Lantern, Wonder Woman og Aquaman. Det bliver bare svært eftersom de så skal lave mange film.. Styrken ved Avengers er at de alle 4 er store personligheder, men hvem gider lige at se på halvanden time med Cyborg og Aquaman... Håber dog på The Flash og at Wonder Woman og Green Lantern kan få et ekstra forsøg, selvom jeg dog hører til dem som ikke synes negativt om den seneste Green Lantern-film.
Gravatar

#77 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

SublimeKen (6) skrev:

Avengers bliver rost af de fleste og med god grund. At kalde det årtusindets makværk er noget af en overdrivelse da du er i minoriteten af dem som ikke at kan lide den. 92 % på rottentomaotoes og 8.3 på imdb vidner om dette.

Den opfylder hvad den lover, og hvis man ikke kan lide den, viser det sig oftest fordi at den type film ikke falder i ens smag, fordi man havde andre og/eller urealistiske forventninger til den eller fordi man sammenligner den med andre film som næsten ikke har noget tilfældes med den og ikke fordi der er noget galt med selve filmen som sådan.

Jeg synes den er årtusindets makværk. Jeg kunne ikke finde én opløftende ting ved den. Alt var gennemført latterligt. Jeg sammenligner den med andre superheltefilm, ikke med Broerne i Madison County.
Doctor Last Warning
Gravatar

#78 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Kviesgaard (56) skrev:

Nu er begge karakterer ( Superman og Batman ) fra samme tegneserieforlag ( DC Entertainment ) og samme filmstudie ( Warner Brothers ). Læg dertil, at både Chistopher Nolan og Hans Zimmer er involveret i begge film, så at drage paraleller mellem dem, kan jeg ikke se, at der skulle være noget i vejen med.

Ja, og det er også de to mest kendte og de to ældste (eller to af de ældste) superhelte, og de er traditionelt blevet sammenlignet af alle drenge gennem årtierne. Så enig, den sammenligning er da god nok.
Doctor Last Warning
Gravatar

#79 MOVIE1000 11 år siden

danish99 (61) skrev:
MOVIE1000 (58) skrev:
Nu har jeg set den. Enig med karakteren som anmelderen giver den. Den hverken bidrager med noget til helte filmene, den er ej heller mindeværdig, det eneste der kører rundt i hovedet på mig da jeg var ude af biografen var Hans Zimmer. Alt for lang afslutning, man blev faktisk træt af at tælle eksplosioner. Tillykke supermand du har lige reddet jorden, men har vi råd til at genopbygge den? Og stort set alle karaktererne i filmen er som papfigurer, selv hvis du ser dem i 3D, de er så kedelige og ligegyldige. Den eneste der stjæler lærred er Michael Shannon. Og hvorfor skal de lige bruge så lang tid på at regne ud fx at "hey han vil jo redde os", "hey vi må hellere komme væk herfra". Dog var action scenerne rigtig flotte, og godt skruet sammen. Zimmer synes jeg altid gør det fremragende.

5/10

Filmen giver bestemt modsatte af hvad du synes, hvis man er fan at batman og feks hobitten, ja så falder man of steel ikke i smag, jeg kunne lide de to førte batman men den afsluttende sluttede jo slet ikke og var total tam og meget kedelige figurere dog trak bane filmen lidt up, men selv batman var kedelig og vattede.
Hobitten var en gang børne/animation film som ville være som Lord of the ring.
Man of steel får en til at glemme den skuffen iron man 3 og den fik vist en 2013 superman, og ikke som de gamle en superman som var plat dum som Clark Kent.

Hvorfor begynder du at sammenligne den med andre superhelte film, når jeg ikke gør det? Og synes det er lidt noget vrøvl at du sammenligner disse film, hvorfor kan man ikke lide alle tre på engang eller hade dem?

Jeg foretrækker en superhelt med en baggrund og evne som til hver en tid kan overraske en, her ser vi bare det vi altid har set og kendt til, med hvad supermand kan og gør. Hvor overrasker filmen? Hvornår kommer det uventede?
Udover han slår Zod ihjel
. Dog synes jeg det er langt fra den værste Supermand film, det er der en del som klarer det værre.

1. Superman 2
2. Superman
3. Man of Steel
4. Superman returns
5. Superman 3
6. Superman 4

Må indrømme at jeg bedre kan lide ham i tv-tegneserie udgaverne Justice League. Håber også at jeg vil komme til det, når Waner Bros. engang når så langt, selvom at ud fra Man of Steel tyder på at de har været for presset og prøver på at give en lussing til Marvel.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#80 Kviesgaard 11 år siden

Ved genlæsning af indlægget i #65 må jeg konstatere, at du har fuldstændig ret i din udtalelse. Jeg har misforstået mandens indlæg.

Men tak for, at gøre mig opmærksom på det :)
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: