Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kochie 10 år siden

Det er altså en sær ting at diskutere, hvorvidt en anmelder er den rette til at skrive om et produkt, fordi anmeldelsen er særligt negativ (eller særligt positiv.) Jeg har endnu ikke set Man of Steel, og jeg ved, at jeg før har været ganske uenig med Johan i bedømmelsen af en superheltefilm, og derfor er det tvivlsomt, hvorvidt jeg vil være enig med ham denne gang. Derfor bruger jeg heller ikke hans anmeldelse som rettesnor for, hvorvidt jeg bør se filmen. Men viser den sig at være den bedste film, jeg nogensinde har set, betyder det altså stadig ikke, at Filmz har valgt den forkerte anmelder. Især ikke med tanke på, at filmen ikke ligefrem har fået tordnende gode anmeldelser. Selv håber jeg på en film, der er bedre end Superman Returns. Det ville være en god start :P
Gravatar

#32 Slettet Bruger [3136518414] 10 år siden

I øvrigt er bedømmelsen af filmen jo også hamrende ligegyldig, hvis man allerede har en mening om den og kan nøjes med at se på de tekniske aspekter af anmeldelsen.

Uanset om man er enig med Johan eller ej, har han styr på de tekniske aspekter og man kan hurtigt konstatere, om det er en film, man vil smide penge efter på blu-ray.
Gravatar

#33 Batsy 10 år siden

Bruno (32) skrev:
I øvrigt er bedømmelsen af filmen jo også hamrende ligegyldig, hvis man allerede har en mening om den og kan nøjes med at se på de tekniske aspekter af anmeldelsen.

Uanset om man er enig med Johan eller ej, har han styr på de tekniske aspekter og man kan hurtigt konstatere, om det er en film, man vil smide penge efter på blu-ray.


QFT
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#34 Ispep 10 år siden

Kochie (31) skrev:
Selv håber jeg på en film, der er bedre end Superman Returns


Det er den så ikke. Men jeg holder også af Returns og synes det er en lille smule undervurderet film blandt fans.

Kochie (31) skrev:
Derfor bruger jeg heller ikke hans anmeldelse som rettesnor for, hvorvidt jeg bør se filmen


I dette tilfælde burde du :D



X&O (14) skrev:
Watchmen var visuelt mere interessant. For ikke at nævne the Dark Knight


Der er ikke meget der slår TDK eller Batman Begins, som vel er de eneste superhelte film der kan tilbyde cinematografi, der er oscar værdig når vi indsamler kandidaterne.
Gravatar

#35 danschier.dk 10 år siden

Ispep (34) skrev:
Der er ikke meget der slår TDK eller Batman Begins, som vel er de eneste superhelte film der kan tilbyde cinematografi, der er oscar værdig når vi indsamler kandidaterne.


Pudsigt, jeg så Burtons Batman i fredags på Zulu, for første gang i ca. 8 år, og det første jeg tænkte, var at i forhold til Norlans Batman film, var her en film, som virkelig formået at gøre filmmediet til kunst og burde have haft flere oscars. :)
Gravatar

#36 The Insider 10 år siden

#34, Det er den så ikke. Men jeg holder også af Returns og synes det er en lille smule undervurderet film blandt fans.

Enig! :-) Synes også, at den vinder på gensyn. Langtfra noget mesterværk, men i dén grad mere medrivende end "Man of Steel".
War. War never changes.
Gravatar

#37 Batsy 10 år siden

Jeg er nu mere spændt på hvordan Hans zimmer har tænkt sig at lave et nyt Batman theme, han gjorde det fantastisk i man of steel og laverede en bombastisk, medrivende og et lækkert soundtrack. Håber dog han ikke genbruger for meget fra de Nolans batman film, altid herligt at lytte til noget nyt og orginalt fra Zimmers side af, hans første film eller stand alone musik er altid det bedste.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#38 elwood 10 år siden

Bare synd vi ikke høre noget til det Theme vi kender fra trailerne før til allersidst.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#39 Ispep 10 år siden

#36

De to gange jeg har set Returns har jeg været begejstret og ligger på et solidt 4/6. Det er en helt fin film, der ikke drukner i ensformige slåsscener og eksplosioner, som Man of Steel. Kan egentlig godt forstå den ikke blev nogen hit økonomisk, dertil tror jeg mange har fundet den for kedelig. Og nu fik jeg lyst til at gense den :0
Gravatar

#40 The Insider 10 år siden

Haha, me too :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: