Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Batsy 10 år siden

elwood (38) skrev:
Bare synd vi ikke høre noget til det Theme vi kender fra trailerne før til allersidst.


Synes nu der bliver brugt noget meget lignende heri i den her scene, ved 0:44?

Synes dog ikke main themet manglede andre steder i filmen, synes musikken var formidabel i alle scener i familien, kamp scenerne især med Commander Faora Ul, en af de mest sexede kvindelig skurk jeg har set siden hmmm Goldeneye med Famke Janssen.

Musikken kunne da have blevet brugt i selve "Første flyve tur" scenen, men synes den scene aligevel den musik i den pålagt originalt er superb.



Ispep (39) skrev:
Kan egentlig godt forstå den ikke blev nogen hit økonomisk, dertil tror jeg mange har fundet den for kedelig. Og nu fik jeg lyst til at gense den :0


Jeg kender mange som fandt den kedelig, jeg synes den var helt vild god og det var også min første superman film da jeg var lille. Fik den som advents gave og så den på juleaftens dag.
Synes stadig scenen hvor han lander og man tror den uovervindelig helt er død er utrolig medrivende. Så skal jeg også nævne at Kevin spacey er for mig mere en velkommen til at komme tilbage som Luthor, "So long superman" scenen, var genial og genialt spiller fra Routh og de andre. Så ja jeg er enig med dig der det er en god film, med rigtig mange gode momenter!
Det også en af mine få ankepunkter ved den her film, Superman virker ikke særlig heroisk som sådan, han redder ingen i nød sådan rigtigt. Håber de giver superman den mere heroiske helts touch, som fly uheldet i Returns som var en enormt fed sekvens.
Pokker tage dig, nu bliver jeg nød til at gense den selv.

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#42 Ispep 10 år siden

Ha, alle skal gense Superman Returns NU :0

#41

Superman er måske ikke fremstillet vildt heroisk i den, selvom den har nogle fine redningsaktioner, men fandt kemien mellem ham og Lane utrolig god og moden. Kan også lide det faktum, at Lane vælger ham fra til fordel for sin mand, som hun er lykkelig med. Filmens få actionscener er sublime og meget elegante i forhold til det lidt uelegante eksekvering i Man of Steel. Og ja, Spacey var god.
Gravatar

#43 Batsy 10 år siden

Ispep (42) skrev:
Ha, alle skal gense Superman Returns NU :0

#41

Superman er måske ikke fremstillet vildt heroisk i den, selvom den har nogle fine redningsaktioner, men fandt kemien mellem ham og Lane utrolig god og moden. Kan også lide det faktum, at Lane vælger ham fra til fordel for sin mand, som hun er lykkelig med. Filmens få actionscener er sublime og meget elegante i forhold til det lidt uelegante eksekvering i Man of Steel. Og ja, Spacey var god.


Skal være helt sikker på i din første sætning? For jeg synes returns superman havde en troværdig heroisme og man følte han var en heroisk helt i forhold til den kluntede og sikkert helt planlagt dårligt koordinerede superman i man of steel, det første store han skal igenmen er at kæmpe mod elite soldater fra hans egen planet som kan smadre bygninger med nogle spark og slag på få sekunder.

Er også enig med dig i kemien mellem ham og Louis lane var rigtig god og var vild med ideen at hun valgte et nyt liv, istedet for at elskerinden altid vælger helten i slutningen af filmen. Det samme går også til Begins, hvor Rachel vælger ikke at tage Bruces hånd men at vente og i sidste ende vælge en anden fra for ham.
Det trist at at det skal gå så hurtigt mellem Louis og Clark i man of steel, den cheesy kysse scene var rimlig cheesy og replikkerne de begge gav mig et øv ansigt, jeg håbede inderligt at der var mere kamp, for er træt over når alt muligt ødelæggelse er sket så er det nemlig den rette tid at kysse. Var glad for hele kampen ikke var helt slut endnu og Zod havde noget mere at tilføje, som gav filmen et kick igen.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#44 BTA 10 år siden

Den anmeldelse er til grin.
Gravatar

#45 Kruse 10 år siden

Ovenstående kommentar er til grin.

Jeg er i øvrigt helt enig i alle dine kritikpunkter, Johan, i en god og velskrevet anmeldelse. Jeg ligger nok selv lige en tak over dig på 3/6. På papiret og i trailerform viste den enormt potentiale, men åh gud hvor var den skuffende.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#46 Kochie 10 år siden

Johan: Hvad synes du egentlig om Superman Returns?
Gravatar

#47 Mikkel Abel 10 år siden

Tildels enig. De uendelige kampscener bliver ekstremt monotone og de gode skuespillere (fx Shannon og Adams) bliver overhovedet ikke udnyttet. Kritikken af en "for kunstig CGI" (som den har fået af mange) forstår jeg overhovedet ikke. Synes den er vanvittigt godt lave, specielt kampscenen i forstaden var helt fantastisk.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#48 elwood 10 år siden

Det bedste ved Superman Returns er klart intro credits'ne :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 Batsy 10 år siden

MikkelAbel (47) skrev:
Tildels enig. De uendelige kampscener bliver ekstremt monotone og de gode skuespillere (fx Shannon og Adams) bliver overhovedet ikke udnyttet. Kritikken af en "for kunstig CGI" (som den har fået af mange) forstår jeg overhovedet ikke. Synes den er vanvittigt godt lave, specielt kampscenen i forstaden var helt fantastisk.


Helt enig!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#50 Geekalot 10 år siden

Collins (1) skrev:
Kunne ikke være mere uenig. Jeg mener det er en af årets bedste blockbusters og den tog Superman og hans historie til nye højder, så at sige.

5/6.

enig, tror johon skal se den film 1gang mere eller 2 :)
hehe

Skriv ny kommentar: