Alt i alt er “The Matrix Reloaded” en ganske underholdende film, som dog aldrig nærmer sig den oprindelig “Matrix” films kultstatus, og det overraskede mig, hvor hurtigt jeg egentlig var kommet mig over hele “Reloaded” oplevelsen. Efter at have set den første “Matrix” led jeg nærmest af åndenød i en lang periode derefter, som om man var blevet kastet vildt og ukontrolleret rundt i en grandios sanselig blender. Men “The Matrix Reloaded” kan jo, på sin vis, ikke leve op til mange folks forventninger, fordi den første film levede højt på dens stilede originalitet, hvilket er en luksus som “Reloaded” selvfølgelig ikke kan nyde nu.

Der er, som sagt, en del problemer med denne toer, men der er mange elementer i filmen som kompenserer for disse faktorer. “Reloaded” virker for stor og vidtspændende for dens eget bedste, men det er svært at sige, om dette virkelig er tilfældet, før vi får “The Matrix Revolutions” at se, når denne udkommer til november. Apropos “The Matrix Revolutions”, så husk endelig at blive siddende til efter rulleteksterne er forbi, og få en lille forsmag på den kommende tredje og sidste del af “Matrix” trilogien. Vi glæder os.

Klik [url=articles/view/293/]her[/url] for at læse mere om “The Matrix” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Erroneus 20 år siden

Joo den er sq fed nok, masser af action og så er den noget mere .... erotik end etteren, dog syntes jeg der er nogle jokes i den, som til sidst bliver lidt for meget, jeg tænker på ham operatøren på neb.

Det er rigtigt fedt med alle de forklaringer om the matrix og programmerne, nogle vil nok finde det sygt, men i luuuuve it :)

5/6 da jeg elsker de visuelle effekter som nogle gange virkeligt får en til at sige woav, kampene er alt for gennemført, også efter de har gået amok i 15 mins. Historien tager nogle fede drejninger og trods alt for nogle små fejl, så glæder jeg mig til november :D
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#22 Spanner 20 år siden

Den kunne godt være strammet noget op nogen steder, men alt i alt var det fin underholdning. Den rejser nogen glimrende spørgsmål om The Matrix er så simpel som givet i etteren.

Og actionsekvenserne er jo ren ballet. Meget bedre koreograferet og udført end etteren.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#23 filmz-Jonas 20 år siden

***måske spoiler - kan ikke lige vurdere det***
Jeg er kæmpe Matrix fan og havde glædet mig som et lille barn til at se den - men sikke en skuffelse...
Jeg vægter filosofien og baggrundshistorien meget højt i 'eren og jeg synes det bærer hele 1'eren og så er kampscenerne en lille lækkerbisken ved siden af. Jeg synes Reloaded er alt for meget en gængs aktionsfilm, desværre. Selvfølgelig havde jeg glædet mig til lidt øjenkræs i form af nogle fantastiske kampsportscener, men jeg synes de er alt for koreograferede. De er så rene og så gennemtænke at der ikke er blevet plads til den mindste lille smutter, trist. Jeg synes Reloaded er helt forkert skruet sammen og det virker som om der skal indhentes noget filosofi i sidste fjerdedel af filmen og så bliver det kompakt og kedeligt. Efter min mening kunne de have brugt lidt mindre tid kampscener og lit mere tid på at uddybe forhistorien. Jeg er i hvert tilfælde glad for at der er blevet brugt kræfter på The Second Renaissance, men det ville da have været lækkert med lidt af T.S.R. med i filmen. Lur mig om der ikke dukkeren "Matrix 0 - before Neo" op - når Keanu og de andre rødder siger nej til 4'eren....ja, der er jo penge i skidtet.

Måske havde jeg glædet mig for meget....øv...
Gravatar

#24 filmz-cycron 20 år siden

Vil lige høre om der er nogen der forstod filmen 100% ?
Gravatar

#25 Spanner 20 år siden

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, at Animatrix DVDen udkommer efter Reloaded. Der er scener, som jeg mener ville have været svære at fatte, hvis man ikke har set alle Animatrix filmene. Knægten fra Kid's Story må f.eks være svær at placere og hans besættelse med Neo svær at forstå.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#26 Michael Andersen 20 år siden

#24
Hvad tænkte du på? Var der noget du ikke forstod som du ønsker en forklaring på?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#27 Spanner 20 år siden

Det er jo ikke til at sige om man har forstået den 100%.

Jeg er rimelig sikker på, at jeg har forstået Reloaded, men jeg er langt fra sikker på, at jeg gætter rigtigt på, hvad de ting som arkitekten siger, betyder i forhold til filmenes virkelighed.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#28 Spanner 20 år siden

Måske man skulle oprette en tråd til diskussion med spoilers, så folk kan læse meninger om filmen her uden at frygte for at der bliver afsløret noget.

Her er den
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#29 trekster 20 år siden

Just one word:

ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGH!

;)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#30 filmz-Wacker 20 år siden

Bliv til efter rulleteksterne, så kommer der en teaser til Matrix 3, og den ser feee ud
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk

Skriv ny kommentar: