Alt i alt er “The Matrix Reloaded” en ganske underholdende film, som dog aldrig nærmer sig den oprindelig “Matrix” films kultstatus, og det overraskede mig, hvor hurtigt jeg egentlig var kommet mig over hele “Reloaded” oplevelsen. Efter at have set den første “Matrix” led jeg nærmest af åndenød i en lang periode derefter, som om man var blevet kastet vildt og ukontrolleret rundt i en grandios sanselig blender. Men “The Matrix Reloaded” kan jo, på sin vis, ikke leve op til mange folks forventninger, fordi den første film levede højt på dens stilede originalitet, hvilket er en luksus som “Reloaded” selvfølgelig ikke kan nyde nu.

Der er, som sagt, en del problemer med denne toer, men der er mange elementer i filmen som kompenserer for disse faktorer. “Reloaded” virker for stor og vidtspændende for dens eget bedste, men det er svært at sige, om dette virkelig er tilfældet, før vi får “The Matrix Revolutions” at se, når denne udkommer til november. Apropos “The Matrix Revolutions”, så husk endelig at blive siddende til efter rulleteksterne er forbi, og få en lille forsmag på den kommende tredje og sidste del af “Matrix” trilogien. Vi glæder os.

Klik [url=articles/view/293/]her[/url] for at læse mere om “The Matrix” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Skobbolop 20 år siden

bemærk at det også står i anmeldelsen wacker..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#32 Hasselguff 20 år siden

Jeg syntes filmen var god. Den er hverken så uforpligtende eller sjov som X2 men den emmer stadig af den gamle matrix-fascination. Med mindre man forventer en åbenbaring kan jeg ikke se hvad der er at brokke sig over her. Etteren havde også sine lange sekvenser med tunge Star Trek taler. 4/6

Bemærk der kommer en trailer til 3'eren efter rulleteksterne!







:)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#33 Skobbolop 20 år siden

:D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#34 The Insider 20 år siden

#32, Star Trek taler?!
War. War never changes.
Gravatar

#35 Hasselguff 20 år siden

#34

En masse pseudo-intellektuelt bavl om uigennemskuelige eksitensielle forløb og skæbnesvangre hændelser tilsat en spadefuld tekniske fraser, der godt nok lyder interessante men som ikke indeholder nogen mening. Hvis karaktererne i Star Trek snakkede engelsk ville alle filmene kun vare ca. 90 minutter hver. Det samme med Matrix.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#36 Kram 20 år siden

Jeg kan kun se mig fuldstændig enig med denne anmeldelse.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#37 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Jeg syntes at du (Insider) har lavet en rigtig god anmeldelse og jeg syntes, at det er flot, at du tør gå i mod strømmen af falde på maven og lidt formeget rosende anmeldelser, der har været dels i diverse blade, men også på TV.

Flimen er flot og imponerende (skuespillet er godt, men ikke Oscarkvalitet !), men jeg har det lidt med den som jeg havde det med "Two Towers" den bliver først rigtig god når 3'eren kommer til jul.

Der er dog ingen tvivl om at denne triologi sammen med TLOR kommer til at stå i de fleste samleres reol og set ofte alligevel.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#38 filmz-Ghidora 20 år siden

Jeg er !VILD! med Matrix universet.. og syntes bestemt ikke at 2'eren skuffer... den lever klart op til mine forventninger og jeg syntes den holder 100%, Effekterne er jo alt for vilde og så er historien også rigtig fed... tror nok det er meget godt at se den et par gange for at få det hele med... kan især godt lide at man ser så meget til hvordan folket lever uden for Matrix i "grotterne""hulerne" what ever :) 6/6!
(>^^)>
Gravatar

#39 The Insider 20 år siden

#35, det er så din mening, men jeg er 100% uenig. Udover i de to nyeste Star Trek film, er der absolut ingen af filmene (eller TV-serierne "The Next Generation" og "Deep Space Nine"), som indeholder nogen former for "pseudo-intellektuelt bavl", men de indeholder masser af intelligente og interessante diskussioner om alle mulige vigtige aspekter af det at være menneske. :-)
War. War never changes.
Gravatar

#40 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

..eller vulkan...
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: