Alt i alt er “The Matrix Reloaded” en ganske underholdende film, som dog aldrig nærmer sig den oprindelig “Matrix” films kultstatus, og det overraskede mig, hvor hurtigt jeg egentlig var kommet mig over hele “Reloaded” oplevelsen. Efter at have set den første “Matrix” led jeg nærmest af åndenød i en lang periode derefter, som om man var blevet kastet vildt og ukontrolleret rundt i en grandios sanselig blender. Men “The Matrix Reloaded” kan jo, på sin vis, ikke leve op til mange folks forventninger, fordi den første film levede højt på dens stilede originalitet, hvilket er en luksus som “Reloaded” selvfølgelig ikke kan nyde nu.

Der er, som sagt, en del problemer med denne toer, men der er mange elementer i filmen som kompenserer for disse faktorer. “Reloaded” virker for stor og vidtspændende for dens eget bedste, men det er svært at sige, om dette virkelig er tilfældet, før vi får “The Matrix Revolutions” at se, når denne udkommer til november. Apropos “The Matrix Revolutions”, så husk endelig at blive siddende til efter rulleteksterne er forbi, og få en lille forsmag på den kommende tredje og sidste del af “Matrix” trilogien. Vi glæder os.

Klik [url=articles/view/293/]her[/url] for at læse mere om “The Matrix” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Zaphix 20 år siden

Hvis jeg skal være helt ærlig har kun en film overgået den skuffelse jeg følte efter at have set Reloaded, og det er Star Wars Episode 1 (ikke fordi den har noget med dette at gøre).

Det er sjældent at en biografsal er helt stille (og samtidig fuld) det skete dog med denne film som jeg vil kalde spild af mine penge og tid. Jeg forventede ikke nogen nyskabelser som man så i den første Matrix film, men mage til uinspireret bavl skal man sgu lede længe efter.

Mange af kampsekvenserne er overkoreograferede og ret ligegyldige, og der er alt for mange insider plots som kræver at man har set the animatrix og spillet Enter the matrix.
Ting der gør at langt de fleste ikke vil kunne følge med i de ting.

Jeg håber dog at trådende vil blive samlet i den tredje film.

Med hånden på hjertet jeg kan ikke anbefale nogen at se denne film.

Dette er selvfølgelig kun min personlige mening (og dem jeg så den med), og selvom jeg ikke vil anbefale den, må jeg indrømme at jeg havde nok set den alligevel selvom en anden havde advaret mig.
Gravatar

#42 Skobbolop 20 år siden

hmm..jeg små så sige at jeg synes det var træls at jeg havde spillet enter the matrix...for der er mange ting som både er i filmen og i spillet..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#43 filmz-heidT 20 år siden

#41

Hvis du inderligt mener det hvad du skriver om filmen, er det synd for dig.
For reloaded er en fremragende 2'er. Kører 3'eren stilen videre og kommer op ved siden af 2'eren, bliver det en VILDT god trilogi.
Gravatar

#44 Zaphix 20 år siden

#43

Jeg mente hvert et ord, og efter at have læst andre anmeldelser på IMDB kan jeg se at jeg absolut ikke er alene med denne opfattelse.

I øvrigt roser BT den nærmest til skyerne (5 af 6 stjerner), mens Ekstra Bladet har haft en oplevelse ikke helt ulig min egen(3 af 6)

Gravatar

#45 filmz-Yasw 20 år siden

Nogen der ved hvad det er for et nummer der bliver spillet først under rulleteksterne? Syns ikke jeg kan finde det på soundtracket.
Gravatar

#46 filmz-Pamperen 20 år siden

Det er Rage Against The Machine med "Calm Like A Bomb"
Kom nu, lirk til hendes delle.
Flasken!!! Mindst lige så forhadt som Henrik Kopernikus.
Gravatar

#47 filmz-Yasw 20 år siden

#46 - Det synes jeg godt lyder meget usandsynligt. Nummeret var væsentligt anderledes. Meget hårdere og ikke så rap-baseret.
Gravatar

#48 filmz-Pamperen 20 år siden

Det kan godt være det virker småligt, at jeg går op i bagateller, men Monica Bellucci er italiener og ikke franskmand.
Kom nu, lirk til hendes delle.
Flasken!!! Mindst lige så forhadt som Henrik Kopernikus.
Gravatar

#49 filmz-Pamperen 20 år siden

Nådada, det må du meget undskylde. Jeg beklager, at jeg tog fejl. Men jeg er temmelig sikker på at det er "Calm Like A Bomb"
Kom nu, lirk til hendes delle.
Flasken!!! Mindst lige så forhadt som Henrik Kopernikus.
Gravatar

#50 filmz-Yasw 20 år siden

Kan da godt være du har ret, synes bare bestemt ikke det lyder som den. Men må lytte godt efter når jeg skal ind og se den igen.

Skriv ny kommentar: