Filmens vidunderlige gruppedynamik er ekstremt indtagende og får os øjeblikkeligt til at holde af og med de heroiske mænd og kvinder, og i mindre (men stadig betydningsfulde) roller tilføjer Tom Wilkinson og svenske Michael Nyqvist filmen ekstra slagkraft og substans. Når selv Bollywoods største superstjerne, Anil Kapoor, blot får et par minutters spilletid, ved man, at en film bugner af talent. Og hvor er det i øvrigt skønt ikke at se Cruise rode sig ud i endnu en ineffektiv romance… Til gengæld havde filmen været bedre foruden dens lettere forvirrende slutning, der heller ikke har tilstrækkelig pondus.
Alt i alt er “Mission: Impossible – Ghost Protocol” altså en blændende thriller, der med sit fyrstelige miskmask af geniale gadgets, kulørte locations, gribende spionintriger og skæppeskønne spøgefuldhed vækker varme minder om de bedste Bond-film fra Connery-æraen. Sam Mendes skal i hvert fald knokle røven ud af bukserne for at nå selvsamme kvalitetsniveau med Bond-sagaens 23. kapitel: “Skyfall”. Men nok om det. Luk browseren, tag overtøjet på og drag hastigt mod biffen, for denne anmeldelse vil destruere sig selv om ti sekunder…
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Mission: Impossible – Ghost Protocol”-interviews.
#21 Nicki52 12 år siden
Filmene og serien har jeg ikke så meget at gøre med hinanden, andet det er MI7 som hovedpersonen er agent for. Men det de gør ved Sherlock Holmes er respektløst. Jeg tænker her på Guy Ritchies udgave. Selvom at den sidste film lavede en cadeau til den originale Sherlock Holmes.
Men jeg er ved at skaffe mig den gamle serie af Mission: Impossible og skal se om jeg kan lide den.
Men de behøves ikke altid være tro mod forlægget, ikke hvis det bliver et godt resultat.
#22 Lord Beef Jerky 12 år siden
#23 Twister 12 år siden
#24 Aggeri 12 år siden
#25 Ericmase 12 år siden
#26 BN 12 år siden
#27 Hr. Nielsen 12 år siden
#28 BN 12 år siden
Altså, nu kan jeg jo forstå på dig, at du har forstået det sådan, at JEG forstår det sådan, at "mange" er et forpligtende ord. Men forstå mig ret: Det er forståeligt, at du har forstået det på den måde. Selv er jeg nået til forståelse af, at de "mange" ikke altid forstår tingene (læs: kvalitet) på samme måde som mig.
Håber, du forstår mig.
I mine øjne er 1 (indtil videre) både den mest intelligente, den mest elegante og den mest underholdende. Men 3'eren kommer tæt på.
Mission: Impossible - 10/10
Mission: Impossible II - 3/10
Mission: Impossible III - 8-9/10
Mission: Impossible - Ghost Protocol - ?/10
#29 Babo84 12 år siden
#30 Hr. Nielsen 12 år siden