Filmens vidunderlige gruppedynamik er ekstremt indtagende og får os øjeblikkeligt til at holde af og med de heroiske mænd og kvinder, og i mindre (men stadig betydningsfulde) roller tilføjer Tom Wilkinson og svenske Michael Nyqvist filmen ekstra slagkraft og substans. Når selv Bollywoods største superstjerne, Anil Kapoor, blot får et par minutters spilletid, ved man, at en film bugner af talent. Og hvor er det i øvrigt skønt ikke at se Cruise rode sig ud i endnu en ineffektiv romance… Til gengæld havde filmen været bedre foruden dens lettere forvirrende slutning, der heller ikke har tilstrækkelig pondus.

Alt i alt er “Mission: Impossible – Ghost Protocol” altså en blændende thriller, der med sit fyrstelige miskmask af geniale gadgets, kulørte locations, gribende spionintriger og skæppeskønne spøgefuldhed vækker varme minder om de bedste Bond-film fra Connery-æraen. Sam Mendes skal i hvert fald knokle røven ud af bukserne for at nå selvsamme kvalitetsniveau med Bond-sagaens 23. kapitel: “Skyfall”. Men nok om det. Luk browseren, tag overtøjet på og drag hastigt mod biffen, for denne anmeldelse vil destruere sig selv om ti sekunder…

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Mission: Impossible – Ghost Protocol”-interviews.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 12 år siden

Babo84 (29) skrev:
Del 1 ... halter på actionscener og føles ikke medrivende.


Det er så dér du tager fejl. hehe

Babo84 (29) skrev:
Så jeg er spændt på 4eren.


Også jeg!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 pow9199 12 år siden

#28

Hvis du lige trækker lidt fra i dine ratings, er jeg helt enig. Men det er også kun en 10-15 film jeg rater ti 10, kun det mest sublime!

Jeg vil være meget overrasket, hvis du synes om 4eren. God underholdning, for mange dårlige jokes og slutningen halter gevaldigt efter en ellers lovende første 90minutter. Og så kan jeg ærgre mig over cgien er så dårlig som den er, ligner wild wild west i kvaliteten. Dog befriende at de laver egne stunts

Kan nogen svare mig på, hvorfor Michael Nyquist har en Wistrom maske på? Det giver jo ingen mening?


6/10 herfra, ok film, var godt underholdt
Gravatar

#33 BN 12 år siden

pow9199 (32) skrev:
Jeg vil være meget overrasket, hvis du synes om 4eren. God underholdning, for mange dårlige jokes og slutningen halter gevaldigt efter en ellers lovende første 90minutter. Og så kan jeg ærgre mig over cgien er så dårlig som den er, ligner wild wild west i kvaliteten.


Nu må vi se ... jeg går ind til den med et åbent sind og vender hæmningsløst ærlig og kritisk tilbage her til forummet bagefter. (Skal se den mandag eller tirsdag.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 Frederik 12 år siden

Jeg var desværre skuffet.


"Mission: Impossible - Ghost Protocol"'s legesyge tone virker kunstig og underminerer filmens forsøg på et seriøst historie, og får hele plottet om en atomkrig til at virke en del mere fjollet end det egentlig kunne være. Man føler aldrig at Hunt og de andre helte er i egentlig fare, og når filmen introducerer et twist der involverer Jeremy Renner's William Brandt er man egentlig hamrende ligeglad. Det der gjorde Abrams' film god i mine øjne var en følelsesmæssig investering i både Hunt og hans kone, men dette er væk i Brad Bird's film.


Skurkene virker meget anonyme og optræder i hvad der næsten kan beskrives som cameos. Efter Phillip Seymour-Hoffman's slimede og udspekulerede Owen Dawian er det altså et skridt i den forkerte retning.


Tom Cruise har fantastisk karisma og et par af actionscenerne fungerer, heriblandt infiltrationen af Kreml og kampscenen i parkeringshuset. Den meget omtalte Burj Khalifa sekvens er imponerende på et teknisk niveau, men den er ligesom "Inception"'s hotelscene alt for kort til at efterlade et egentligt indtryk.


5/10



pow9199 (32) skrev:
#28


Kan nogen svare mig på, hvorfor Michael Nyquist har en Wistrom maske på? Det giver jo ingen mening?



Nej. Det gav absolut ingen mening eller havde nogen konsekvens :P..
Gravatar

#35 Babo84 12 år siden

Frederik (34) skrev:
Det der gjorde Abrams' film god i mine øjne var en følelsesmæssig investering i både Hunt og hans kone, men dette er væk i Brad Bird's film.


Det er jeg ret enig i..

Frederik (34) skrev:
Phillip Seymour-Hoffman's slimede og udspekulerede Owen Dawian


Også her, og jeg tror også Hoffman forbliver den bedste skurk serien har haft lidt endnu.
Gravatar

#36 PredatorX 12 år siden

Jeg er til en forandring HELT uenig med The Insider.

Jeg fandt filmen helt igennem uinspirerende, kedelig, umorsom og ofte direkte akavet. Desværre, for Brad Bird er i høj kurs hos undertegnede, da The Iron Giant er min absolut favorit animations film.

Desuden er mange af de "store" effekter i Mission Impossible virkeligt ringe. Hvad sker der for det? Der er dog hæderlige action sekvenser hist og her... Men det er altså en ommer! (for lige er bruge et bøvet udtryk)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#37 samcro 12 år siden

Jeg er selv kæmpe fan af Mr. Bird, både "The Iron Giant" og "The Incredibles" er fuldstændig suveræne, sidst nævnte er en af mine absolutte yndlingsfilm. Derfor var forventningerne da også forholdsvis høje, selv om jeg aldrig har været den store MI fan, desværre skuffede den en smule. Ligesom PredatorX nævner er mange af de store effekt scener egentlig forbavsende ringe lavet, Kreml scenen specielt var da ikke alt for heldig.

Derudover virkede filmen bare lidt for distanceret. Jeg følte aldrig rigtig for nogle af personerne og fandt ærlig talt skurken noget svag sammenlignet med Phillip Seymour-Hoffman's præstation. 3'eren formåede at for mig til investere mig lidt mere følelsesmæssigt med karaktererne.

Jeg ender på 4 stjerner, kan godt være den ryger en tand ned ved næste syn, men fandt faktisk historien og karaktererne en smule for mekanisk i den her omgang. En skam da Bird ellers er en yderst talentfuld instruktør.

4/6 eller 7/10
Idjit
Gravatar

#38 Nicki52 12 år siden

Bobby Singer (37) skrev:
"The Incredibles" er fuldstændig suveræne, sidst nævnte er en af mine absolutte yndlingsfilm

Okay, nu må jeg se den film for at finde ud af hvad alt det påstyr er for en Disney-Pixar-film. Så fantastisk kan den film umulig være.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#39 Ericmase 12 år siden

Er enig med PredatorX og Bobby Singer i at effekterne i scenen hvor Kreml eksploderer ser ok ringe ud.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#40 Slettet Bruger [3083023660] 12 år siden

Nicki52 (38) skrev:
Så fantastisk kan den film umulig være.

Men det er den.

Skriv ny kommentar: