“Mit liv som Geisha” har dog et altoverskyggende problem – den er slet og ret kedelig et langt stykke hen ad vejen. Der er ikke rigtig gang i historien, der halter lidt derudaf, mens vi venter på den næste opvisning i visuel forførelse. Det ville være nærliggende at kaste filmen over i bunken af andre filmideer, der er blevet ødelagt af amerikansk filmæstetik, men der er alligevel noget i “Mit liv som Geisha”. Filmen kan bestemt sagtens ses, den er smuk, til tider underholdende og vedkommende. På trods af, at der bestemt er en del alvorlige narrative mangler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Yossarian 18 år siden

skal lige se om jeg kan komme gratis ind og se den.. for så skal jeg..:-)
Gravatar

#2 filmz-saku 18 år siden

livet er for kort til amerikanske film om kulturer de alligevel ikke forstår en klejne af.
Gravatar

#3 dyg 18 år siden

Livet er ikke for kort til film med Ziyi.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 18 år siden

Jeg er helt enig med anmelderen. Man skulle næsten tro, at hun havde læst mit indlæg om filmen andetsteds på filmz ;o) Og så hedder det vist egentlig en "voice over", ikke en "overvoice".
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 filmz-jets 18 år siden

Også helt enig med Helle herfra. Det er en meget rammende anmeldelse. Jeg sad selv med præcis samme fornemmelse efter filmen, og var skuffet, for jeg havde håbet på en langt mere vedkommende og interessant film. 3/6 stjerner.
Gravatar

#6 filmz-tom welling 18 år siden

Synes nu det er en fantastisk film. Ikke nær så fantastisk som bogen, men stadigvæk rigtig god. Den er også utrolig smuk at se på. Farverne er fantastiske. Og skuespillerne gør det godt, selvom mange af dem er kinesere.

5/6
Gravatar

#7 filmz-yoshimura 18 år siden

Selv Bettina HELLberg, som ellers er en ko til at anmelde, giver filmen 3/6 i Politiken, og har omtrent de samme ankepunkter, som jeg selv og filmz' anmelder.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#8 filmz-tom welling 18 år siden

*7

Det er da godt Bettina Hellberg har samme synspunkter som dig og filmz har. Men det kan det individuelle individ jo ikke gøre nytte af hvis denne person mener filmen er fuldstændig anderledes end det I mener.
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 18 år siden

#8 Den kommentar var ikke skrevet til dig, mester. Så ville jeg nok have skrevet "#6", ikke sandt?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 filmz-tom welling 18 år siden

Hehe okay:)

Skriv ny kommentar: