Fantastisk er det ikke mindst at opleve en science fiction-film, der baserer sin spænding på ideer snarere end effekter, selvom det bør tilføjes, at billederne af månens overflade er aldeles glimrende udført. Med til at højne det stemningsfulde værk er også Clint Mansells formidable klaverspil, der føjer mange ekstra dimensioner til filmen. Sammen med et par herligt underspillede humoristiske øjeblikke er alle disse ting med til at gøre en film, der ellers meget vel kunne være blevet en deprimerende historie, til en fremragende og opløftende beretning. Selvom den ved første indtryk ligner en tur ud i rummet, er “Moon” i virkeligheden en rejse ind i os selv, og som filmen så glimrende viser, er det stadig det mest fascinerende univers af dem alle.
Filmen vises i Cinemateket fra 18. – 28. februar med svenske undertekster.
#31 stoffer 14 år siden
Mht. Moon håber jeg også jeg tager fejl, men det må tiden vise.
#32 aero 14 år siden
#33 myshkin 14 år siden
Mht. Moon. En fantastisk scif-fi film og nu har Duncan Jones jo også sagt han vil lave en triologi har jeg læst, så det bliver interessant at se hvor det fører hen.
5/6.
- internet anonymous
#34 dslacker 14 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#35 filmzkim 14 år siden
Selvom den har fået 5 stjerner, synes jeg nu stadig den er undervurderet.
6 stjerner herfra. Den bedste film jeg har set i meeeget lang tid :)
#36 Michael Badboy 14 år siden
Er jeg den eneste, der synes, den havde virket endnu stærkere, hvis de havde sluttet filmen 30 sekunder tidligere?
#37 chandler75 14 år siden
Enig med # 36 - slutningen kunne godt have været lidt før.
#38 The Insider 14 år siden