Enkelte sjove replikker får en til at smile undervejs, og effekterne er som sagt fine det meste af tiden, men heller ikke mere. Derfor sniger filmen sig også kun lige akkurat op på en middelkarakter. På grund af den alt for store fokus på CGI fremfor historien samt instruktøren Rob Cohens halvhjertede personinstruktion virker “Mumien: Drage-kejserens grav” både tandløs, dum og på grænsen til det kedelige i forhold til dens forgængere. Tilbage er der bare at håbe, at alle involverede finder på noget bedre at bruge deres tid til, så vi forhåbentlig slipper for “Mumien: Tollundmanden vender tilbage”.
#21 filmkorn.dk 16 år siden
Mumien er den bedste af de tre, og så går det ellers slag i slag ned ad bakke. Om toeren eller treeren er dårligst, er en meget fin balancegang, men det kan nemt konkluderes, at de begge stinker. Dog får treeren prisen for den ringeste dialog nogensinde i en film af den kaliber.
#22 filmz-DocDoom 16 år siden
Pendullerer du?
#23 filmkorn.dk 16 år siden
#24 filmz-DocDoom 16 år siden
#25 filmkorn.dk 16 år siden
#26 filmz-DocDoom 16 år siden
Mumien 5:6 stjerner
Mumien Vender Tilbage 3½:6 stjerner
Mumien: Dragekejseren 1:6 stjerner
Som flere ovenfor har påpeget, så var denne film ramt af den dårligste dialog i en film EVER! Jeg har heldigvis allerede fortrængt disse verbale pinsler i en sådan grad, at jeg ikke er i stand til at gengive et eksempel.
Maria Bello spillede som var hun med i en dårlig tv-serie, og Brendan F. så det meste af tiden ud som om, han var ved at falde i søvn. Sønnen var min. 5 år for gammel.
Én CGI-hær er en ting, men at se to CGI-hære kæmpe et 15 min. langt slag mod hinanden er i overkanten.
#27 tvit 16 år siden
Men tjeck 1+2 på blu-ray, se det er billede kvalitet af høj klasse.
Men føj hvor en skuffelse, hold jer langt væk fra denne møjdårlige 3'er.
#28 filmz-DocDoom 16 år siden
#29 filmz-Angel Eyes 16 år siden
#30 filmzkim 15 år siden
Mange længder bedre end "The Forbidden Kingdom" som var nede og skrabe asfalten.