Enkelte sjove replikker får en til at smile undervejs, og effekterne er som sagt fine det meste af tiden, men heller ikke mere. Derfor sniger filmen sig også kun lige akkurat op på en middelkarakter. På grund af den alt for store fokus på CGI fremfor historien samt instruktøren Rob Cohens halvhjertede personinstruktion virker “Mumien: Drage-kejserens grav” både tandløs, dum og på grænsen til det kedelige i forhold til dens forgængere. Tilbage er der bare at håbe, at alle involverede finder på noget bedre at bruge deres tid til, så vi forhåbentlig slipper for “Mumien: Tollundmanden vender tilbage”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-TSchonbeck 15 år siden

Jeg var inde og se den igår, den var rimelig skidt, har været vild med det sidste 2 i serien og havde på forhånd ikke de helt store forventninger til denne film.
Gravatar

#12 Norrah 15 år siden

Det er en actionfilm designet til at tjene penge. Den er hvad den er, forvent ikke noget mesterværk. Men jeg fortyder ikke at jeg så den, god underholdning der kan få dig til at slå fra et par timer.
Gravatar

#13 elwood 15 år siden

jeg er mest intresseret i om den er bedre end 2'eren som jo var ræderlig.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 Norrah 15 år siden

#13 Ja, men den er hullet. Og mange replikker er skrevet til det dummere publikum. Men stadig god underholdning.
Gravatar

#15 filmkorn.dk 15 år siden

Skiftevis god og dårlig CGI. Gennemgående dårligt skuespil. Gennemgående ekstrem dårlig humor i absolut mest negative forstand. Nogenlunde historie, men med nogle af de mest latterlige regelsæt for sin egen eksistens (kan ikke afsløre dem uden at komme med spoilers).
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#16 filmz-DocDoom 15 år siden

#15: Medmindre du er Hergés genfærd og du derfor har rettighederne til Tintin, så opfylder dit profilbillede ikke Filmzs regler :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#17 MOVIE1000 15 år siden

#1 det gør mit da heller ikke:)

er den virkelig så dårlig altså filmen hvis i skulle vælge mellem

Mumien
Mumien vender tilbage
Mumien Drage-kejserens Grav

hvafor en er så bedst efter jeres mening
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18 elwood 15 år siden

Jeg skal ind og se den i weekenden satser jeg på, dårlig eller ej, jeg kan nu altså bare godt li Brendan Fraser generelt i hans film.

Så må vi se hvo'en den måler sig med den ræderlige 2'er.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 Slettet Bruger [227015430] 15 år siden

Så fik jeg den set:o(

Dialogen er måske den mest pinlige, jeg nogensinde har hørt, og humoren er så dårlig, så man krummer tæer. Jonathan er i denne film spild af plads; jeg forstår udemærket, at man gerne vil have alle figurer med igen, men så må man også bruge dem til noget - Jonathan klovner bare rundt uden at være sjov, og der er i øvrigt ikke brug for en "comic relief"-figur, når alle figurerne fyrer ringe oneliners af konstant.

Jeg kan normalt godt lide Maria Bello, men hun forsøger at spille rollen på samme måde som Weisz gjorde, og det kan hun ganske enkelt ikke; hun lyder alt for britisk (læs: overdriver accenten), og ja hun passer bare ikke ind som den søde og charmerende Evy; hun er langt bedre som en badass babe.

Luke Ford er alt for gammel til at kunne spille søn af Evy og Rick, og det hæmmer filmens troværdighed endnu mere, end den var i forvejen. Der er brugt alt, alt, ALT for meget plads på CGI; der er bare smidt en masse effekter ind, i stedet for at man brugt tid på at skrive en ordentlig historie.

# 17: De falder i niveau film for film, så den første er klart bedst, mens den sidste er klart ringest.
# 18: Hvis du synes to'eren er ringe, så hold dig meget langt væk fra denne film.
Gravatar

#20 mbk 15 år siden

Føj noget møj! Hvis man godt kunne lide de to første film, så skal man holde sig langt væk fra 3'erne. Konceptet har fuldstændig mistet sin charme. Den er slet ikke morsom, der er ikke ret meget positivt at sige om skuespillerpræstationerne og replikkerne lyder som om de er blevet optaget i et lydstudie. Jeg er meget skuffet - var helt vild med de to første. ØV!

Skriv ny kommentar: