Enkelte sjove replikker får en til at smile undervejs, og effekterne er som sagt fine det meste af tiden, men heller ikke mere. Derfor sniger filmen sig også kun lige akkurat op på en middelkarakter. På grund af den alt for store fokus på CGI fremfor historien samt instruktøren Rob Cohens halvhjertede personinstruktion virker “Mumien: Drage-kejserens grav” både tandløs, dum og på grænsen til det kedelige i forhold til dens forgængere. Tilbage er der bare at håbe, at alle involverede finder på noget bedre at bruge deres tid til, så vi forhåbentlig slipper for “Mumien: Tollundmanden vender tilbage”.
#11 filmz-TSchonbeck 16 år siden
#12 Norrah 16 år siden
#13 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14 Norrah 16 år siden
#15 filmkorn.dk 16 år siden
#16 filmz-DocDoom 16 år siden
#17 MOVIE1000 16 år siden
er den virkelig så dårlig altså filmen hvis i skulle vælge mellem
Mumien
Mumien vender tilbage
Mumien Drage-kejserens Grav
hvafor en er så bedst efter jeres mening
#18 elwood 16 år siden
Så må vi se hvo'en den måler sig med den ræderlige 2'er.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#19 Slettet Bruger [227015430] 16 år siden
Dialogen er måske den mest pinlige, jeg nogensinde har hørt, og humoren er så dårlig, så man krummer tæer. Jonathan er i denne film spild af plads; jeg forstår udemærket, at man gerne vil have alle figurer med igen, men så må man også bruge dem til noget - Jonathan klovner bare rundt uden at være sjov, og der er i øvrigt ikke brug for en "comic relief"-figur, når alle figurerne fyrer ringe oneliners af konstant.
Jeg kan normalt godt lide Maria Bello, men hun forsøger at spille rollen på samme måde som Weisz gjorde, og det kan hun ganske enkelt ikke; hun lyder alt for britisk (læs: overdriver accenten), og ja hun passer bare ikke ind som den søde og charmerende Evy; hun er langt bedre som en badass babe.
Luke Ford er alt for gammel til at kunne spille søn af Evy og Rick, og det hæmmer filmens troværdighed endnu mere, end den var i forvejen. Der er brugt alt, alt, ALT for meget plads på CGI; der er bare smidt en masse effekter ind, i stedet for at man brugt tid på at skrive en ordentlig historie.
# 17: De falder i niveau film for film, så den første er klart bedst, mens den sidste er klart ringest.
# 18: Hvis du synes to'eren er ringe, så hold dig meget langt væk fra denne film.
#20 mbk 16 år siden