Med en simplere historie som forlæg til filmen er der her i anden omgang mere fokus på action end plot, men det har nærmest gjort de temaer, der er at finde i “Narnia: Prins Caspian”, stærkere og tydeligere, end de var i bogforlægget, der også må siges at være det svageste led i bogserien om Narnia. Ideen om at vende tilbage til et land så lang tid efter, man har forladt det, leder f.eks. både til tankevækkende spørgsmål om død og foranderlighed og adskillige morsomme bemærkninger om børnenes legendariske status som konger og hærførere.
Følte man, at den første film om Narnia ramte tonen fra bøgerne perfekt, vil man måske overraskes lidt over instruktøren Andrew Adamsons mere dunkle tilgang til universet i denne omgang. Selvom skabelonen er intakt, er noget af den simple fortryllelse og barnlige opdagelsesglæde fra den første film nedprioriteret på bekostning af de stort tænkte actionscener. Mod slutningen kan “Prins Caspian” heller ikke undgå at løbe lidt løbsk i et effektorgie, hvor elementerne raser og hærene tørner sammen, men indtil da holdes balancegangen mellem episke momenter og gode karakterdetaljer fint. Jovist er det stadig en børnefilm, men hvilken én af slagsen.
#1 kill the bills 16 år siden
#2 mar16 16 år siden
#3 moulder666 16 år siden
Jeg forventer mig dog ikke det store, især fordi (som anmelderen også nævner) jeg synes, at ham der spiller Peter ikke er alt for dygtig...hans replikker lyder bare ALT for kunstige! Men hey - det kan være, at resten råder bod på det.
#4 AkA 16 år siden
Apropos karaktererne i filmen, så kommer de overhovedet ikke op på de gamle karakterer, da de her i den nye film allermest ligner nogle figurer taget ud af en lavbudgets tegneserie.
Synes også der var mange elementer i filmen som stammede fra andre film. Men hensyn til nogle af "Lord of the Rings"-elementerne, som jeg troede var oprindeligt Tolkiens værk, viste sig at være C.S Lewis der var den første til at udgive Narnia; Prince Caspian, i forhold til Ringenes Herre - Eventyret om Ringen. (ifl. min kilde) Så det var vist ham der kom på det først.
Vil give den; 4 ud af 6 stjerner.
#5 filmz-fiemie 16 år siden
#6 filmz-Narniabæver 16 år siden
#7 Chili bom bom 16 år siden
Jeg synes børnene er godt castet og nogle af dem har forbedret sig en del i denne i forhold til den forrige.
Aslan og de andre væsner, er lavet så super flot!! Så jeg kan absolut ikke være enig med # 1 i denne tråd.
#8 kill the bills 16 år siden
#9 zamm- 16 år siden
4/6
#10 BN 16 år siden
Akkurat samme stil som i 1'eren, blot mere dyster og voldsom (omend der næsten ikke ses blod i nogen af scenerne).
Det er stadig 'eventyr light' sammenlignet med 'Lord of the Rings', men sådan skal det også være.
Og så blev JEG ihvertfald overrasket med hensyn til
5/6