Både romancen og figurerne forbliver på det overfladiske plan, og vi kommer aldrig tæt på Bella på trods af, at hendes voice-over ellers ustandseligt knevrer løs i lystig tomgang. Instruktøren Chris Weitz, der denne gang har overtaget roret, lader i det hele taget til at være mere optaget af at få kameraet til at snurrer rundt end at få personinstruktionen til at fungere. “Twilight” var ganske vist også en halvslap omgang, men man havde dog en fornemmelse af, at Cathrine Hardwicke identificerede sig med Bellas figur. Tingene bliver ikke meget bedre i filmens sidste stunder, hvor Michael Sheen dukker op som en vampyrklanleder, der virker mere spøjs end truende.
Det er i det hele taget svært at tage historien alvorligt, når vi bevæger os rundt mellem chippendales-fyre, weltschmerz-teenagere og modeblads-vampyrer, og lidt humor ville have gjort underværker. Den kommer dog kun i enkelte glimt, og det mest af tiden lades vi i stikken af en absurd selvhøjtidelighed, mens handlingen slæber sig kedsommeligt af sted, og en halv times fortælling strækkes ud over to søvndyssende timer. Til trods for blodsugernes tilstedeværelse er “New Moon” mere død end udød.
#31 bjarke 15 år siden
#32 Lord Beef Jerky 15 år siden
Prøv den koreanske Thirst. Den så jeg i biografen i forgårs, og den får vist premiere snart rundt omkring. Bestemt et kig værd.
#33 myshkin 15 år siden
'nuff said ;P
- internet anonymous
#34 loki 15 år siden
http://www.radaronline.com/exclusives/2009/11/worl...
#35 filmz-Bruce 15 år siden
#36 Ericmase 15 år siden
#37 Nicki52 15 år siden
#38 dh-ad 15 år siden
Det ironiske er, at jeg altid har haft svært ved at læse litteratur skrevet af kvinder (ud over Anne Rice's vampyrbøger, der dog blev for åndsvage til sidst.), og så vidt jeg husker var Twilight skrevet, produceret og instrueret af 3 forskellige kvinder...
Jeg glæder mig til denne to'er og må prøve at sætte mig ud over alle de dårlige anmeldelser, sure opstød (selvom det bliver svært...) og den fact, at jeg sikkert er alderspræsident den dag, jeg slæber min kone med i biffen. (Hun synes dog heldigvis også, at etteren var uovertruffen.)
Mit hitliste over vampyrfilm i de sidste 30 år:
1. Lost Boys
2. Twilight
3. Salem's lot (1979)
#39 gizmomis 15 år siden
#40 Lord Beef Jerky 15 år siden