Både romancen og figurerne forbliver på det overfladiske plan, og vi kommer aldrig tæt på Bella på trods af, at hendes voice-over ellers ustandseligt knevrer løs i lystig tomgang. Instruktøren Chris Weitz, der denne gang har overtaget roret, lader i det hele taget til at være mere optaget af at få kameraet til at snurrer rundt end at få personinstruktionen til at fungere. “Twilight” var ganske vist også en halvslap omgang, men man havde dog en fornemmelse af, at Cathrine Hardwicke identificerede sig med Bellas figur. Tingene bliver ikke meget bedre i filmens sidste stunder, hvor Michael Sheen dukker op som en vampyrklanleder, der virker mere spøjs end truende.

Det er i det hele taget svært at tage historien alvorligt, når vi bevæger os rundt mellem chippendales-fyre, weltschmerz-teenagere og modeblads-vampyrer, og lidt humor ville have gjort underværker. Den kommer dog kun i enkelte glimt, og det mest af tiden lades vi i stikken af en absurd selvhøjtidelighed, mens handlingen slæber sig kedsommeligt af sted, og en halv times fortælling strækkes ud over to søvndyssende timer. Til trods for blodsugernes tilstedeværelse er “New Moon” mere død end udød.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nicki52 14 år siden

Det må være Chris og manusforfatterens skyld. Men hvis treeren af filmene ikke har humor, så det godt nok for dårligt. På tre synes jeg er mega skæg.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2 zamm- 14 år siden

Jeg havde ikke forventet andet...

Bliver nok en film jeg ved en fejl kommer til at se, men filmfejl begår jeg aldrig...!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#3 Kruse 14 år siden

"Blot du trækker vejret er jeg lykkelig" og "Jeg kunne ikke leve i en verden uden dig" osv. Selv George Lucas ville have holdt sig for næsen.


Haha, genial kommentar :) Det lyder sgu' også slemt!

Jeg har ikke set den første film(og jeg har heller ikke tænkt mig at se denne film), men det overrasker mig ikke at det er en meget sløj omgang, hvilket lader til at være konsensus blandt anmelderne. Jeg forstod da heller ikke hvorfor filmens producere valgte at skifte instruktør efter en succesfuld første film, der skulle være noget mere hæderlig end denne omgang.

Men en god og velskrevet anmeldelse som altid Benway!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 Wangsgaard 14 år siden

Er lige kommet hjem fra forpremiere, med skrigende piger, dybe længsel suk, meget unge piger med diverse T-shirts med TEAM JACOB og TEAM EDWARD logo.

Er lidt uenig hvis ikke meget med anmeldelsen. Jeg er måske nok heller ikke den mest objektive til at anmelde filmen, da jeg har læst bøgerne og synes ikke det er volapyk.

Instruktøren Chris, som helt klart er meget bedre end Cathrine. Den er bedre filmet og skuepillerne er også noget bedre end i Twilight. Samt fede scene hvor musikken passer rigtig godt til handlingen. Selvfølgelig er det mest en film til teenager med lækre fyre (og ja piger der er masser af eyecandy), og plottet er rimelig ligetil.

Det er langt fra en film i særklasse, men man er der meget godt underholdt alligevel og sådan film skal der også være plads til.

"Blot du trækker vejret er jeg lykkelig" og "Jeg kunne ikke leve i en verden uden dig" osv. Selv George Lucas ville have holdt sig for næsen.

Ja dårlige klicher, men man skal jo lige huske på at manden er 100 år gammel!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#5 Kruse 14 år siden

Damn! Jeg tjekkede lige hvordan de forskellige ratings var delt op ved New Moon på IMDB.com, og det er da det ultimative eksempel på fanboys(and girls), og hvorfor man ikke kan bruge deres karaktergivning specielt godt.

IMDB Ratings

43,3 % har givet filmen karakteren 10
41,0 % har givet filmen karakteren 1

Og ingen af de øvrige karakterer kommer over 3 % :D
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 filmz-Utyske 14 år siden

#5 -

Mener du ikke fangirls? ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 Kruse 14 år siden

#6: Rettet :)

Men når man normalt snakker om problemet med IMDB's ratings plejer udtrykket fanboys at passe, men jeg kan da godt se at det i denne sammenhæng er mere oplagt med fangirls :P

Men i denne sammenhæng må det vel være fangirls af twilligt der giver filmen 10, og resten af IMDB's fanboys der giver filmen karakteren 1. Så begge udtryk kan bruges :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 McPeter 14 år siden

Jeg har muligvis udsigt til at skulle se den her i weekenden pga. nogle fri-billetter - er det nødvendigt at se 1'eren først?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 Marle 14 år siden

McPeter skrev:
er det nødvendigt at se 1'eren først?


Er det nødvendigt at se filmene - overhovedet?
Gravatar

#10 McPeter 14 år siden

Nu tænkte jeg mere på om man overhovedet for noget ud af den dårlige historie uden at have set 1'eren...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: