Både romancen og figurerne forbliver på det overfladiske plan, og vi kommer aldrig tæt på Bella på trods af, at hendes voice-over ellers ustandseligt knevrer løs i lystig tomgang. Instruktøren Chris Weitz, der denne gang har overtaget roret, lader i det hele taget til at være mere optaget af at få kameraet til at snurrer rundt end at få personinstruktionen til at fungere. “Twilight” var ganske vist også en halvslap omgang, men man havde dog en fornemmelse af, at Cathrine Hardwicke identificerede sig med Bellas figur. Tingene bliver ikke meget bedre i filmens sidste stunder, hvor Michael Sheen dukker op som en vampyrklanleder, der virker mere spøjs end truende.

Det er i det hele taget svært at tage historien alvorligt, når vi bevæger os rundt mellem chippendales-fyre, weltschmerz-teenagere og modeblads-vampyrer, og lidt humor ville have gjort underværker. Den kommer dog kun i enkelte glimt, og det mest af tiden lades vi i stikken af en absurd selvhøjtidelighed, mens handlingen slæber sig kedsommeligt af sted, og en halv times fortælling strækkes ud over to søvndyssende timer. Til trods for blodsugernes tilstedeværelse er “New Moon” mere død end udød.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 bjarke 14 år siden

dh-ad (38) skrev:
Jeg glæder mig til denne to'er og må prøve at sætte mig ud over alle de dårlige anmeldelser, sure opstød (selvom det bliver svært...) og den fact, at jeg sikkert er alderspræsident den dag, jeg slæber min kone med i biffen. (Hun synes dog heldigvis også, at etteren var uovertruffen.)


- jamen så skal du da forsøge dig med denne labre konkurrence! KLIK HER - hø hø...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#42 Nicki52 14 år siden

bruce (35) skrev:
#32 Uha den glæder jeg mig til. Får den virkelig premiere i biograferne?


Lord Beef Jerky (40) skrev:
#35 Det undrede sgu også mig, men der stod forpremiere på skærmene da jeg var inde og se den. Rigtig fin film, ikke Chan Wook-Parks bedste, men der skal sgu også meget til. Derimod en meget ubehagelig, seriøs og samtidig morsom skildring af livet som vampyr.

Har lige fundet ud af den først kommer til skandivien i december. Men min ven har skaffer fri billetter til en Adam Sandler film som ikke får premiere i Danmark. Det kan være det også er en "forpremiere".

Lord Beef Jerky: Hvor kan man læse dine anmeldelser?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#43 tiany 14 år siden

Jeg var inde og se den i går og jeg er rigtig godt tilfreds. Den er i hvert fald bedre end 1eren, men kan godt se at der stadig er meget der kan gøres bedre.
Jeg fandt det rigtig sjovt at gennemsnits alderen på den forestilling jeg var til nok var omkring 25 år... der var sgu ikke særlig mange teenagepiger.

Men jeg synes det er total fedt når en film slutter og hele biografen så sider og siger "nej nej nej - den slutter bare ikke sådan" - jeg er i hvert fald taknemmelig for at have læst bøgerne.
Valar morghulis
Gravatar

#44 Nicki52 14 år siden

#43 Enig, gjorde også da jeg så den. Blev helt chokeret hvor mange der ikke har læst bøgerne.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#45 Ericmase 14 år siden

Jeg tænkte bare "WHAT?!" når jeg hørte Edward sige "..... .. .....". Hvis jeg skrev hvad han sagde der hvor jeg tænkte "WHAT?!" vil jeg nok ødelægge det for dem der ikke har set den endnu. :) Så derfor er der punktummer istedet for. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#46 Nicki52 14 år siden

Bella: "I'am coming."
Edward: "I don't want you coming."
Er der andre end mig der misforstod scenen?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#47 filmz-Bruce 14 år siden

Lige kommet hjem fra synet i Imperial og det var jo en fantastisk oplevelse. Det var ihvertfald intellektuelt over mit niveau. Blev konstant fanget på det forkerte ben med grin, hvor jeg åbenbart ikke havde fattet pointen. Man skal åbenbart have læst bøgerne, eller måske blot kigget på billederne og taleboblerne for at være forberedt på udfaldet af de mange uigennemskuelige tvists.

Spøg til side. Har aldrig prøvet at se en film i biografen med en "grine boks", som man har til sitcoms i TV. Specielt. Well, min datter strålede og det gjorde de 3-400 andre piger også og deres kærester var søde og overbærende og jeg synes det er herligt, at der også er en Dark Knight film for pigerne.

Men hold kæft, hvor jeg savner noget Swearengen nu og noget fisse til halv pris!

Aner ikke noget om slutningen og kunne ikke se nogen speciel cliffhanger i den, men jeg fortalte min datter, hvordan jeg ville afslutte filmen i en 3'er, hvis jeg fik lov til det.

Bella får suget lidt blod ud af kroppen og bliver vampyr og får sin Edward, men Edward dør fordi han ikke kan tåle at blive gift i en kirke. Så er Bella pludselig alene i verden, uden Edward og må leve i al evighed ulykkelig som vampyr.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#48 Nicki52 14 år siden

#47
Bruce, den slags vampyrer kan godt tåle kors og vievand.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#49 filmz-Bruce 14 år siden

#48 Jeg mente også i en ideel verden, hvor manuskriptforfatterne tænkte mindre på fryd og gammen slutninger og mere på god gammeldags sorg og ulykke.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#50 Nicki52 14 år siden

bruce (49) skrev:
#48 Jeg mente også i en ideel verden, hvor manuskriptforfatterne tænkte mindre på fryd og gammen slutninger og mere på god gammeldags sorg og ulykke.

Det er mere forfatterens verden.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: