Både romancen og figurerne forbliver på det overfladiske plan, og vi kommer aldrig tæt på Bella på trods af, at hendes voice-over ellers ustandseligt knevrer løs i lystig tomgang. Instruktøren Chris Weitz, der denne gang har overtaget roret, lader i det hele taget til at være mere optaget af at få kameraet til at snurrer rundt end at få personinstruktionen til at fungere. “Twilight” var ganske vist også en halvslap omgang, men man havde dog en fornemmelse af, at Cathrine Hardwicke identificerede sig med Bellas figur. Tingene bliver ikke meget bedre i filmens sidste stunder, hvor Michael Sheen dukker op som en vampyrklanleder, der virker mere spøjs end truende.
Det er i det hele taget svært at tage historien alvorligt, når vi bevæger os rundt mellem chippendales-fyre, weltschmerz-teenagere og modeblads-vampyrer, og lidt humor ville have gjort underværker. Den kommer dog kun i enkelte glimt, og det mest af tiden lades vi i stikken af en absurd selvhøjtidelighed, mens handlingen slæber sig kedsommeligt af sted, og en halv times fortælling strækkes ud over to søvndyssende timer. Til trods for blodsugernes tilstedeværelse er “New Moon” mere død end udød.
#41 bjarke 15 år siden
- jamen så skal du da forsøge dig med denne labre konkurrence! KLIK HER - hø hø...
#42 Nicki52 15 år siden
Har lige fundet ud af den først kommer til skandivien i december. Men min ven har skaffer fri billetter til en Adam Sandler film som ikke får premiere i Danmark. Det kan være det også er en "forpremiere".
Lord Beef Jerky: Hvor kan man læse dine anmeldelser?
#43 tiany 15 år siden
Jeg fandt det rigtig sjovt at gennemsnits alderen på den forestilling jeg var til nok var omkring 25 år... der var sgu ikke særlig mange teenagepiger.
Men jeg synes det er total fedt når en film slutter og hele biografen så sider og siger "nej nej nej - den slutter bare ikke sådan" - jeg er i hvert fald taknemmelig for at have læst bøgerne.
#44 Nicki52 15 år siden
#45 Ericmase 15 år siden
#46 Nicki52 15 år siden
Edward: "I don't want you coming."
Er der andre end mig der misforstod scenen?
#47 filmz-Bruce 15 år siden
Spøg til side. Har aldrig prøvet at se en film i biografen med en "grine boks", som man har til sitcoms i TV. Specielt. Well, min datter strålede og det gjorde de 3-400 andre piger også og deres kærester var søde og overbærende og jeg synes det er herligt, at der også er en Dark Knight film for pigerne.
Men hold kæft, hvor jeg savner noget Swearengen nu og noget fisse til halv pris!
Bella får suget lidt blod ud af kroppen og bliver vampyr og får sin Edward, men Edward dør fordi han ikke kan tåle at blive gift i en kirke. Så er Bella pludselig alene i verden, uden Edward og må leve i al evighed ulykkelig som vampyr.
#48 Nicki52 15 år siden
Bruce, den slags vampyrer kan godt tåle kors og vievand.
#49 filmz-Bruce 15 år siden
#50 Nicki52 15 år siden
Det er mere forfatterens verden.