Både romancen og figurerne forbliver på det overfladiske plan, og vi kommer aldrig tæt på Bella på trods af, at hendes voice-over ellers ustandseligt knevrer løs i lystig tomgang. Instruktøren Chris Weitz, der denne gang har overtaget roret, lader i det hele taget til at være mere optaget af at få kameraet til at snurrer rundt end at få personinstruktionen til at fungere. “Twilight” var ganske vist også en halvslap omgang, men man havde dog en fornemmelse af, at Cathrine Hardwicke identificerede sig med Bellas figur. Tingene bliver ikke meget bedre i filmens sidste stunder, hvor Michael Sheen dukker op som en vampyrklanleder, der virker mere spøjs end truende.

Det er i det hele taget svært at tage historien alvorligt, når vi bevæger os rundt mellem chippendales-fyre, weltschmerz-teenagere og modeblads-vampyrer, og lidt humor ville have gjort underværker. Den kommer dog kun i enkelte glimt, og det mest af tiden lades vi i stikken af en absurd selvhøjtidelighed, mens handlingen slæber sig kedsommeligt af sted, og en halv times fortælling strækkes ud over to søvndyssende timer. Til trods for blodsugernes tilstedeværelse er “New Moon” mere død end udød.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Riqon 14 år siden

Vidunderlig kommentar på Rotten Tomatoes:

http://uk.rottentomatoes.com/m/twilight_saga_new_moon/comments.php?reviewid=1856191 skrev:
The irony in this movie about vampires is that the only thing doing any sucking is the movie itself.


#20 -

gizmomis (20) skrev:
men synes andmeldelsen bære præg af at andmelderen ikke er til den type film som ikke rigtig har indblik i bøgerne og historien.. at beskrive det som en gyser uden gys finder jeg temmeligt useriøst da det aldrig har skullet være en gyser..


Det kommer nok meget kraftigt an på, hvem man spørger. IMDb har f.eks. listet den under gysere, og det giver vel også mening i betragtning af, at den handler om vampyrer og "varulve lookalikes". Jeg finder det til gengæld useriøst at appellere til den slags horror elementer, når man reelt bare ender med at fortælle en ordinær kærlighedshistorie om et par småliderlige teenagere, som det påstås at være tilfældet. ;)
(Jeg har som dig heller ikke set den nye, men syntes den første var ganske kedelig, når den ikke var decideret akavet.)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#22 Petrescu 14 år siden

Jeg kommer til at tænke på Jack Crow i skikkelse af James Wood i "Vampires" af John Carpenter: Well first of all, they're not romatic. Its not like they're a bunch of fuckin' fags hoppin' around in rented formal wear and seducing everybody in sight with cheesy Euro-trash accents, all right?

Jeg så Twilight, men jeg begår ikke samme fejl med anden omgang mormonpropaganda der splejser High School Musical med Dracula.
Gravatar

#23 elwood 14 år siden

Billede 1
Pige Skat... skat?
Dreng Zzzzzz... Zzzzzz
Pige Arhh det bare løgn det her!
Dreng .... Zzzzzz

Billede 2
Argg hader Red Eye's!


Billede 3
Trailer Voice In a woooorldddd, where Guys don't wear shirts
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 bullettooth 14 år siden

Lad mig starte med at sige, at jeg er slet ikke i segmentet for målgrubben til denne film, jeg er 36 år og mand. Men da min kone er en sucker for vampyrfilm, var vi inde og se den første i biffen. De havde formået at tage ALLE actionscener fra filmen og brugt i deres 30 sekunder lange trailer, så vi troede vi skulle ind og se en vampyr film.... men nej! Det viste sig at være en kærlighedshistorie, og som sådan fungerede den egentligt også... anyways, min kone slæbte mig i bif igår til New Moon, da hun aligevel var blevet bidt af universet. Jo jeg følte mig lidt gammel i lobyen, omgivet af teenagetøser. Filmen fungerede egentligt ok for mig, til trods for at jeg slet ikke er målgruppen. Personerne var interresante, og vel vidende at det ikke var en gyser eller Blade-slash-Underworld film så blev jeg jo ikke skuffet på den konto denne gang. Historien er banal, klicherne er banale på grænsen til det kvalme, men syntes de virker når man ser filmen i sin helhed. Så til de post-pubertære-små neurotiske-homofobiske drenge med hang til at sable filmen ned uden at have set den, kan jeg kun sige..... fordi en film apellere til et segment gør jo ikkeat andre ikke kan finde det underholdende........ den får 4/6 fra mig.
Gravatar

#25 Twister 14 år siden

Er overhovedet ikke overrasket. Så meget hellere at de ville lave en mere "seriøs" vampyrfilm istedet for disse kærlighedshistorier blandet med mindless action.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#26 tiany 14 år siden

Er ikke overrasket og skal alligevel ind og se filmen i aften. Og efter Wangs anmeldelse af filmen har jeg håbet endnu. Men jeg er nok en af dem der lader sig forblænde af eye-candy og det faktum at jeg har læst bøgerne.
Valar morghulis
Gravatar

#27 loki 14 år siden

Så til de post-pubertære-små neurotiske-homofobiske drenge [...]
iLol'd :)

Er overhovedet ikke overrasket. Så meget hellere at de ville lave en mere "seriøs" vampyrfilm istedet for disse kærlighedshistorier blandet med mindless action.
Tror du vil finde serien True Blood betydelig bedre. Hell, selv The Vampire Diaries som på mange punkter er et Twilight-lookalike er mere blodig end Twilight (dog kommer den ikke ikke i nærheden af TB ;).

(Har ikke set New Moon endnu, men jeg frygter den er lige så elendig gengivet som Twilight var.)
www.peakoil.dk
Gravatar

#28 tiany 14 år siden

Elsker Empires anmeldelse og jeg tror den siger det hele:

Verdict
If you buy in to the central romance, you’ll laugh, you’ll cry, you’ll swoon. Otherwise, the lingering glances, lip-chewing and regular de-shirting may cause uncontrollable giggles.
Valar morghulis
Gravatar

#29 elwood 14 år siden

Mr. Soderbergh, I think this scene is a great oportunity for me to take my shirt off
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#30 Lady Arwen 14 år siden

#28 -Tror også Empire har ret :D
Doctor Who <3

Skriv ny kommentar: