Der er mange årsager til at man burde købe denne film. Det er en utrolig god film, et visuelt mesterværk hvor hvert eneste billede er nøje planlagt og forberedt, samt en milepæl inden for ‘stop motion animation’, der endnu ikke er blevet overgået. En film der med sikkerhed aldrig vil blive glemt.

Derudover så indeholder DVD’en to af Tim Burtons tidligere værker, der ellers stort set er umulige at finde. Det er must-have for enhver Burton fan. Det ‘nye’ transfer (hvis det altså er det) er også alle pengene værd. Det er næsten en helt ny filmoplevelse at se den med så klare farver og skarpe farver.

Jeg kan kun give thumbs up herfra – det fås ikke meget bedre (det skulle da lige være en 2 disc udgivelse med DTS).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Kalle Ferm 20 år siden

Nu har jeg endelig fået den set. :-)

Jeg så den på DR2 i går - det var desværre en fullscreen udgave de viste, men den var meget stemningsfuld! Fed film. Den skal jeg da vist eje på DVD engang!

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#42 inflector 20 år siden

Ja den er sq ret så underholdende, absolut værd at se :)
Stemningen er helt suveræn og byen/personerne er imponerende og opfindsomt lavet.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#43 filmz-deathbymonkeys 20 år siden

NBC er en af mine yndlingsfilm, den er super fedt lavet og har en fantastisk historie samt vildt flotte kulisser og persongalleri. Jeg har altid elsket denne film, så den i biografen og har haft den på både video og dvd.
Gravatar

#44 filmz-trillefix 20 år siden

Jeg må indrømme at jeg med NBC har haft forståelses fortolkningsproblemer som med andre af burtons film. Synes planet of the apes var spændende, men så fuckede slutningen mig totalt up.

Anyways. NBC blev jeg faktisk relativt sent introduceret til. Jeg kan huske, at jeg første gang så den, da jeg havde mega stivert på.(*Altså en lille bjælde på, men den fascinerede mig og jeg var nødt til at leje den, så jeg kunne se, hvad fan det egentlig var, jeg havde set.

Efter at have set den i ædru tilstand, fucker den mig stadig up. Kan simpelthen ikke hitte moralen, men det synes jeg også er det fede ved den. Elsker den måde verden er vendt på hovedet på i NBC. De opfindsomme karakterer der eksisterer i harmoni i en helt anden verden.Jack's barnlige fascination og undersøgelse af julen, der giver et dejligt varmt budskab med en lille tvist.

I ordene af Langt fra las vegas Robert: "Den er bare blevet min totalt ynglingfilm."

Har også været nødt til at købe den på dvd, måtte have muligheden for at sætte den på hele tinden.

-men ehm... kan i greje moralen. Jeg har et helt væld af muligheder..Måske er det moralen i sig selv.
-
...I´d explain it to you but your brain would explode.
Gravatar

#45 filmz-Diller82 20 år siden

Jeg tror ikke der er et facit, jeg tror bare folk skal få det ud af den de vil=) jeg personligt bliver bare ubeskriveligt glad af at se den. og slutningen er vel bare at traditioner skal man ikke fucke med, de er gode som de er =) og det gode og kærligheden sejrer altid, ægte christmas spirit=)
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#46 NOWhere 19 år siden

Er moralen ikke, at vi ska passe på, når vi tror, vi har fattet pointen i en fremmed kultur? Og at man ikke bare sådan kan genskabe traditioner udenfor sammenhæng. Og at vi skal huske essensen af vores værdier, ikke bare formaliteterne. Og endelig, at vi ikke nødvendigvis skal rejse ud for at finde lykken, men at den sagtens kan være lige for næsen af os. Monstre og spøgelser er ikke altid, hva de ser ud til at være heller.
Gravatar

#47 filmz-cass 18 år siden

maga fed film den styrer så meget
Gravatar

#48 filmz-moonbird 18 år siden

det er den bedste animations film nogensinde, og jeg tror enda Corpse bride kommer til at leve op til den. den skal ejes af enhver DVD samler ligegyldigt vilken genre de samler på, den er genial køb den!
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#49 filmz-jeangrey55 16 år siden

delig fil af tim burton den har noget godt musik og den fin familie film
Gravatar

#50 lasse78 16 år siden

...................... fantastisk film
http://lasseelkjaer.dk/

Skriv ny kommentar: