Der er mange årsager til at man burde købe denne film. Det er en utrolig god film, et visuelt mesterværk hvor hvert eneste billede er nøje planlagt og forberedt, samt en milepæl inden for ‘stop motion animation’, der endnu ikke er blevet overgået. En film der med sikkerhed aldrig vil blive glemt.
Derudover så indeholder DVD’en to af Tim Burtons tidligere værker, der ellers stort set er umulige at finde. Det er must-have for enhver Burton fan. Det ‘nye’ transfer (hvis det altså er det) er også alle pengene værd. Det er næsten en helt ny filmoplevelse at se den med så klare farver og skarpe farver.
Jeg kan kun give thumbs up herfra – det fås ikke meget bedre (det skulle da lige være en 2 disc udgivelse med DTS).
#1 Kalle Ferm 21 år siden
Lidt pinligt... men jeg tror aldrig jeg har set en Tim Burton film udover Batman. :-o
Jakob
#2 filmz-vassago 21 år siden
Du bør i hvert fald se disse film;
"Nightmare Before Christmas" (der også indeholder to andre yderst seværdige film)
"Beetlejuice"
"Edward Scissorhands"
"Batman Returns"
"Ed Wood"
"Mars Attacks"
"Sleepy Hollow"
hvilket så er stort set alle hans film ;)
#3 DarkLight 21 år siden
Ed Wood og Nightmare Before Christmas er vist de eneste jeg mangler fra den liste...
#4 Kalle Ferm 21 år siden
Ok - jeg har da egentligt også set Mars Attacks. Men den er nu ikke helt fantastisk.
Jakob
#5 filmz-Kadann 21 år siden
Hvis du skal se Ed Wood, så gør dig selv den tjeneste at se nogle af Ed Woods film først. Det gør det hele en del sjovere.. :)
#6 The Insider 21 år siden
Gets me every time :-)
#7 filmz-Kadann 21 år siden
Jeg så den første gang, på Copenhagen Filmfestival i 1994, og der var den udkommet i USA året før. Men, den kom først op i de danske biografer i 1995, omkring jul.
Og der var iøvrigt meget få mennesker i biffen, da den blev vist på festivalen.. jeg tror max der var 30 mennesker i Imperial.
#8 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Nu vi snakker animation så er en anden Selick/Burton film - James and the Giant Peach - også værd at se, selvom den ikke ligeså god, men også byder på både en god historie og flot animation.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#9 skittlez 21 år siden
Mht. Nightmare B.C. så havde jeg den længe på VHS, for derefter at investere 329 kr på R1, en af de første filmz jeg købte... Uh, det må ha' været tilbage i sidste millennium, hvis jeg ikke ta'r fejl.
Derfor fortryder man ikke, hvis man ser den til 99 kr enkelte steder.
#10 filmz-vassago 21 år siden