Danske Nicolai Coster Waldau spiller side om side med Morgan Freeman en del af den modstandsbevægelse, der i al hemmelighed er ved at bygge sig op, og det slipper han faktisk overraskende godt fra. Når man tager i betragtning, hvor lille en rolle han egentlig har (ligesom Morgan Freeman, hvilket ærlig talt både er overraskende og ærgerligt!), så brænder han godt igennem som kompromisløs idealist.

“Oblivion” er stor, flot og lækker at se på, men den mangler i dén grad noget at pakke ind, når nu den har anskaffet sig så flot indpakningspapir. Der er simpelthen ikke overensstemmelse mellem den storhed, filmen forsøger at etablere gennem billeder og lyd, og så de ting, der egentlig foregår i filmen. Replikker, plotelementer og karakterer falder til jorden, fordi det hele akkompagneres af en episk dramatik, som filmen slet ikke kan bære. Hvis bare indholdet havde været lige så gennemtænkt som den blændende æstetik, havde “Oblivion” været et vaskeægte mesterværk.

Se også: Filmz TV: Nikolaj Coster-Waldau taler om “Oblivion” og “Mama”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Er det bevidst eller rent held, at anmelderen får listet lidt humor ind i taglinen "Flot og forglemmelig" - Obilvion = glemsel.
Doctor Last Warning
Gravatar

#12 Tarantrier 11 år siden

#11 - jo, det var bevidst :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#13 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Ja ja, det kan du jo sagtens sige nu :-) Nej, jeg tror dig naturligvis, den var jo lige til højrebenet :-)

Og tasterne driller mig i dag, jf. #11 'Obilvion'
Doctor Last Warning
Gravatar

#14 bjarke 11 år siden

Jeg må også sige, at jeg er mere positiv. Jeg synes blandt andet, at filmens visuelle side og brusende score har tilpas med pondus til at opveje nogle af historien og de medvirkendes svagheder. Jeg var i hvert fald ganske godt revet med. 4 ud af 6 stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#15 KasperBS 11 år siden

Tarantrier (10) skrev:
#9 - den var også for vild! :D


Det er sikkert derfor at de fleste andre anmeldere har haglet den ned. Ikke at den er dårlig, for tror det er super fed underholdning på en kedelig søndag.
Gravatar

#16 The Insider 11 år siden

Jeg er til gengæld 100% enig i Andreas' bedømmelse og vurdering. En flot, men forunderligt kold og uengagerende film for mit vedkommende.

EDIT: Andreas har tilføjet nogle få, velskrevne ord om Waldaus indsats.
War. War never changes.
Gravatar

#17 elwood 11 år siden

Hehe I have see Power!

Now to make that Battleship review an 5 star...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 KasperBS 11 år siden

Tom Cruise er med i den, det er nok til at den allerede får 3 stjerner:D Skal ind og se den imorgen, jeg glæder mig:)
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 11 år siden

3 stjerner er en mere end jeg regnede med udfra traileren at bedømme. Måske jeg skulle give den en chance en dag...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 bjarke 11 år siden

Lord Beef Jerky (19) skrev:
3 stjerner er en mere end jeg regnede med udfra traileren at bedømme. Måske jeg skulle give den en chance en dag...

Giv den en chance allerede i dag :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk

Skriv ny kommentar: