Danske Nicolai Coster Waldau spiller side om side med Morgan Freeman en del af den modstandsbevægelse, der i al hemmelighed er ved at bygge sig op, og det slipper han faktisk overraskende godt fra. Når man tager i betragtning, hvor lille en rolle han egentlig har (ligesom Morgan Freeman, hvilket ærlig talt både er overraskende og ærgerligt!), så brænder han godt igennem som kompromisløs idealist.

“Oblivion” er stor, flot og lækker at se på, men den mangler i dén grad noget at pakke ind, når nu den har anskaffet sig så flot indpakningspapir. Der er simpelthen ikke overensstemmelse mellem den storhed, filmen forsøger at etablere gennem billeder og lyd, og så de ting, der egentlig foregår i filmen. Replikker, plotelementer og karakterer falder til jorden, fordi det hele akkompagneres af en episk dramatik, som filmen slet ikke kan bære. Hvis bare indholdet havde været lige så gennemtænkt som den blændende æstetik, havde “Oblivion” været et vaskeægte mesterværk.

Se også: Filmz TV: Nikolaj Coster-Waldau taler om “Oblivion” og “Mama”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 KasperBS 11 år siden

5 stjerner herfra, elsker Tom Cruise! Billedsiden, soundtracket er fantastisk. Og ja, måske var der noget af historien man lod stå hen i det uvisse og skuespillet kunne måske også have været lidt bedre. Men var sku godt underholdt. Instruktøren formåede også at vække lidt den samme fantastiske følelse i mig som med Tron Legacy, selv om den ikke er på højde med den, og jeg blev suget en i dette billedskønne univers med det fænamonale soundtrack, hvilket gav et fantastisk sug i maven.
Gravatar

#42 Stilund 11 år siden

ville have givet den 4 stjerner! Syntes anmeldsen mangler en del af den ensomhed der lurer bag Cruises præsentation. Syntes også en lille baggrundshistorie om at det er en tegneserie instruktøren selv har lavet, mangler. Mildest talt syntes jeg slet ikke anmeldsen lever op til hvad filmen præsterer. Får kun at vide det er en flot film med mangler, intet ellers bliver belyst udover et flot episk soundtrack! Kedelig anmeldelse...
Foruden mangler anmeldsen at forklarer den hyldest den er til 70'er sci-fi klassiker, som Space odessey 2001 og abernes planet. Ingen historie, ingen forklaring, ingen indlevelse. Igen kedelig anmeldelse...
Gravatar

#43 pleuph 11 år siden

Var faktisk bedre end jeg havde regnet med, da jeg aldrig har været særligt vild med Cruise. Den har nogle rigtig fede post-apokalyptiske stemningsbilleder, hvor jeg blev ført tilbage til både 'A Boy and His Dog', Fallout 3 og andre både film og spil.

Men der hvor den falder mest igennem er på gennemskueligheden, og den overdrevne, sødladne kærlighedshistorie (og slutning). Den kunne godt have været helt fantastisk, men ender med bare at være en 'stemningsfilm'.
Pløf?

Oink!
Gravatar

#44 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

KasperBS (41) skrev:
formåede også at vække lidt den samme fantastiske følelse i mig som med Tron Legacy


Sjov sammenligning imo, for den synes jeg godt nok var rærlig :-) Men smag og behag.
Doctor Last Warning
Gravatar

#45 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

KasperBS (41) skrev:
5 stjerner herfra, elsker Tom Cruise! Billedsiden, soundtracket er fantastisk. Og ja, måske var der noget af historien man lod stå hen i det uvisse og skuespillet kunne måske også have været lidt bedre. Men var sku godt underholdt. Instruktøren formåede også at vække lidt den samme fantastiske følelse i mig som med Tron Legacy, selv om den ikke er på højde med den, og jeg blev suget en i dette billedskønne univers med det fænamonale soundtrack, hvilket gav et fantastisk sug i maven.
Doctor Last Warning
Gravatar

#46 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Toeren bliver et kærlighedsdrama, hvor Olga-pigen skal vælge mellem de mange Tom Cruiser, der må formodes at være udstastioneret andetsteds på planeten.
Doctor Last Warning
Gravatar

#47 KasperBS 11 år siden

Doom (44) skrev:
Sjov sammenligning imo, for den synes jeg godt nok var rærlig :-) Men smag og behag.
den skal tages med et gran salt. Og nu er det jo heller ikke en sjov sammenligning, da det er samme instruktør der både har instrueret Tron Legacy og Oblivion. Synes billedsiden, stemningen og musikken er fantastisk, og det går op i en højere enhed. Der har instruktøren virkelig vist sit talent!
Gravatar

#48 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Ok godt ord igen, det vidste jeg ikke.

Men jeg synes Tron var en totalt elendig B-film baseret på ligegyldig CGI fra Hollywoods standardskuffe, en såkaldt "spolefilm", som vi kaldte det i de gode gamle VHS-dage, mens Oblivion var enormt flot udført, og med glimrende skuespil; omend lidt tynd fortælling.
Doctor Last Warning
Gravatar

#49 steadi07 11 år siden

#40 - Nej, du er bestemt ikke den eneste, som tænkte på "Moon" undervejs. Jeg er endda nået frem til, at "Oblivion" mistede lidt point hos mig, da jeg konstant sammenlignede den med "Moon".

And let's face it, de færreste film kan leve op til "Moon".
Gravatar

#50 Kyllingebenet 11 år siden

Jeg tænkte også på Rumrejsen 2001 da jeg så Moon, and let's face it, de færreste film kan leve op til Rumrejsen 2001.

Synes faktisk ikke at Moon var SÅ fantastisk fed igen.
Mental striptease..

Skriv ny kommentar: